بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
12:58
دو شنبه 31 خرداد 1400

محوری در مقابل فن های گریز از مرکز
ارسال شده توسط SAM PELONIS / 4 نوامبر 2015 ، 11:00:00 صبح

فن های محوری و سانتریفیوژ
دو نوع اصلی فن ، فن های محوری و فن های گریز فن زیلابگ از مرکز وجود دارد. Pelonis Technologies، Inc. (PTI) ، بیش از 25 سال یک رهبر جهانی در فن فن ، هر دو فن محوری و سانتریفوژ تولید می کند.

پاک کردن سردرگمی - محوری در مقابل. گریز از مرکز
برای کمک به رفع این سردرگمی ، در اینجا تجزیه و تحلیل انواع فن ها ، مزایا و کاربردهای آنها آورده شده است.

طراحی و عملکرد فن گریز از مرکز بسیار متفاوت از فن محوری است. اختلاف آنها باعث می شود که هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب باشند و مشتریان در بعضی از موارد مشخص نیست که کدام نوع فن مناسب ترین نیاز آنها است.

طرفداران محوری
قدمت طرفداران محوری به آسیاب های بادی افقی پیکربندی شده اروپا در قرون وسطی باز می گردد. اولین فن های الکتریکی که در دهه 1880 معرفی شدند ، فن های محوری بودند.

فنهای محوری برای جهت جریان هوایی که ایجاد می کنند نامگذاری شده اند. تیغه هایی که به دور یک محور می چرخند ، هوا را به موازات آن محور می کشند و هوا را در همان جهت خارج می کنند.

فن های محوری جریان هوا را با دبی زیاد ایجاد می کنند ، به این معنی که حجم زیادی جریان هوا ایجاد می کنند. با این وجود جریان هوایی که ایجاد می کنند کم فشار است. آنها برای کار به ورودی کم انرژی نیاز دارند.

فن های گریز از مرکز
فن گریز از مرکز در سال 1832 توسط مهندس نظامی ژنرال الکساندر ساب بلوکوف از ارتش امپراتوری روسیه امپراتوری روسیه اختراع شد.

فن های گریز از مرکز که اغلب دمنده نامیده می شوند ، متفاوت از فن های محوری هستند. فشار جریان هوایی ورودی با چرخ فن افزایش می یابد ، مجموعه ای از تیغه ها که روی یک توپی دایره ای سوار شده اند. فن های سانتریفیوژ هوا را به صورت شعاعی حرکت می دهند - جهت هوای جریان یافته به بیرون ، معمولاً با 90 درجه از جهت هوای ورودی تغییر می کند.

جریان هوا ایجاد شده توسط فن های گریز از مرکز از طریق سیستم کاتالوگ فن زیلابگ آلمان مجاری یا لوله ها هدایت می شود. این کمک می کند تا جریان هوای فشار بالاتری نسبت به فن های محوری ایجاد شود. با وجود سرعت جریان پایین ، فن های گریز از مرکز جریان ثابت تری نسبت به فن های محوری ایجاد می کنند. فن های گریز از مرکز نیز به ورودی برق بیشتری احتیاج دارند.

برنامه های فن
محوری
به دلیل جریانهای هوای فشار بالا با فشار کم که ایجاد می کنند ، فنهای محوری بهترین کاربرد را برای کاربردهای عمومی دارند. به عنوان مثال ، آنها در انتقال هوا از یک مکان به مکان دیگر ، خنک کردن فضاهای محدود مانند رایانه ها و خنک کردن فضاهای بزرگتر مانند فضاهای کاری ، سرآمد هستند.

یک مدل متناوب متناوب با صرفه جویی در مصرف انرژی ، بیش از 100 وات را با سرعت بالا مصرف نمی کند. فن های AC را می توان مستقیماً به یک منبع تغذیه DC مانند پنل های خورشیدی یا باتری متصل کرد. از آنجایی که هدف نهایی در واحدهایی مانند دستگاه های فروش ، یکنواخت جریان خنک کننده است ، یک فن AC کاملاً واضح است.

در حال حاضر ، رهبران صنعت فروش و تازه سازی در تلاشند تا نسل جدید را از خدمات خود هیجان زده کنند. با افزایش جمعیت جدید ران ، متصل به فناوری خود ، صنعت در حال یافتن روشهای جدید و جالب برای جلب توجه آنها است.

گزینه های پرداخت بدون نقد ، صفحه های لمسی و گزینه های پرداخت تلفن همراه همه در حال تبدیل شدن به بخشی از طراحی ماشین فروش هستند. شرکت هایی مانند Intel® و Cisco Systems® درگیر می شوند ، این بدان معناست که دستگاه فروش در حال حاضر اشتراکات بیشتری با رایانه دارد.

و دقیقاً مانند هر رایانه ای که ممکن است در دفتر کار خود داشته باشید ، گرم شدن بیش از حد نیز با توجه به این که این فناوری در طراحی های جدید گنجانده شده است ، یک نگرانی بزرگتر می شود.

با داشتن ویژگی های فن آوری خواستار ، می توانید عملکرد در اثر گرما را مشاهده کنید. فن های AC یک انتخاب عالی برای نگهداری دقیق میزان خنک کننده مناسب برای این قطعات هستند.

به همین دلیل ، ما فن محوری AC سری PM1225-7 را ایجاد کردیم. فن رادیال زیلابگ از فن های AC محوری به طور گسترده ای در دستگاه های فروش استفاده می شود تا در مواردی که فضای محفظه محدود است ، خنک کنندگی ایجاد کنند.

گریز از مرکز
فن های گریز از مرکز به دلیل فشار زیادی که ایجاد می کنند ، برای کاربردهای فشار قوی مانند سیستم های خشک کردن و تهویه هوا ایده آل هستند. از آنجا که تمام قطعات متحرک آنها محصور شده و همچنین دارای خواص کاهش ذرات هستند که آنها را برای استفاده در سیستم های آلودگی هوا و فیلتراسیون ایده آل می کند. فن های سانتریفیوژ مزایای مشخصی نیز دارند:

بهره وری انرژی درجه یک. جریان مداوم هوا به فن های گریز از مرکز اجازه می دهد تا انرژی تولید کنند که تا 84٪ بازده استاتیک می رسد. این سطح کارایی بالاتر برای حفظ سیستم های بزرگتر هوا ایده آل است.
دوام پیشرفته این فن ها به اندازه کافی بادوام هستند که در محیط های خورنده و فرسایشی به درستی کار می کنند.
امکان محدود کردن بار اضافی. منحنی های گریز از مرکز خاصی با منحنی های قدرت بیش از حد اسب بخار مجهز شده اند که اطمینان حاصل می کنند موتور در صورت بیش از حد ظرفیت بیش از حد اضافه نمی شود.
ساده در نگهداری. فن های سبک تر را می توانید به راحتی تمیز کنید در صورت ضرورت آن را تمیز کرد. علاوه بر این ، طرفداران خاصی دارای ویژگی های خود تمیز کنندگی هستند که تعمیر و نگهداری روزانه را بسیار آسان تر می کنند.
تطبیق پذیری بالا فن های سانتریفیوژ برای چندین ترکیب جریان هوا / فشار مفید هستند و می توانند چندین شرایط جریان هوا از جمله هوای تمیز ، خشک و مرطوب را پردازش کنند.
اندازه های مختلف این فن ها در دسترس هستند

 

https://www.pelonistechnologies.com/blog/axial-vs.-centrifugal-fans



تعداد بازدید از این مطلب: 27
بازدید : 27

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود