بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
14:45
دو شنبه 18 مرداد 1400

فرش بربر ارتعاشی بمبئی در Flutter ، موجود در کفپوش آوالون

فرش اتاق خواب با شمع بالا
گزینه های فرش با یک توده بلند یا مخلوط می توانند ظاهری دنج اما پیچیده در موکت آمفی تئاتر شما ایجاد کنند. فرش های شمع بالا ظاهری مجلل تر نشان می دهند و به مرور زمان کمتر پهن می شوند. انتخاب یک فرش با تخته بلند با برچسب مناسب خانواده یا حیوان خانگی راهی عالی برای به دست آوردن بهترین ها در هر دو جهان است.


فرش دوستدار خانواده Cosmopolitan II در سایه ها ، موجود در کفپوش آوالون


فرش Chase Pet Friendly در Briarwood ، موجود در کفپوش آوالون
رنگ فرش اتاق خواب
مانند دیگر کفپوش ها ، موکت در اتاق خواب با رنگ خنثی عالی به نظر می رسد.  قیمت موکت آمفی تئاتر فرش شما می تواند رنگ های خنثی دیگر را در اتاق تکمیل کند تا از نظر زیبایی آرامش بخش باشد. فرش خنثی همچنین می تواند به عنوان زمینه ای برای رنگ های برجسته تر در فرش منطقه ، طراحی روتختی یا رنگ دیوار عمل کند.


Points of Color II Family Friendly فرش در خاکی ، موجود در کفپوش آوالون


فرش دوستدار حیوانات خانگی در قلعه شنی ، موجود در کفپوش آوالون

برای کمک بیشتر در یافتن فرش مناسب برای شما ، یا انتخاب فرش اتاق خواب جدید خود ، امروز از نمایشگاه Avalon Flooring دیدن کنید!

ثبت نام خبرنامه

برای دریافت پیشنهادات منحصر به فرد ، الهام از محصول و ایده های طراحی خانه ثبت نام کنید.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید **
آدرس ایمیل شما
آخرین پین ها
بنشینید و در این اتاق نشیمن با الهام از اسکاندیناوی با یک دیوار برجسته خیره کننده آرامش بگیرید !! پانل لجر طبیعی Landscape 6x24 ما در خاکستری ایسلند می تواند در داخل ، خارج و در ساختمانهای مسکونی نصب شود. قیمت آن از 13.99 دلار SQ FT شروع می شود و جلوه شکاف زیبایی دارد.
از اتاق نشیمن کامل اواسط قرن با ظاهر چوبی خاکستری ما محافظ لمینت ضد آب 7.5 اینچی در سرس لذت ببرید. این لمینت ضد آب با قیمت 2.99 دلار SQ FT دارای Aqua Protect است که از نفوذ آب به هسته جلوگیری می کند و کف را در بهترین حالت نگه می دارد.
پانل لجر 6x24 طبیعی ما را در Gold Rush بررسی کنید و یک دیوار برجسته  قیمت موکت سالن کنفرانس فرانسوی ایجاد کنید. دارای روکش شکافی است و برای پروژه های طراحی دیوار داخلی و خارجی ایده آل است. قیمت آن از 6.99 دلار SQ FT شروع می شود.
فرش خود را بدون توجه به تعداد حیوانات خانگی جدید و بوی تازه نگه دارید! برای اطلاع از آخرین نکات و ترفندهای تمیز نگه داشتن فرش خود با حیوانات خانگی به وبلاگ ما مراجعه کنید.
پانل لجر کوچک سنگ طبیعی ما در سیرا بلو یک دیوار برجسته شگفت انگیز در این اتاق نشیمن به سبک اواسط قرن ایجاد می کند. روکش تقسیم شده برای پروژه های طراحی داخلی و خارجی دیوار ایده آل است و می تواند زیبایی اواسط قرن شما را تکمیل کند. قیمت آن از 10.82 دلار SQ FT شروع می شود.
چوب روشن ما Guardian 7.5 "Waterproof Laminate in Bacchus اولین کفپوش آشپزخانه است! این یک گزینه مدرن و در عین حال بی انتها برای محیط زیست است. لمینت ضد آب دارای Aqua Protect است که از نفوذ آب به هسته جلوگیری می کند و کفپوش شما را به ظاهر جدید نگاه می دارد! 2.99 دلار SQ FT.
لمینت ضد آب Natrona 6 1/8 اینچ در بلوط لندر دارای ظاهر چوبی از جنس چوب سخت تیره می باشد. این لمینت چوب سخت تیره برای مهد کودک ها عالی است! مفاصل ضد آب محافظت در برابر نشت های روزمره ، دستمال مرطوب ، تصادفات حیوانات خانگی و لایه محافظ پوششی را تضمین می کند. در برابر خراش ها ، لکه ها و محو شدن های روزمره مقاومت می کند و از 3.99 دلار SQ FT شروع می شود.
پانل لجر سنگ طبیعی ما با رنگ مشکی یخبندان یک دیوار برجسته سنگ طبیعی کامل برای یک خانه دنج است. دارای روکش شکافی است و برای پروژه های طراحی دیوارهای داخلی و خارجی ایده آل است. قیمت آن از 13.49 دلار SQF شروع می شود.
آیا به دنبال پارکت لمینت ضد آب برای اتاق نشیمن خود هستید؟ مجموعه لمینت ضدآب AquaPrime 6 1/8 اینچی ما را در Maximus مشاهده کنید. با شروع از 2.49 دلار SQ FT ، بافت ها ، زیبایی و جذابیت غنی این مجموعه شما را مجذوب خود می کند.
الهام بگیرید ، متصل شوید
با محلی خود تماس بگیرید
نمایشگاه به
شروع کنید
مشاهده مکان ها
برای نکات طراحی ، روندها و فروش ثبت نام کنید
پست الکترونیک*
آدرس ایمیل
به دنبال الهام از طراحی روزانه خانه هستید؟

ما را دنبال در

    
چرا آوالون
ما را ملاقات کنید
با ما تماس بگیرید
مشاغل
سیاست حفظ حریم خصوصی
نقشه سایت

منبع

تعداد بازدید از این مطلب: 14
بازدید : 14
علی
14:37
دو شنبه 18 مرداد 1400

گزینه های فرش اتاق خواب
فرش یک انتخاب کلاسیک برای کفپوش اتاق خواب است ، زیرا هنگامی که برای  اولین بار  از رختخواب بیرون می آیید یک تجربه گرم و راحت را در زیر پا ایجاد می کند. ظاهر فرش همچنین می تواند به ایجاد ظاهری نرم و دنج کمک کند تا فضایی آرامش بخش به اتاق خواب شما بدهد. فرش همچنین می تواند به کاهش صدا از اتاق های دیگر خانه کمک کند ، یک ویژگی مهم برای ایجاد واحه خواب در اتاق خواب شما.

اما همه فرش ها یکسان نیستند - پس چگونه بهترین را برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید؟ خوشبختانه ، ما یک راهنما برای کمک به شما در انتخاب کفپوش فرش مناسب برای همه اتاق خواب های خانه خود تهیه کرده ایم.

 

آیا باید نرم ترین فرش را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید؟
هنگامی که به فرش اتاق خواب فکر می کنید ، ممکن است ذهن شما به طور خودکار به سراغ فرش های نرم و مخمل بلند برود تا به اتاق احساس دنج بدهید. با این حال ، قبل از پرش به روی فرش مخمل بلند چند نکته را باید در نظر گرفت. آیا حیوانات خانگی در اتاق شما می خوابند؟ آیا اتاق خواب شما به عنوان یک دفتر کار خانگی دو برابر می شود ، جایی که تمام روز در آن قدم می زنید و بیرون می روید؟ آیا فرزند شما با روتختی گل آلود به اتاق خواب خود می دوید؟ اینها همه س questionsالات مهمی هستند که هنگام انتخاب شمع مناسب برای فرش خود باید به آن توجه کنید.

 

فرش اتاق خواب با شمع کم
فرش شمع کم از الیاف کوتاه و متراکم ساخته شده است. ظاهر یکدست و مسطح فرش با شمع کم ، پایه ای خنثی برای ایجاد رنگ و بافت بیشتر در طراحی ملافه شما ایجاد می کند. تمیز کردن فرش با توده کم در اتاق خواب اغلب راحت تر است ، و آن را برای اتاق خواب هایی که به عنوان دفتر کار خانگی یا اتاق خواب بچه ها انتخاب می شوند ، انتخابی عالی می کند.


فرش دوستدار خانواده مونتوک در کتان ، موجود در کفپوش آوالون

به طور خاص ، بربر یک فرش فوق العاده همه کاره با توده کم است که می تواند گزینه ای عالی برای اتاق خواب شما باشد. فرش بربر راحتی و گرمای زیر پا را فراهم می کند و در انواع رنگ ها و طرح های جالب موجود است تا زیبایی اتاق خواب ایده آل شما را ایجاد کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 10
بازدید : 10
علی
14:27
یک شنبه 17 مرداد 1400
شیرآلات و متر
Malcolm J. Brandt BSc، FICE، FCIWEM، MIWater، ... Don D. Ratnayaka BSc، DIC، MSc، FIChemE، FCIWEM، in Twort's Water Supply (Seventh Edition)، 2017
 
18.11 سوپاپ توپی
شیرهای توپی از یک انسداد کروی با یک سوراخ استوانه ای تشکیل شده است بال ولو که معمولاً به قطر لوله است ، اگرچه می تواند کوچکتر باشد. عملیات با چرخش (1/4 چرخش) شفت نصب شده ، اغلب به صورت افقی ، و محور آن در زاویه راست سوراخ استوانه ای است. مهر و موم ها معمولاً انعطاف پذیر هستند و می توانند باعث خاموش شدن شدید شوند. شیرهای توپی معمولاً در قطرهای کوچک (تا DN 300) استفاده می شوند ، اگرچه حداقل یک سازنده می تواند شیرهای توپی را تا 1200 DN بسازد. شیرهای توپی به صورت یک تکه ، ورودی بالا ، دو تکه (شکل 18.6) و سه ساخته می شوند. -بدن های قطعه بدنه ورودی بالا اجازه دسترسی به توپ و صندلی ها را برای نگهداری بدون نیاز به برداشتن شیر می دهد و برای اندازه های بزرگتر ترجیح داده می شود.
 
 
برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 18.6. شیر توپی (بدنه دو قسمتی).
 
متر و شیرآلات
E. Shashi Menon، in Transmission Pipeline Calculations and Simulations Manual، 2015
 
شیر توپی 13
شیر توپی از بدنه دریچه ای تشکیل شده است که در آن یک کره بزرگ با سوراخ مرکزی بال ولو فریونی برابر با قطر داخلی لوله نصب شده است. با چرخاندن توپ ، در حالت کاملاً باز ، شیر دریچه مجرای یا سوراخ کامل مورد نیاز برای جریان نامحدود سیال و تراشنده ها یا خوک ها را تأمین می کند. در مقایسه با شیر دروازه ، شیر توپی مقاومت بسیار کمی برای جریان در موقعیت کاملاً باز دارد. هنگامی که کاملاً باز است ، نسبت L / D برای یک شیر توپی تقریباً 3.0 است. شیر توپی ، مانند شیر دروازه ، عموماً در موقعیتهای کاملاً باز یا کاملاً بسته استفاده می شود. یک شیر توپی معمولی در شکل 12.10 نشان داده شده است.
 
 
برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 12.10. شیر توپی معمولی.
 
برخلاف سوپاپ دروازه ای ، یک شیر توپی نیاز به یک چهارم چرخش چرخ دستی دارد تا از موقعیت های کاملاً باز به حالت کاملا بسته حرکت کند. چنین باز و بسته شدن سریع شیر توپی ممکن است در برخی از تاسیساتی که در مواقع اضطراری به جداسازی سریع لوله ها نیاز است اهمیت داشته باشد.
 
شیرآلات
روی A. Parisher ، Robert A. Rhea ، در Pipe Drafting and Design (چاپ سوم) ، 2012
 
شیر توپی
شیر توپی جایگزینی ارزان برای سایر شیرآلات است. سوپاپ های توپی از یک توپ فلزی با یک سوراخ در مرکز استفاده می کنند که بین دو صندلی برای کنترل جریان قرار گرفته است. سوپاپ های توپی که در بسیاری از کاربردهای فرآیند هیدروکربن استفاده می شوند ، قادرند گازها و بخارات را از بین ببرند و به ویژه برای شرایط جریان کم مفید هستند. این دریچه ها سریع باز می شوند و بستن بسیار محکمی روی مایعات سخت نگهدارنده ایجاد می کنند (شکل 5.13 را ببینید).
 
 
برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 5.13. شیر توپی.
 
با احترام از برادران جنکینز
شیرهای توپی از چرخ دستی استفاده نمی کنند بلکه از آچار برای کنترل جریان استفاده https://salamsarma.ir/بال-ولو-چیست/  می کنند. گردش 90 درجه ای آچار ، شیر را باز یا بسته می کند. این طراحی ساده یک عملیات غیر چسبنده را به ارمغان می آورد که در صورت باز بودن سوپاپ در حالت باز شدن کامل ، حداقل افت فشار ایجاد می کند. نمادهای رسم برای شیر توپی در شکل 5.14 نشان داده شده است.
 
 
برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 5.14. نمادهای ترسیم شیر توپی.
 
فن آوری سوپاپ و انتخاب
کاران ستوده ، در راهنمای عملی لوله کشی و شیرآلات برای صنعت نفت و گاز ، 2021
 
انتخاب شیر توپی
شیرهای توپی برای برنامه های FO توصیه نمی شود. به طور کلی ، می توان بال ولو خط مایع با نصب یک سوپاپ خروجی سریع بر روی صفحه کنترل ، زمان باز شدن شیر باز شده را کاهش داد تا هوای ابزار از محرک پنوماتیک در حالت خرابی سریع خارج شود. با این حال ، صندلی و دیسک شیر توپی در باز و بسته شدن در تماس هستند ، که می تواند FO را به خطر بیندازد. علاوه بر این ، حرکت توپ نسبتاً بزرگ و سنگین نیاز به گشتاور ساقه بیشتر ، محرک بزرگتر و شاید زمان باز شدن بیشتر دارد. از تولید کننده شیر توپی در مورد امکان استفاده از شیر توپی نرم صندلی برای این برنامه سوال شد. سازنده معتقد بود که FO شیر توپ نرم صندلی در 2 ثانیه می تواند به دلیل تماس بسیار سریع با توپ ، به صندلی نرم آسیب برساند. از سوی دیگر ، سازنده اظهار داشت که می توان با دریچه توپی فلزی صندلی ، زمان باز شدن 2 ثانیه را به دست آورد. اما یک صندلی فلزی برخلاف صندلی نرم دارای نشتی احتمالی است و به دلیل سوپاپ و محرک بزرگ نصب شده ، راه حل گرانتری نسبت به شیرهای پروانه ای و محوری است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 9
بازدید : 9
علی
14:12
یک شنبه 17 مرداد 1400
یک سیستم تبرید متکی بر یک فرایند چرخه ای است که گرما را از ناحیه مورد نیاز فن سردخانه برای سرد خارج می کند و آن را به محیط دور از منطقه سرد منتقل می کند. این فرآیند با استفاده از یک مبرد به دست می آید که در طول سفر با تغییر حرارت در سیستم تغییر حالت می دهد.
 
نمونه ای که بیشتر با آن آشنا می شویم یخچال و فریزر خانگی ماست.
 
وقتی یخچال های خود را در خانه با محصولات سرد یا محیطی خریداری شده از سوپر مارکت پر می کنیم ، دمای آن معمولاً بیشتر از دمای داخل یخچال خواهد بود. این گرمای اضافی در غذا تأثیر افزایش دمای داخل یخچال را با همرفت ، هدایت و تابش دارد.
 
این گرما توسط مدار مبرد - اواپراتور - در داخل یخچال جمع شده و از طریق کمپرسور به خارج کشیده می شود. کمپرسور گرمای جمع آوری شده در داخل یخچال را به بیرون به یک مدار رد گرما - کندانسور - ارسال می کند که مبرد را از طریق دریچه انبساط حرارتی به قسمت سرد یخچال باز می گرداند.
 
این چرخه تبرید مدار بسته تضمین می کند که دمای داخل یخچال تا حدی حفظ می شود که تضمین می کند غذای ما برای مدت طولانی تری تازه تر می ماند.
 
کولر یونیتی چیست؟
 
الزامات خنک کننده بیشتر برای فرآیندهای خرده فروشی ، تجاری یا صنعتی اجزای مختلف سیستم را جدا می کند. اتاق های سرد یا مناطقی که باید سرد نگه داشته شوند معمولاً عایق بالایی هستند یا جرم حرارتی بالایی دارند. این امر باعث می شود که انرژی تبرید در جایی که مورد نیاز است باقی بماند. واحد کولر در داخل منطقه سرد قرار دارد و شامل یک مبدل حرارتی - که به آن سیم پیچ اواپراتور گفته می شود - و شیر انبساط حرارتی است.
 
 
 
هوای داخل اتاق سرد معمولاً با استفاده از یک فن محوری از طریق مبدل حرارتی پره دار فن سردخانه ای خارج می شود. فاصله بین لوله های مبرد و پره های مبدل حرارتی مقاومت کمی در برابر جریان ایجاد می کند که منطقه عملیاتی ایده آل برای فن محوری است. علاوه بر این ، سطح یک فن محوری مساحت وسیعی از پوشش سیم پیچ را فراهم می کند و اطمینان می دهد که خنک سازی در بیشتر سیم پیچ اواپراتور اتفاق می افتد.
 
مبدل حرارتی شامل تعدادی لوله فلزی متصل به نوارهای ورق نازک به نام "باله" است. باله ها به لوله ها متصل می شوند تا مساحتی را که تبادل حرارتی در آن انجام می شود افزایش دهند و در نتیجه بازده تبادل حرارتی را افزایش دهند.
 
انرژی گرمایی موجود در هوا که از روی باله ها عبور می کند ، توسط مبرد جذب می شود و فاز آن را از مایع به گاز تبدیل می کند. سپس گاز خنک توسط کمپرسور از مبدل حرارتی خارج می شود که بخشی از فرآیند رد حرارت است.
 
به منظور اطمینان از پوشش کامل سیم پیچ ، حداقل فاصله بین فن و سیم پیچ تبادل حرارتی مورد نیاز است. توصیه این است که حداقل 1/3 فاصله قطر فن حداقل وجود داشته باشد
 
به طور معمول ، فن های محوری مورد استفاده در واحد خنک کننده هوا فن سردخانه صنعتی را از طریق سیم پیچ هوای خنک کننده را از طریق محافظ نصب آن خارج می کنند. با دمای محیط تا -40 درجه سانتی گراد ، رطوبت زیاد با خطر تراکم و یخ ، حفاظت قوی برای جلوگیری از خرابی های الکتریکی و مکانیکی مورد نیاز است. برای این نوع محیط حفاظت از رطوبت بالا توصیه می شود ، (H1 یا H2).
 
نمونه هایی از این نوع فن ها را می توانید در صفحات وب RS Components زیر مشاهده کنید…
 
قطر (میلی متر)
 
ارتباط دادن
 
200
 
230V EC - (701-3583)
 
115V EC - (825-7942)
 
115V EC - (825-7951)
 
230
 
230V AC - (701-3592)
 
115V EC - (825-7967)
 
250
 
115V EC - (825-7960)
 
230V AC - (825-8171)
 
 
 
کولر یونیتی چگونه استفاده می شود؟
 
هنگامی که داخل یک اتاق عایق مهر و موم شده یا در یک منطقه سرد با جرم حرارتی بالا قرار می گیرد ، واحد کولر در سطح بالایی نصب می شود و هوا را از زیر سیم پیچ بیرون می آورد و از طریق فن در سطح بالایی خارج می کند. هوای در حال گردش در اتاق ، گرما را از محصولات یا فرآیند موجود در داخل می گیرد و هوا را به واحد خنک کننده باز می گرداند ، جایی که انرژی گرمایی گرفته شده و به محیط اطراف منتقل می شود.
 
یک نکته مهم برای اتاق سرد این است که از مناطقی که در آن هوا هنوز می تواند نقاط گرم در منطقه سرد شده ایجاد کند ، اجتناب کنید. نگهداری خوب ، نگهداری و بررسی منظم توسط اپراتورهای اتاق می تواند مسائلی را که ممکن است در حین استفاده از اتاق سرد رخ دهد برطرف کند.
 
انتخاب و طراحی فن نیز برای اطمینان از ورود هوا در کل منطقه کنترل شده با درجه حرارت بسیار مهم است. عواملی مانند سرعت و الگوی جریان هوا هنگام خروج از فن تعیین می کند که آیا هوای سرد به طول کامل ناحیه کنترل شده با دما می رسد یا خیر.
 
الگوی هوای خروجی از فن محوری تحت تأثیر موقعیت فن در دهانه نصب و نقطه کار قرار می گیرد.
 
موقعیت طرفدار
تعداد بازدید از این مطلب: 10
بازدید : 10
علی
13:56
یک شنبه 17 مرداد 1400
دمنده یا فن برای استفاده در چیلرهای آب خنک با هوا فن چیلر
تمام چیلرهای آب قابل حمل با حجم 10 تن با هوا خنک کننده مجهز به فن های پروانه ای برای جابجایی کندانسور جریان هوای مورد نیاز هستند.
 
چیلرهای قابل حمل با خنک کننده هوا از 15 تا 30 تن مجهز به دمنده های گریز از مرکز هستند.
 
تصویر
 
کندانسور هوای خنک کننده پروانه ای (مدل 10 تن نشان داده شده است). کندانسور هوا خنک کننده نوع دمنده گریز از مرکز (مدل 30 تن نشان داده شده است).
حرکت هوایی
هر دو دستگاه فن و دمنده تقریباً 1000 CFM هوا در هر تن ظرفیت خنک کننده نامی را جابجا می کنند. مهم است که فضای کافی در اطراف چیلر برای حرکت آزادانه این حجم هوا فراهم شود.
تاثیر تهویه مطبوع
هر دو دستگاه فن و دمنده گرما را دوباره به محیط اطراف اضافه می کنند. تقریباً 1.25 تن فن کندانسور حرارت به ازای هر 1 تن ظرفیت خنک کننده نامی اضافه می شود. چیلرهای خنک کننده هوا بار خنک کننده قابل توجهی را به فضای تهویه مطبوع اضافه می کنند. اطمینان حاصل کنید که سیستم تهویه مطبوع بار اضافی ارائه شده توسط چیلر را تحمل می کند.
دمای محیطی
هر دو دستگاه فن و دمنده برای شرایط محیط 95 درجه فارنهایت درجه بندی شده اند. در دمای بالاتر از 95 درجه فارنهایت ، ظرفیت از بین می رود و چیلر ممکن است در اجرا مشکل داشته باشد.
خارج از احتمالات دکتینگ
واحدهایی که از فن برای جابجایی هوا استفاده می کنند ، نمی توانند بدون افزودن یک کنترل کننده هوای اضافی به فضای بدون تهویه یا خارج از منزل هدایت شوند. واحدهایی که از دمنده برای جابجایی هوا استفاده می کنند ، می توانند بدون نیاز به تهویه مطبوع یا خارج از منزل ، بدون افزودن یک دستگاه هوای اضافی ، به خارج منتقل شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیلرهای آب قابل حمل سری حداکثر با بخش فروش مزایا به شماره 317-887-0729 تماس بگیرید.
تعداد بازدید از این مطلب: 40
بازدید : 40
علی
13:26
یک شنبه 17 مرداد 1400
وقتی صحبت از طرفداران صنعتی به میان می آید ، شما همیشه بین چندین گزینه  فن اکسیال اروپایی  یک انتخاب دارید. اما هنگام انتخاب فن برای صنایع مختلف - از جمله آنهایی که برای استفاده در معادن ، کارخانه ها و ساختمانهای تجاری استفاده می شوند - دو مورد از محبوب ترین آنها محوری و شعاعی هستند.
 
پنکه های محوری و شعاعی نه تنها بیشترین کاربرد را در طیف وسیعی از صنایع دارند ، بلکه دو نوع رایج ترین فن هایی هستند که امروزه در بازار موجود هستند.
 
طرفداران صنعتی: درک تفاوت بین فن محوری و شعاعی
بنابراین کدام نوع فن - محوری یا شعاعی - برای کاربرد شما بهتر است؟ هیچکدام انتخاب بدی نیستند ، اما شرایطی وجود دارد که یکی باید بر دیگری انتخاب شود. بنابراین ، انتخاب نوع مناسب فن اغلب به عواملی مانند جابجایی هوا ، حجم و حتی تیغه بستگی دارد. در این پست به مبانی ، تفاوت های کلیدی و مزایا و معایب فن های محوری و شعاعی نگاهی دقیق تر می شود.
 
طرفداران محوری
اگر تا به حال در خانه ای بدون تهویه مطبوع زندگی کرده اید یا در اتاق زیر شیروانی خوابیده اید که برای ایجاد یک محیط راحت به گردش هوای بیشتری نیاز داشته باشد ، فن قابل حمل که برای کمک به خنک کردن منطقه ایجاد کرده اید احتمالاً یک فن محوری است.
 
فن های محوری نام خود را برای نحوه عملکرد پره های فن گرفته اند - حول یک محور می چرخند و در نتیجه هوا را به روشی موازی با محور خارج می کنند. نمونه ای که در بالا استفاده کردیم در محیط های خانگی و کوچک صنعتی رایج است. با این حال ، فن های محوری را می توان بسیار بزرگتر ساخت و برای کارخانه ها و عملیات معدن زیرزمینی مناسب است.
 
در صورت نیاز به حجم زیاد هوا ، فن های محوری اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه فن های محوری برای رسیدن به این هدف کار خوبی انجام می دهند ، اما هوا نسبتاً کم فشار است و در منطقه خاصی متمرکز نیست.
 
طرفداران شعاعی
فن های شعاعی همچنین به عنوان "فن های گریز از مرکز" شناخته می شوند ، فن های شعاعی هوا را به موازات محور مانند فن های محوری نمی کشند. در عوض ، آنها هوا را از مرکز به صورت شعاعی منتقل می کنند - از این رو نام آنها از این رو است. برای ایجاد هوا ، فن های شعاعی ابتدا آن را به داخل فن می کشند. این کار اغلب از طریق ورودی جانبی انجام می شود که بر اساس اندازه فن متغیر است.
 
یک مثال ساده از یک فن گریز از مرکز ، یک فن کوچک "دمنده" است که در شرکت فن زیلابگ محیط های مسکونی و تجاری برای خشک کردن سریع مناطق مرطوب ساختمان یا مناطقی با آسیب آب استفاده می شود.
 
اگرچه حجم این نوع فن ها معمولاً کمتر از فن های محوری است ، اما فشار بسیار بیشتر است. آنها همچنین بهتر می توانند مستقیماً منطقه خاصی را هدف قرار دهند. فن های شعاعی مورد استفاده در محیط های سنگین صنعتی و معدنی معمولاً بزرگتر هستند ، از طریق ورودی ها به هوا می رسند و سپس قبل از پراکنده شدن آن را در یک سری مجاری می گذرانند.
 
فن های گریز از مرکز نیز ممکن است به دلیل نحوه عملکرد و ظاهر برخی از مدل ها به عنوان طرفداران سنجاب ، پنکه قفس سنجابی و بادبزن شناخته شوند.
 
کدام برای برنامه شما مناسب است؟ تفاوت بین فن های محوری و شعاعی
بهترین راه برای تصمیم گیری اینکه کدام فن برای برنامه شما مناسب است این است که نگاهی عمیق تر به نقاط قوت و ضعف اصلی هر کدام داشته باشید.
 
فشار
وقتی از فشار باد صحبت می کنیم ، به نوع هوایی که در یک منطقه انتخاب شده ایجاد می کند اشاره می کنیم. فن های محوری هوای کم فشار ایجاد می کنند ، زیرا طراحی چنین فن هایی به این دستگاه ها اجازه می دهد تا هوا را تا حدودی به طور مساوی در یک منطقه مشخص توزیع کنند.
 
برعکس ، فن های شعاعی ، هوا با فشار بالا تولید می کنند. به عبارت دیگر ، آنها جریان مداوم هوا را ایجاد می کنند که می تواند برای هدف قرار دادن یک منطقه متمرکز استفاده شود.
 
جلد
فن های محوری حجم زیادی از هوا را پخش می کنند ، فقط مقدار زیادی از قیمت فن زیلابگ هوا را فشار نمی دهند. همانطور که قبلاً گفته شد ، این امر برای مناطقی که جابجایی زیاد هوا ضروری است بسیار مناسب است.
 
در حالی که فن های شعاعی هوا با فشار بالا تولید می کنند ، اما آن را در حجم زیاد تولید نمی کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 17
بازدید : 17
علی
13:13
یک شنبه 17 مرداد 1400
راه حل های ابتکاری آلفا لاوال پایدار هستند. بهینه سازی فناوری برای بهره وری انرژی ، کاهش انتشار گازها و بازیافت زباله و آب.
 
چگونه کار می کند
 
 
مبدلهای حرارتی صفحه واشر (GPHE) انتقال حرارت را بهینه می کند.  پلیت آلفالاوال  ورق های راه راه انتقال حرارت آسان را از یک گاز یا مایع به گاز دیگر فراهم می کند.
 
صفحات مبدل ورق دارای واشرهای الاستومری هستند. آنها کانال ها را می بندند و رسانه ها را به کانال های متناوب هدایت می کنند. بسته بندی صفحه بین صفحه قاب و صفحه فشار قرار دارد. سپس با پیچ و مهره بین صفحات فشرده می شود. میله پشتیبانی از کانال و صفحه فشار پشتیبانی می کند. سپس آنها توسط یک نوار راهنمای پایین در ستون پشتیبانی در موقعیت ثابت می شوند. این طرح به راحتی تمیز و اصلاح می شود (با برداشتن یا اضافه کردن یک بشقاب).
 
در اینجا سه ​​مرحله است که می توانید برای شروع روند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید.
 
ناحیه انتقال حرارت مبدل حرارتی صفحه واشر ورق های راه راه است. اینها بین قاب و صفحات فشار قرار دارند. واشرها به عنوان مهر و موم بین صفحات عمل می کنند.
 
جریان سیال در مبدل حرارتی این کارآمدترین عملکرد حرارتی را ارائه می دهد. همچنین یک روش دمای بسیار نزدیک را ممکن می سازد. به عنوان مثال ، تفاوت دما بین سرویس های ورودی و خروجی.
 
برای محیط های حساس به گرما یا چسبناک ، مایع سرد با مایع داغ جمع می شود. این امر خطر داغ شدن بیش از حد یا یخ زدگی رسانه ها را به حداقل می رساند.
 
صفحات در عمق های مختلف فشار ، الگوی زاویه ای شورون و اشکال راه راه  خرید مبدل حرارتی آلفالاوال  در دسترس هستند. همه برای عملکرد مطلوب طراحی شده اند. بسته به کاربرد ، هر محدوده محصول ویژگی های صفحه مخصوص به خود را دارد.
 
این منطقه توزیع جریان سیال را به کل سطح انتقال حرارت تضمین می کند. این از مناطق راکد که ممکن است باعث رسوب شوند جلوگیری می کند.
 
تلاطم جریان زیاد بین صفحات منجر به انتقال حرارت و افت فشار بیشتر می شود. طرح های حرارتی آلفا لاوال قابل تنظیم هستند. مناسب برای کاربردهای مختلف برای حداکثر عملکرد حرارتی با حداقل افت فشار.
 
با وجود انواع مختلف مبدل های حرارتی صفحه واشر ، مزایا و معایبی در انتخاب مبدل حرارتی صفحه واشر وجود دارد:
مزایای مبدل حرارتی صفحه:
بهبود روش انتقال حرارت دقت-دما ، جریان متقابل واقعی ، کاهش قیمت مبدل حرارتی آلفالاوال حجم 80-90 less کمتر.
هزینه کم - سرمایه گذاری کم ، هزینه های نصب ، هزینه های محدود نگهداری و بهره برداری.
حداکثر قابلیت اطمینان - رسوب کمتر ، تنش ، سایش و خوردگی.
مسئول - کمترین مصرف انرژی برای حداکثر کارایی فرآیند ، کاهش پاکیزگی.
مقیاس پذیری آسان - صفحات قابل تنظیم در فریم های موجود.
معایب مبدلهای حرارتی صفحه ای:
آب بندی ضعیف باعث نشتی می شود که جایگزین دردسر می شود.
استفاده از فشار محدود به طور کلی بیش از 1.5MPa نیست.
محدودیت دمای کار به دلیل مقاومت در برابر درجه حرارت مواد واشر.
مسیر جریان کوچک ، و برای تبادل حرارت گاز به گاز یا تراکم بخار مناسب نیست.
وقوع انسداد زیاد به ویژه با مواد جامد معلق در مایعات.
مقاومت فعلی بزرگتر از پوسته و لوله است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 25
بازدید : 25
علی
12:58
یک شنبه 17 مرداد 1400
مبدل حرارتی صفحه ای چگونه کار می کند
نظریه انتقال حرارت
قانون فیزیک همیشه اجازه می دهد تا انرژی محرک در یک سیستم تا تعادل  مبدل حرارتی پلیتی  جریان یابد. هنگامی که اختلاف دما وجود دارد ، گرما از بین می رود.
 
مبدل حرارتی از اصل همسان سازی پیروی می کند. با مبدل حرارتی صفحه ای ، گرما سطح را قطع کرده و محیط گرم را از سرما جدا می کند. بنابراین ، مایعات و گازهای گرمایش و سرمایش از حداقل سطوح انرژی استفاده می کنند.
 
نظریه انتقال حرارت بین محیطها و سیالات زمانی اتفاق می افتد که:
 
گرما همیشه از محیط گرم به محیط سرد منتقل می شود.
همیشه باید اختلاف دما بین محیط ها وجود داشته باشد.
گرمای از دست رفته از محیط گرم برابر با مقدار گرمای حاصل از محیط سرد است.
 
برای حل یک مشکل حرارتی ، بیایید از روش محاسبه مبدل حرارتی صفحه استفاده کنیم.
درباره مبدل حرارتی
مبدل حرارتی قطعه ای از تجهیزات است که گرما را از یک محیط به محیط دیگر منتقل می کند.
 
دو نوع اصلی مبدل حرارتی وجود دارد:
 
تبادل حرارت مستقیم ، جایی که هر دو رسانه در تماس مستقیم ب مبدل حرارتی صفحه ای پلیت ا یکدیگر هستند. به عنوان مثال - یک برج خنک کننده که در آن آب از طریق تماس مستقیم با هوا سرد می شود.
تبادل حرارت غیر مستقیم با وجود رسانه های تقسیم شده.
مبدل حرارتی صفحه ای چیست
 
 
طراحی مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) شامل چندین صفحه انتقال حرارت است. برای ایجاد یک واحد کامل توسط یک صفحه ثابت و یک صفحه فشار شل نگه داشته می شود. هر صفحه انتقال حرارت دارای یک واشر واشر است که دو سیستم مجزای مجزا را ارائه می دهد.
 
ترتیب واشرها اجازه می دهد تا جریان را در کانال های مجزا انجام دهید. این امر رسانه های اولیه و ثانویه را در یک جریان ضد جریان فعال می کند. رسانه ها به دلیل طراحی واشر مخلوط نمی شوند.
 
صفحات موج دار هنگام عبور از واحد ، تلاطم را در سیالات ایجاد می کنند. این تلاطم یک ضریب انتقال حرارت م givesثر می دهد.
 
آلفا لاوال دارای مبدل های حرارتی صفحه ای برای همه صنایع و برنامه های کاربردی است - برای گرمایش ، سرمایش ، بازیابی حرارت ، تراکم و تبخیر.
مبدلهای حرارتی از نوع صفحه و قاب واشر دار
محدوده خطوط صنعتی
مبدل حرارتی صفحه ای نیمه جوش داده شده با صفحه خطی
مبدلهای حرارتی ورق و بلوک جوش داده شده به عنوان مثال آلفا لاوال کامپلوک
مبدلهای حرارتی ورق و پوسته جوش داده شده به عنوان مثال Alfa Laval DuroShell و Packinox
مبدلهای حرارتی مارپیچی جوش داده شده
راه حل های ابتکاری آلفا لاوال پایدار است. بهینه سازی فناوری برای بهره وری انرژی ، کاهش انتشار و بازیابی پسماند و آب.
 
طراحی مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) شامل چندین صفحه انتقال حرارت است.  اواپراتور صفحه ای  برای ایجاد یک واحد کامل توسط یک صفحه ثابت و یک صفحه فشار شل نگه داشته می شود. هر صفحه انتقال حرارت دارای یک واشر واشر است که دو سیستم مجزای مجزا را ارائه می دهد.
 
ترتیب واشرها اجازه می دهد تا جریان را در کانال های مجزا انجام دهید. این امر رسانه های اولیه و ثانویه را در یک جریان ضد جریان فعال می کند. رسانه ها به دلیل طراحی واشر مخلوط نمی شوند.
 
صفحات موج دار هنگام عبور از واحد ، تلاطم را در سیالات ایجاد می کنند. این تلاطم یک ضریب انتقال حرارت م givesثر می دهد.
 
آلفا لاوال دارای مبدل های حرارتی صفحه ای برای همه صنایع و برنامه های کاربردی است - برای گرمایش ، سرمایش ، بازیابی حرارت ، تراکم و تبخیر.
مبدلهای حرارتی از نوع صفحه و قاب واشر دار
محدوده خطوط صنعتی
مبدل حرارتی صفحه ای نیمه جوش داده شده با صفحه خطی
مبدلهای حرارتی ورق و بلوک جوش داده شده به عنوان مثال آلفا لاوال کامپلوک
مبدلهای حرارتی ورق و پوسته جوش داده شده به عنوان مثال Alfa Laval DuroShell و Packinox
مبدلهای حرارتی مارپیچی جوش داده شده
تعداد بازدید از این مطلب: 16
بازدید : 16
علی
12:43
یک شنبه 17 مرداد 1400
Etsy ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان در سراسر جهان را فراهم می کند. هنگامی موکت اتاق کودک که از خدمات Etsy استفاده می کنید (ما به Etsy.com ، Pattern by Etsy ، برنامه های تلفن همراه ما و سایر خدمات به عنوان "خدمات" ما اشاره می کنیم) ، مسئولیت رعایت این سیاست را صرف نظر از موقعیت مکانی خود بر عهده دارید.
 
این سیاست بخشی از شرایط استفاده ما است. با استفاده از هر یک از خدمات ما ، شما با این سیاست و شرایط استفاده ما موافقت می کنید.
 
به عنوان یک شرکت جهانی مستقر در ایالات متحده و دارای فعالیت در کشورهای دیگر ، Etsy باید از تحریم های اقتصادی و محدودیت های تجاری ، از جمله محدودیت های اعمال شده توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی ("OFAC") وزارت خزانه داری ایالات متحده ، پیروی کند. این بدان معناست که Etsy یا هر کسی که از خدمات ما استفاده می کند نمی تواند در معاملاتی شرکت کند که شامل افراد ، مکانها یا اقلام تعیین شده از آن مکانها می شود ، که توسط آژانسهایی مانند OFAC تعیین شده است.
 
این خط مشی برای همه افرادی که از خدمات ما استفاده می کنند ، صرف نظر از مکان آنها ، اعمال می شود. این شما هستید که باید با این محدودیت ها آشنا شوید.
 
به عنوان مثال ، این محدودیت ها عموماً معاملات شامل موارد زیر را ممنوع می کند ، اما محدود به آنها نمی شود:
 
برخی مناطق جغرافیایی مانند کریمه ، کوبا ، ایران ، کره شمالی و سوریه ، یا هر  موکت اتاق کودک دختران 
 
شخص یا نهادی که در آن مکانها فعالیت یا اقامت دارد.
افراد یا اشخاصی که در لیست تحریم ها مانند لیست افراد ویژه تعیین شده OFAC ("SDN") یا لیست تحریم های خارجی (FSE) لیست شده اند ؛
اتباع کوبا ، صرف نظر از مکان ، مگر اینکه تابعیت یا اقامت دائم در خارج از کوبا تعیین شده باشد. و
اقلامی که از مناطقی از جمله کوبا ، کره شمالی ، ایران یا کریمه سرچشمه می گیرند ، به استثنای مطالب اطلاعاتی مانند نشریات ، فیلم ها ، پوسترها ، ضبط گرامافون ، عکس ها ، نوارها ، دیسک های فشرده و برخی آثار هنری.
به منظور محافظت از جامعه و بازار ما ، Etsy اقداماتی را برای اطمینان از مطابقت با برنامه های تحریم انجام می دهد. به عنوان مثال ، Etsy اعضا را از استفاده از حساب های خود در مکان های جغرافیایی خاص منع می کند. اگر ما دلیلی داریم که معتقدیم حساب خود را از مکانی تحریم شده ، مانند هر یک از مکان های ذکر شده در بالا ، یا در صورت نقض هرگونه تحریم اقتصادی یا محدودیت تجاری استفاده می کنید ، ممکن است استفاده شما از خدمات خود را تعلیق یا خاتمه دهیم. عموماً اعضا مجاز به فهرست بندی ، خرید یا فروش اقلامی نیستند که از مناطق تحریم شده سرچشمه می گیرند. این شامل مواردی است که قبل از تاریخ تحریم ها وجود دارد ، زیرا ما راهی برای تأیید زمان واقعی حذف آنها از مکان محدود نداریم. Etsy این حق را برای خود محفوظ می دارد که از فروشندگان بخواهد اطلاعات اضافی ارائه دهند ، کشور مبدأ کالا را در فهرست نشان دهند یا اقدامات دیگری را برای برآورده کردن تعهدات مربوط به رعایت آنها انجام دهند. ما ممکن است لیست ها را غیرفعال کنیم یا معاملاتی را که خطر نقض این خط مشی را دارند ، لغو کنیم.
 
علاوه بر رعایت OFAC و قوانین محلی قابل اجرا ، اعضای Etsy باید توجه داشته باشند که سایر کشورها ممکن است محدودیت های تجاری خود را داشته باشند و برخی از اقلام ممکن است تحت قوانین بین المللی برای صادرات یا واردات مجاز نباشند. هنگامی که یک معامله شامل طرفهای بین المللی می شود ، باید از قوانین هر حوزه قضایی مشورت کنید.
 
در نهایت ، اعضای Etsy باید آگاه باشند که پردازشگران پرداخت شخص ثالث ،موکت اتاق کودک پسرانه 
 
مانند PayPal ، ممکن است به طور مستقل تراکنش ها را برای رعایت انطباق نظارت کرده و معاملات را به عنوان بخشی از برنامه های انطباق خود مسدود کنند. Etsy هیچ اختیار یا کنترلی بر تصمیم گیری مستقل این ارائه دهندگان ندارد.
 
تحریم های اقتصادی و محدودیت های تجاری که برای استفاده شما از خدمات اعمال می شود ، ممکن است تغییر کند ، بنابراین اعضا باید منابع تحریم را به طور منظم بررسی کنند. برای مشاوره حقوقی ، لطفاً با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.
 
منابع: وزارت خزانه داری آمریکا ؛ دفتر صنعت و امنیت در وزارت بازرگانی ایالات متحده ؛ وزارت خارجه آمریکا ؛ کمیسیون اروپایی
 
آخرین به روز رسانی در 27 سپتامبر 2018
تعداد بازدید از این مطلب: 21
بازدید : 21
علی
12:29
یک شنبه 17 مرداد 1400
نقطه شروع فرش الیاف است ، یک واحد نخ ریز مانند است که به نخ تبدیل می شود الیاف موکت و سپس به صورت تار یا فرش بافته می شود. امروزه تنها چهار الیاف اولیه در فرش استفاده می شود: پشم ، نایلون ، پلی پروپیلن (الفین) و مخلوط پشم. اصطلاحات "فرش" و "فرش" گاهی به جای یکدیگر استفاده می شوند. فرش عموماً به معنای پوشش پارچه ای پارچه ای است که محکم نشده و روی کل کف امتداد نمی یابد. فرش معمولاً به پوشش کف اشاره می کند که از دیوار به دیوار نصب شده و محکم شده است. الیاف فرش شامل این الیاف و بسیاری دیگر می شود.
 
   پشم
 
پشم انتخاب کلاسیک برای مواد پوشش کف است. از زمان های قدیم پشم برای تولید فرش استفاده می شده است. در طول سالها دوام خواهد آورد. ویژگی های برتر آن کیفیت ، عملکرد و طراحی را تضمین می کند. پشم یک فیبر حیوانی است که از موی گوسفند گرفته شده است. این الیاف پروتئینی دارای ویژگی هایی هستند که پشم را به مواد برتر کفپوش کلاسیک تبدیل می کنند. امروزه پشمی که برای تولید فرش استفاده می شود از گوسفند در کشورهایی مانند نیوزلند ، آرژانتین و انگلستان تهیه می شود.
 
    نیلون
 
DuPont برای اولین بار نایلون را در سال 1938 معرفی کرد. نایلون بیشتر توسعه  الیاف پلی استر موکت  یافته و بهبود یافته است. نایلون یک فیبر مصنوعی پتروشیمی است که از کربن ، نیتروژن ، اکسیژن و هیدروژن ساخته شده است. امروزه از "الیاف نایلونی تصفیه شده" بسیار بهبود یافته امروزه بعنوان "نسل ششم" یاد می شود. این دوره الیاف مصنوعی مدرن برای پوشاک ، کاربردهای صنعتی و فرش های تافت دار را آغاز کرد. نایلون دارای خاصیت ارتجاعی ، مقاومت در برابر خاک ، حفظ سایش ، دوام و ماندگاری رنگ است. نایلون با مواردی مانند آلودگی و تمیز کردن ، عملکرد بسیار خوبی دارد و در صورت دریافت درمان مقاوم در برابر لکه ، در برابر لکه مقاوم است. این امر باعث می شود خاک و بیشتر لکه های غذایی و آشامیدنی خانگی از طریق تمیز کردن حرفه ای پاک شود.
 
   پلی پروپیلن (رویالترون)
 
اولین بار در اواخر دهه 1950 از ایتالیا وارد صنعت فرش شد. مقاومت خوبی در برابر لکه و رطوبت دارد. ویژگی های اثبات شده عملکرد ، زیبایی منحصر به فرد و ارزش استثنایی برای فرش مسکونی و تجاری. این نخ ها در طیف وسیعی از منکرها عرضه می شوند که پیچ خورده و حرارتی هستند. پلی پروپیلن سریع ترین رشد را در بین الیاف فرش دارد. به طور طبیعی ضد لک و محو شدن است.
 
   تنسل
 
TENCEL® یک الیاف طبیعی ساخته شده توسط انسان است که از خمیر چوبhttps://gamantj.com/%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%81-%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%AA/ (اکالیپتوس) گرفته شده و از مزارع درخت پایدار تهیه شده است. منسوجات Tencel® با استفاده از تکنولوژی سبز پیشرفته با حداقل تأثیر بر محیط ایجاد می شوند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 18
بازدید : 18
علی
12:15
یک شنبه 17 مرداد 1400
هنگام نصب فرش ، ممکن است خود را در حال انباشتن لکه های فرش قرار دهید ، از بین بردن لکه موکت محاسبه کنید که چند ساعت به تمیز کردن فرش اختصاص می دهید ، یا سعی کنید بفهمید چگونه لکه ها را از بین ببرید. حتی خانه بدون بچه یا حیوان خانگی مستعد حداقل یک نشت یا لکه است. صرف نظر از نشت ، روند حذف لکه های فرش تقریباً یکسان است. خوشبختانه ، این آسان است! سه مرحله ساده ارائه شده در زیر را دنبال کنید و فرش شما بدون تمیز کردن حرفه ای بخار فرش به عنوان نو خوب خواهد بود.
 
 
اعتبار: TRIA GIOVAN
چگونه لکه ها را از روی فرش پاک کنیم
شما بسیار تلاش کردید تا به مردم یادآوری کنید که کفش های خود را بردارند و از آوردن غذا به اتاق های فرش شده خود اجتناب می کنید. و بعد این اتفاق افتاد. ریختن قهوه یا قایق سوپ پرنده در روز شکرگزاری. وارد حالت حذف لکه می شوید و بهترین پاک کننده لکه فرش را جستجو می کنید.
 
قبل از دستیابی به نزدیکترین بطری محلول پاک کننده ، ممکن است متوجه شوید که بهترین محلول تمیز کننده فرش آب است. لکه را با یک پارچه سفید تمیز و کمی مرطوب پاک کنید (مالش ندهید).
 
اگر آب معمولی کار نمی کند ، به سراغ لکه پاک کننده فرش یا محلول DIY بروید. بهترین پاک کننده لکه فرش متناسب با علت ایجاد لکه خواهد بود. این سه مرحله را دنبال کنید و دقیقاً می دانید که چگونه لکه های فرش را تمیز کنید.
 
مطالب مرتبط: با این پاک کننده های اثبات شده لکه فرش طبیعی شوید
 
مرحله 1: حذف اضافی در اسرع وقت
هرگونه ماده جامد اضافی را با یک قاشق یا چاقوی کره در اسرع وقت پاک کنید تا نشت قابل تمیز شدن شما به لکه دائمی تبدیل نشود. مایع اضافی را به آرامی با یک پارچه تمیز ، سفید و جاذب پاک کنید و از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن جلوگیری شود. درک کریستین از سرویس خدمتکار من می گوید: "همیشه لکه کنید ، هرگز مالش ندهید ، که می تواند به طور مداوم به الیاف فرش آسیب برساند." این کار را آنقدر تکرار کنید تا پارچه دیگر رنگی به خود نگیرد.
 
مرحله 2: یک لکه پاک کننده فرش را بمالید
هر لکه باقی مانده را با یک پاک کننده لکه فرش اسپری کنید. دستورالعمل سازنده را برای استفاده دنبال کنید. همچنین می توانید فرش را با محلول سرکه تمیز کنید. برای از بین بردن لکه فرش خانگی ، 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ملایم را در 1 لیتر آب گرم هم بزنید و 1/4 قاشق چایخوری سرکه سفید را اضافه کنید و روی لکه فرش بمالید. مهم نیست از چه محلول تمیز کننده فرش استفاده می کنید ، مراقب باشید که لکه را بیش از حد مرطوب نکنید ، زیرا می تواند به پشت آسیب برساند. بگذارید 10 دقیقه بماند.
 
نکته ویراستار: همیشه قبل از استفاده از یک ماده تمیز کننده روی لکه روی فرش ، میزان ماندگاری رنگ را در نقطه ای نامحسوس آزمایش کنید.
 
مرحله 3: لکه را از بین ببرید
با استفاده از یک پارچه تمیز ، سفید و جاذب ، لکه را از بیرون داخل کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه دیگر به پارچه منتقل نشود. با آب سرد لکه کنید ، سپس خشک کنید. برای خشک شدن کامل ، این ترفند را امتحان کنید: منطقه مرطوب را با یک لایه پارچه یا حوله کاغذی به ضخامت 1/2 اینچ بپوشانید. آنها را با یک جسم سنگین وزن کنید و حوله های کاغذی را عوض کنید تا خشک شوند.
 
مطالب مرتبط: برترین ترفندها برای شستشوی عمیق فرش
تعداد بازدید از این مطلب: 16
بازدید : 16
علی
16:9
دو شنبه 4 مرداد 1400

معرفی انواع کفپوش ساختمانی (مزایا و معایب آن)

یکی از حساس ترین و گران ترین مراحل در ساخت و ساز انتخاب کفپوش خواهد بود. انتخاب کفپوش در بین انواع کفپوش ارائه شده در بازار امری دشوار است. کفپوش ها امروزه در طرح ها و جنس های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می شوند.

هر کدام از کفپوش ها با توجه به نیاز کاربران در فضاهای مختلف می تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشند. شما باید بسته به نیاز خود اقدام به خرید کفپوش کنید. ما در شرکت گامان تزئین جاوید برای شما انواع کفپوش ها را به منظور استفاده در فضاهای مختلف طراحی و تولید می‌کنیم.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

انواع کفپوش ساختمان

چنانچه قصد استفاده از کفپوش را در منزل محل کار و سایر مکان ها دارید باید نوع کفپوش مناسب را انتخاب کنید. ما با ارائه انواع کفپوش ساختمانی به خوبی شما را از نصب یک کفپوش مطمئن بهره مند می کنیم.

کفپوش سرامیکی

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها در بین انواع کفپوش ساختمانی، کفپوش سرامیکی است. این نوع کفپوش با تنوع بسیار بالا و قیمت مناسب می تواند گزینه ای کاربردی باشد. در ساخت کفپوش سرامیکی از خاک رس و سفال استفاده می ‌شود. نگهداری از این نوع کفپوش به آسانی امکان پذیر خواهد بود. کفپوش‌های سرامیکی در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شود.
در ساخت این نوع کفپوش از طرح چوب، طرح سنگ و طرح آجر استفاده می شود. استفاده از این نوع کف پوش در داخل ساختمان و همچنین فضای بیرونی خانه کاربردی خواهد بود. معمولاً در سرویس ‌های بهداشتی و سرامیک بین کابینتی و همچنین سرامیک آشپزخانه و پذیرایی نیز از این کفپوش استفاده می شود.

مزایای استفاده از کفپوش سرامیکی

استفاده از این نوع کفپوش مزایایی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • سهولت در نظافت و تمیزکاری
  • دوام بسیار بالا و مقاومت در شرایط مختلف
  • طراحی و چیدمان در زمینه های متنوع و انعطاف بالا در ساخت
  • مناسب برای استفاده در انواع شرایط اقلیمی و آب و هوایی

کفپوش بتنی

یکی دیگر از انواع کفپوش مورد استفاده کفپوش بتنی است. برای استفاده در فضاهای بیرون و حیاط ویلاها این کفپوش گزینه مناسبی خواهد بود. با توجه به متریال به کار رفته در ساخت آن می توان در اتاق خواب، سرویس های بهداشتی، طراحی داخلی رستوران ها و همچنین سالن های ورزشی نیز از آن استفاده کرد.

مزایای استفاده از کفپوش بتنی

  • دوام بسیار بالا و مقاومت در شرایط سخت
  • بالا بودن سرعت اجرا
  • بهره مندی از طرح‌های مختلف و تولید در ابعاد بزرگ و کوچک
  • قیمت بسیار مناسب و صرفه اقتصادی
  • مناسب برای استفاده در مناطق سردسیر
  • مقاومت بسیار بالا در در برابر آتش سوزی و حرارت

کفپوش سنگ طبیعی

چنانچه قصد دارید از یک کفپوش لوکس استفاده کنید استفاده از این کفپوش می تواند گزینه مناسبی باشد. در ساخت کفپوش سنگ طبیعی از سنگ های گران قیمت مانند گرانیت، سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ کورین و سنگ کوارتز استفاده می شود.
این نوع کفپوش بر اساس ضریب اصطکاک میزان جذب آب با کیفیت بالا و همچنین مدل های طراحی دارای قیمت های متفاوتی است.
با توجه به این که این نوع کفپوش از بهترین و شیک ترین گزینه ها است استفاده از آن در ویلاها، منازل لوکس، آپارتمان ها، رستوران های مجلل، هتل ها و همچنین کافی شاپ های لوکس کاربرد فراوان دارد.

مزایای استفاده از کفپوش سنگ طبیعی

  • بسیار مدرن و لوکس
  • طراحی بر اساس حمایت و نگهداری از محیط زیست
  • دارای ماندگاری بسیار بالا
  • سهولت در نگهداری و تمیز کردن آن

کفپوش سنگ طبیعی

کفپوش چوبی

یکی از پر استفاده ترین کفپوش ها در بین انواع کفپوش این گزینه است. نوع متریال به کار رفته در ساخت آن موجب شده که محبوبیت فراوانی امروزه پیدا کند. این نوع کفپوش یا از چوب طبیعی یا با استفاده از الیاف چوب فشرده طراحی و تولید می ‌شود. از جمله پرفروش ترین کفپوش های چوبی میتوان با لمینت، پارکت و ترموود اشاره کرد.
استفاده از کفپوش چوبی در اتاق خواب و سالن های پذیرایی و همچنین دور استخر در ویلاها و تراس و بالکن گزینه کاربردی خواهد بود.

مزایای استفاده از کفپوش چوبی

  • زیبایی بسیار زیاد در عین مقاومت بالا
  • گرما بخشی بسیار در مناسب
  • سازگاری بسیار بالا با انواع محیط ها از جمله محیط های سنتی و مدرن
  • قابلیت نصب آسان و بالا بودن سرعت نصب
  • سهولت در تعمیر و نگهداری
  • ماندگاری بسیار بالا در برابر حرارت و رطوبت و ضربه

کفپوش پی وی سی

یکی دیگر از انواع کفپوش مورد استفاده کفپوش پی وی سی است. این نوع کفپوش که امروزه مورد توجه فراوان قرار گرفته با نام کفپوش وینیل نیز شناخته می شود. ‏pvc امروزه جایگزین بسیاری از مصالح در ساخت و ساز شده است. از مهمترین مزایای این کفپوش می ‌توان به بهره بردن از طرح های مختلفی مانند طرح چوب، ساده، طرح سنگ و رنگی اشاره کرد. کفپوش پی وی سی به واسطه تنوع بالا و قابلیت استفاده در انواع مکان ها را دارد.
برای مشاهده و خرید کفپوش pvc به آدرس https://gamantj.com/vinyl-pvc/ مراجعه کنید.

مزایای استفاده از کفپوش pvc

  • مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
  • گزینه مقرون به صرفه نسبت به سایر گزینه ها
  • دارا بودن طول عمر بالا
  • مقاومت و دوام و ماندگاری بسیار بالا

کفپوش اپوکسی

در بین انواع کفپوش ها یکی از گزینه های مدرن کفپوش اپوکسی است. این کفپوش که با استفاده از مایع یکپارچه و بازخورد بالا تولید می ‌شود بدون درز اجرا می شوند. این کفپوش ها در طرح ها و رنگ های متنوع طراحی و تولید می ‌شوند. استفاده از کفپوش اپوکسی در فضای مختلف کاربرد فراوان دارد. ما در گامان تزئین جاوید انواع کفپوش های اپوکسی را با کیفیت بالا برای شما ارائه می دهیم.

انواع کفپوش برای مصارف مختلف

کفپوش ها در طرح ها و مدل های مختلف و به منظور استفاده در مکان های گوناگون طراحی و تولید می ‌شوند. ما در گامان تزئین جاوید انواع کفپوش را به منظور استفاده شما در اداره ها، منازل، مجتمع های تجاری و مسکونی و همچنین پارک ها و فضاهای شهری ارائه می دهیم.

کفپوش اداری

اداره ها به جهت رفت و آمد افراد مختلف و بازدید فراوان نیاز به استفاده از کفپوش های مخصوص به خود را دارند. استفاده از طرح مناسب و متناسب با فعالیت اداره یکی از مهمترین شرایط انتخاب کفپوش است. کفپوش های مورد استفاده در اداره ها باید با مقاومت و دوام بالا و قابلیت نگهداری آسان نصب شوند.
برای اداره‌ها معمولا انواع کفپوش ها در مدل های pvc ، اداری چوبی، لمینت، کاشی سرامیک و شیشه ‌ای استفاده می شود. به جهت استفاده در اداره های پر رفت و آمد و مدارس، رستوران ‌ها، بیمارستان‌ها و فرودگاه باید یک کفپوش با مقاومت بالا انتخاب و نصب شود. شرکت گامان تزئین جاوید به واسطه چندین سال تجربه انواع کفپوش ها برای استفاده در اداره ها و مکان های مختلف را با کیفیت مناسب ارائه می دهد.

انواع کفپوش اداری

کفپوش منزل

یکی از مهمترین المان ها در طراحی دکوراسیون منزل انتخاب کفپوش مناسب خواهد بود. اهمیت این موضوع به گونه ای است که بسیاری از افراد دکوراسیون منزل خود را بر اساس کفپوش طراحی می ‌کنند. در انتخاب کفپوش منزل از بین انواع کفپوش ها معمولاً کفپوش لمینیت و پی وی سی کاربرد فراوان دارد.

در انتخاب کفپوش برای منزل شما باید طراحی دیوار خانه را مد نظر قرار دهید. انتخاب کفپوش منزل باید متعادل با نوع دیوارها و بدنه ساختمان باشد. شرکت گامان تزئین جاوید به واسطه چندین سال فعالیت در این عرصه به شما در انتخاب کفپوش مناسب برای نصب در منزل شما کمک خواهد کرد.

شما می توانید برای مشاهده مدل های کفپوش به آدرس gamantj.com سر بزنید.

 

 

دکو نیوز : معرفی انواع کفپوش ساختمانی مزایا و معایب ( کفپوش به صفحه انواع کفپوش نیکد کفپوش pvc کفپوش منزل) 13 اردیبهشت 1400

تعداد بازدید از این مطلب: 19
بازدید : 19
علی
16:4
دو شنبه 4 مرداد 1400

​​​​​​

انتخاب کفپوش

تا چندین سال گذشته استفاده از کفپوش در منازل مسکونی رواج زیادی نداشت و کف خانه‌ها عمدتا از بتن یا سنگ بود. امروزه اما روش‌های تازه‌ای برای پوشاندن کف ساختمان‌ها رواج پیدا کرده است و تنوع در جنس، نوع و رنگ کفپوش‌ها به اندازه‌ای زیاد شده است که دست سازندگان، معماران و مصرف کنندگان را در انتخاب به اندازه کافی باز گذاشته شده است.

 

امروزه در طراحی دکوراسیون منازل انتخاب کفپوش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اهمیت به گونه‌ای است که پس از خرید خانه یا ساخت آن اولین اقدام در کنار نقاشی دیوارها، نصب یا تعویض کفپوش قدیمی است. آن جا است که در مقابل تنوع بسیار بالای بازار کفپوش‌ها، سوالی که ذهن خریدار را درگیر می‌کند این است که مناسب‌ترین کفپوش برای منزل چیست؟

در زمان انتخاب و خرید کفپوش خانه فاکتورهایی از جمله سلیقه، مقدار بودجه، استحکام مناسب، مقاومت در برابر آتش‌سوزی، نمای زیبا و همچنین نوع زیر سازی را بایستی در نظر گرفت. در ادامه این متن سعی بر معرفی انواع کفپوش ساختمانی و معرفی ویژگی‌های آن‌ها خواهیم داشت. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انتخاب کفپوش

انواع کفپوش ساختمانی

  • کفپوشPVC: 

این نوع کفپوش که با نام وینیل نیز شناخته می‌شود از جنس پلاستیک انعطاف پذیری است از چندین لایه به هم فشرده شده تشکیل می‌شود. تنوع طرح‌ها در کفپوش‌های PVC بسیار زیاد است. این کفپوش مقاومت بالایی در برابر ضربه و تحمل فشار دارد و همچنین در برابر آب و هرگونه رطوبت نیز مقاوم است و از همین رو انتخاب مناسبی برای آشپزخانه‌ها به شمار می‌رود.

خرید کفپوش مناسب موقع بازسازی و یا تغییر دکوراسیون بنا، دغدغه بسیاری از افراد است. چنانچه بدون آگاهی از کیفیت کفپوش طرح پارکت ها و تنها از روی طرح و رنگ اقدام به خرید کنید، حتما پس از مدتی پشیمان می شوید. بر خلاف فرش و موکت یا سایر لوازم دکوراسیون داخلی، معمولا کفپوش ها سال های زیادی تغییر داده نمی شوند. بنابراین استفاده از پوشش های کف جدیدتر همیشه طرفداران زیادتری دارد.

انواع کفپوش pvc طرح پارکت و چوب از مدرن ترین و جدید ترین متریال برای پوشش کف ساختمان های مسکونی، تجاری ، اداری و … هستند که این روزها بسیار محبوب شده اند. با توجه به صرف هزینه برای خرید کفپوش پی وی سی بهتر است از قبل در مورد این متریال اطلاعات کاملی کسب کنید. آیا می دانید کفپوش پی وی سی  از چه ماده ای تولید شده است?

۲-    کفپوش سرامیکی: کفپوش‌های سرامیکی از قدیمی‌ترین کفپوش‌های مورد استفاده در انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری هستند. تنوع در جنس و ظاهر سرامیک‌ها بسیار بالا است و قیمتشان هم بر اساس کیفیت متریال به کار برده شده در ساخت آن‌ها تعیین می‌شود. سرامیک‌ها در دو نوع لعاب‌دار و بدون لعاب تولید می‌شوند. در نوع لعاب‌دار سرامیک با یک لایه لعاب براق، نیمه براق یا مات پوشیده می‌شود. ضخامت سرامیک‌ها بین ۴ الی ۱۲ میلی‌متر متغیر است. سرامیک دارای سطح پشتی زبر بوده که در تماس با ملات سیمان یا چسب قرار می‌گیرد.

حتی اگر به طرح‌های مختلفی نظیر پوشش چوبی علاقه‌مند هستید و امکان استفاده از آن را در منزل خود ندارید استفاده از کفپوش‌های سرامیکی طرح چوب می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. از معایب کفپوش‌های سرامیکی می‌توانیم به سرد بودن آن به ویژه در فصول سرد سال و همچنین احتمال شکستگی و لب پریدگی در صورت ضربه‌خوردگی اشاره کنیم. همچنین درز بین سرامیک‌ها محل تجمع گرد و خاک و انواع آلودگی‌ها است و به دلیل دسترسی سخت، حفظ نظافت آن کار ساده‌ای نیست.

۳   کفپوش سنگی: کفپوش‌های سنگی را می‌توان جزء لوکس‌ترین نوع کفپوش‌های ساختمانی دانست. این کفپوش‌ها عمدتا از جنس‌های سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ تراوتن، سنگ کوارتز و سنگ کورین هستند که هم در فضای داخلی و هم در فضای بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت کفپوش سنگی بر اساس معیارهایی نظیر رده کیفی، ضریب اصطکاک، مقدار جذب آب و طرحی که دارد مشخص می‌شود. از این نوع کفپوش بیشتر در قسمت‌های پذیرایی، حمام، آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می‌شود. از مزایای این جنس می‌توان به مقاومت و ماندگاری بالا و همچنین نگهداری و شستشوی ساده آن اشاره کرد. قیمت بسیار بالای کفپوش سنگی را هم بایستی یکی از معایب آن دانست.

انتخاب کفپوش

۴   پارکت چوبی: وجود پارکت چوبی به عنوان کفپوش در خانه تلقی کننده یک احساس گرم است. این کفپوش‌ها معمولا از جنس چوب درختانی نظیر گردو، گیلاس، افرا، کاج، بلوط و صنوبر ساخته می‌شوند. بنابراین قیمت پارکت چوبی رابطه مستقیمی با جنس چوب سازنده‌اش دارد. کفپوش‌های چوبی در کنار زیبایی طبیعی که به محیط خانه می‌دهند شامل معایبی از جمله حساسیت به رطوبت و آب، سر و صدای آزار دهنده و لانه کردن انواع حشرات در آن نیز می‌شود. همچنین بایستی خطرات آتش سوزی را در این شرایط گرفت.

برای نصب پارکت چوبی معمولا از ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن استفاده می‌شود. پس  از نصب پارکت قرنیزهای حاشیه دیوار نصب می‌شوند. قرنیزها معمولا از جنس چوب یا ام دی اف هستند.

۵   کفپوش لمینت: می‌توان گفت که کفپوش لمینتی جهت جبران مشکلات پارکت‌های چوبی ساخته شده‌اند. این کفپوش‌ها از الیاف و لایه‌های فشرده چوبی، ام دی اف و اچ دی اف تولید می‌شوند. عمر این نوع کفپوش نزدیک به سی سال است. تفاوت لمینت با پارکت در این است که پارکت مستقیما از چوب‌های جنگلی ساخته می‌شود اما لمینت از الیاف چوب تولید می‌شود.

لمینت‌ها عمدتا متشکل از ۴ لایه هستند که لایه اصلی آن از جنس اچ دی اف است. لایه بعدی، لایه دکوراتیوی است که طرح چوبی دارد. لمینت‌ها هنگام نصب در یکدیگر قفل می‌شوند و لایه فومی در زیر آن‌ها قرار می‌گیرد. نصب یا تعویض کفپوش لمینتی کار نسبتا ساده‌ای است. لمینت‌ها نسبت به پارکت ارزان قیمت‌تر هستند. نظافت سخت لمینت به دلیل سختی نفوذ رطوبت به زیر آن و همچنین انبساط آن در هوای گرم از معایب این نوع کفپوش محسوب می‌شوند.

۶-    کفپوش بتنی: کفپوش‌های بتنی از با دوام‌ترین کفپوش‌های مورد استفاده در ساختمان‌ها هستند. این کفپوش‌ها در محیط‌های داخلی و بیرونی ساختمان کاربرد دارند. نوع بتنی کفپوش‌ها دارای سطح سردی هستند و پیشنهاد می‌شود در کنار استفاده ‌از آن‌ها از سیستم‌های گرمایش از کف نیز استفاده شود.

۷-    کفپوش اپوکسی: این نوع کفپوش علاوه بر کاربرد تزئینی، کاربرد بهداشتی نیز دارد و از واکنش شیمیائی دو ماده مختلف به نام‌های رزین اپوکساید و پلی آمین تشکیل می‌شود. تنوع رنگ این کفپوش‌ها بسیار بالا است و همچنین بسیار شفاف هستند. مزایای مهم کفپوش اپوکسی شامل مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و حریق می‌شود.

از این کفپوش در محیط‌های پرتردد و به ویژه محیط‌های درمانی مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی استفاده می‌شود. کاربرد ذکر شده به خاطر یک دست بودن، قابلیت نظافت و شسشتوی ساده، مقاومت در برابر لغزش و خواص آنتی‌باکتریال کفپوش‌های اپوکسی است.

۸-   کفپوش شیشه‌ای: همانطور که از اسمشان پیدا است، این نوع کفپوش‌ها ساختاری از جنس شیشه دارند. باورهای اشتباهی در مورد کفپوش‌های شیشه‌ای وجود دارد که در برخی از آن‌ها گفته می‌شود که این کفپوش‌ها استحکام کافی ندارند و شکننده هستند. درصورتی که اینگونه نیست و کفپوش‌های شیشه‌ای اگر به درستی انتخاب شوند در کنار جلوه زیبایی که به ساختمان می‌دهند دارای استحکام کافی نیز هستند.

انتخاب کفپوش

۹-   کفپوش آجری: استفاده از کفپوش‌های آجری عمدتا در فضاهای باز، باغچه‌ها، حیاط، روف گاردن و… کاربرد دارد. آجرها در رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، نارنجی و خاکستری تولید می‌شوند. علاوه بر رنگ آجرها نحوه چیدمان آن‌ها تاثیر بسیار زیادی در ظاهر مکان مورد نظر خواهد داشت.

۱۰-  کفپوش سه بعدی: کفپوش‌های سه بعدی را می‌توان نسل جدید کفپوش‌ها دانست. کفپوش‌های سه بعدی بیشتر در سرویس‌های بهداشتی و حمام کاربرد دارند. مشتری می‌تواند طرح مورد نظر خود را به فروشنده داده تا کفپوش دلخواهش را پرینت کرده و بسازد.

۱۱-  کفپوش چوب‌ پنبه‌ای: این نوع کفپوش از چوب پنبه ساخته می‌شود. بافت کفپوش چوب پنبه‌ای بسیار متراکم و مستحکم است و قرار دادن مبلمان و وسایل سنگین آسیبی به سطح آن نخواهد زد. همچنین قابلیت خوبی در نصب در سطوح ناهموار دارند. از معایب کفپوش چوب پنبه‌ای می‌توان به نیاز به آب بندی آن هر ۵ سال یکبار، نیاز به نظافت مداوم و هزینه نصب بالا اشاره کرد.

۱۲-  کفپوش گرانولی: این نوع کفپوش از گرانول خام یا از متریال درجه یک ضایعات پلاستیکی ساخته می‌شود. کفپوش‌های گرانولی مقاومت و استحکام بالایی دارند و به همین علت از آن‌ها در فضاهایی نظیر پارک‌ها، باشگاه‌های ورزشی و مهد کودک‌ها استفاده می‌شود. از این کفپوش تحت عنوان کفپوش کودک نیز یاد می‌شود که از این رو با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در اتاق کودکان نیز قابل استفاده است. کفپوش‌های گرانولی روش نصب پیچیده‌ای ندارند و روی سطح زمین قرار می‌گیرند.

انتخاب کفپوش

۱۳- کفپوش پلی یورتان: این کفپوش بر پایه رزین پلی یورتان تولید می‌شود به حالتی یک‌پارچه بر روی سطح‌های بتنی قرار داده می‌شود. در هنگام اجرا این کفپوش خود تراز است و در زمان ریخته شدن بر روی کف، سطحی بسیار صاف و زیبا ایجاد می‌کند. پلی یورتان چسبندگی بالایی دارد و به خوبی به سطوح از جنس بتن، فلز، سرامیک و سنگ چسبیده و دارای انعطاف پذیری خوبی است.

مقاومت به کشش و سایش در این کفپوش بسیار بالا است و آسیب چندانی در برابر ضربه و خراش نمی‌بیند. همچنین این نوع کفپوش آنتی باکتریال است و نظافت آن کار ساده‌ای است. از کفپوش‌های پلی یورتان در باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم انواع مختلف کفپوش‌های ساختمانی را معرفی کرده و در کنار آن ویژگی‌های هرکدام را به همراه معایب و مزایای هر کدام را بیان کنیم. در صورتی که قصد انتخاب کفپوش را برای خانه خود دارید پیشنهاد می کنیم مطلب نکات مهم در انتخاب کفپوش را نیز بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر جهت دریافت قیمت کفپوش می توانید به وبسایت شرکت گامان تزئین جاوید مراجعه کنید.

 

  1. بیوتی هوم : مناسب ترین کفپوش برای منزل چیست ؟ (خرید کفپوش پی وی سی نکات مهم در انتخاب کفپوش به ایسنا) 18 خرداد 1400
تعداد بازدید از این مطلب: 18
بازدید : 18
علی
15:22
دو شنبه 4 مرداد 1400

سایت گلاس یا شیشه رویت تجهیزی سایت گلاس کستل  برای عبور سیال می باشد که با استفاده از شیشه ­های تعبیه شده امکان مشاهده حرکت سیال، رنگ و میزان شفافیت آن وجود دارد. سایت گلس (fourchat.ir/سایت-گلاس-چیست؟/) تجهیزی برای عبور سیال، نشان دادن مبرد و میزان رطوبت سیستم است که با استفاده از شیشه های تعبیه شده امکان مشاهده حرکت سیال ، رنگ و میزان شفافیت آن وجود دارد در واقع با استفاده از سایت گلاسها میتوان شیرها ، صافی ها ، مبردها و تله بخارهای مسدود شده را تشخیص داد.

 

همچنین می توان از سایت گلاسها برای اهداف بازرسی نیز استفاده کرد. سایت گلاس تجهیزی برای عبور سیال می باشد که با استفاده از شیشه های تعبیه شده امکان مشاهده حرکت سیال، رنگ و میزان شفافیت آن وجود دارد. امکان بررسی و مشاهده میزان مخلوط شدن مواد جامد (مانند رزین، مواد غذایی و غیره) موجود در برخی خطوط و نیز حرکت جریان سیال وجود دارد. از جمله وظایف سایت گلاس در ساختار سیستمهای سرمایشی بررسی داخل سیستم، گرفتگی های صافی ها و فیلتر ها، سطح مایع مبرد، حرکت سیال، رنگ و میزان شفافیت سیال و نیز رطوبت موجود در سیستم است.

سایت گلاس کستل چیست

سایت گلاس (Sight Glass) تجهیزی برای عبور سیال است که با به کار گیری از شیشه­ های درنظرگرفته شده قابلیت مشاهده حرکت سیال، رنگ و واحد سنجش شفافیت آن وجود داراست.

شیشه­ های سایت گلاس­ ( Sight Glass Window ) و نمایشگر­های شیشه­ ای ( Sight Flow Indicator ) ، دو دسته کلی از سایت گلاس­ها می باشند . سایت گلاس نوع نمایشگر رویت جریان، خود به دو نوع تمام دید (360 درجه دور تا دور) و دید از درون نمایشگر جریان (دارای دو نوع یک طرف دید و دو طرف دید می باشد)، تقسیم می شود.

این دستگاه از یک لنز شیشه ای که درون رینگ فلزی قرار دارد، ساخته شده و از نشت مبرد جلوگیری می کند. برخی از کارخانجات نشانگرهای مکانیکی بر روی محصولات خود قرار میدهند که میتواند یکی از مدلهای Finger، Ball، Propeller، Flapper یا Integral Spout باشد. در برخی سایت گلاس ها، نمایشگر مکانیکی درون این ابزار تعبیه شده که از انواع این نمایش ها می توان به integral spout ، figer ، ball ، propeller و flapper اشاره کرد. سایت گلاس کستل برای نشان دادن مقدار مبرد و نشان دادن میزان رطوبت درون سیستم های تبرید و تهویه بکار می رود.

از متصدیان انتظار می رود که دو یا سه لوله شیشه ، از قبل برش داده شده به طول لازم ، همراه با مهره های کنف یا لاستیک ، برای جایگزینی لوله های موجود در جاده ، حمل کنند.

انواع مختلفی از این ابزار طراحی و تولید می شوند که دو نوع عمده آن ها عبارتند از : شیشه های آن (sight glass window) و نمایشگر رویت جریان (sight flow indicator) که نوع اول برای نصب روی مخازن و تانک ها بوده و نوع دوم جهت تعبیه درون خط به کار می رود. سایت گلاس استیل 2 اینچ خنبره مدل 09 2240 قطعه ای به منظور آگاهی از حضور و عدم حضور سیال درون خط لوله می باشد.

تشخیص وجود یا عدم وجود مشکل در خط مایع مثل گرفتگی در صافی ها، فیلترها و … در لوله های سیستم، سایت گلاس امکان مشاهده میزان مایع و بخار را فراهم می کند. از ساید گلاس های حال حاضر می توان به ساید گلاس های دید دو طرفه بخار ، ساید گلاس های پنجره ای جهت مخازن ، ساید گلاس های لوله ای ، ساید گلاس آبنما و ده ها مرد دیگر اشاره داشت . به صورت نمونه در زمانیکه اپراتور، مایع کف آلود را در ساید گلاس مشاهده می­نماید

 

قیمت سایت گلاس کستل 

به راحتی از وجود ایراد در سیستم باخبر می­شود. علاوه بر تشخیص وجود رطوبت از طریق تغییر رنگ ماده ی وسط ساید گلاس، میتوان از این دستگاه جهت مقایسه رنگ ماده مبرد در طول خط جریان بهره برد.

 

همچنین از سایت گلاسها برای اهداف بازرسی نیز استفاده کرد به طور مثال میتوان رنگ سیال را در قسمتهای مختلف خط با یکدیگر مقایسه کرد .

سایت گلاسها دارای دستهبندی و انواع مختلفی هستند که هر کارخانه با توجه به تجهیزات و خط تولید خود میتواند یک یا چند نوع از آن را تولید کند. سایت گلاس تجهیزی برای عبور سیال می باشد که با استفاده از شیشه های تعبیه شده امکان مشاهده حرکت سیال ، رنگ و میزان شفافیت آن وجود دارد در واقع با استفاده از سایت گلاسها میتوان شیرها ، صافی ها ، مبردها و تله بخارهای مسدود شده را تشخیص داد.

همچنین می توان از سایت گلاسها برای اهداف بازرسی نیز استفاده کرد. نشانگر فینجر فلو ایندیکاتور در جهت حرکت جریان تغییر ایجاد کرد و باعث نشان دادن رنگ سیال در هنگام حرکت آن می شود. این نمایشگر ها جهت تشخیص حرکت سیالات خیلی بی رنگ و شفاف، جهت جریان و شدت آن به کار می روند. بیشتر سایت گلاس ها رطوبت داخل سیستم را نیز نشان میدهند .

 

aseman-kharash.ir/شیر-سایت-گلاس-ارائه-سایت-گلاس-کستل/

تعداد بازدید از این مطلب: 15
بازدید : 15
علی
14:58
دو شنبه 4 مرداد 1400

مبدل حرارتی GEA چگونه تعمیر می شود؟

لولهها در ردیفهای موازی  مبدل حرارتی GEA و بصورت افقی و یا عمودی قرار میگیرند که به این حالت، آرایش خطی (In Line) میگویند. این مبدلها در شرایط کاری یکسان از سطح انتقال حرارت کوچکتری نسبت به مبدلهای جریان موازی برخوردار هستند. این موضوع کانال را مستعد برای تشکیل رسوب نماید،با توجه به این موضوع که این مبدلها نمی توانند به صورت مکانیکی تمیز شوند .

 

استفاده از این مبدل های صفحه ای مبدل حرارتی GEA (newscenterals.ir/2021/06/27/تکنیک-های-طراحی-مبدل-حرارتی-gea/) پره دار منحصر به سیال های تمیز است. هر چه سطح به هادی بیشتر باشد حرارت سریعتر هدایت میشود بدین معنی که در مبدلها بجای استفاده از یک لوله با قطر بزرگ، از یک دسته لوله با قطر کم استفاده میشود که این عمل سطح را به منظور انتقال حرارت افزایش میدهد. و بیشتر مبدل هایی که در صنعت مود هستند از این نوع دسته می باشند.

 

انواع مبدل حرارتی GEA 

در آرایش مثلثی تعداد بیشتری لوله در یک سطح معین جای میگیرد و میزان مقاومت در مقابل جریان بیشتر است بنابراین در این آرایش انتقال حرارت و افت فشار بیشتر خواهد بود. تیوب ها می توانند به صورت مثلثی  مبدل حرارتی GEA و یا مربعی در طول باندل چیده شوند. آرایش لولهها بصورت مربعی و یا مثلثی انجام میگیرد. جهت نگه داشتن تیوپها در یک طول، از دو صفحه فلزی که در ابتدا و انتهای مبدل قرار میگیرد و بر روی آنها به تعداد تیوپهای داخل مبدل سوراخ ایجاد شده است استفاده میشود.

برای غلبه بر این مشکل معمولا از اتصالات انبساطی (Expansion Joint) روی پوسته مبدل استفاده میشود. سیال ورودی در پوسته روی تمامی طول لولهها پخش میشود و با آنها آرایش جریان متقاطع میسازد.

همچنین محاسبه صحیح قطر لوله های مبدل حرارتی GEA آب رفت و برگشت به انواع مبدل های حرارتی که سیال ناقل انرژی آنها آب می باشد، سبب رسیدن حجم کافی سیال ناقل انرژی جهت امکان انجام تبادل حرارت مورد نیاز در مبدل حرارتی می گردد. سیالات وارد شده به این صفحات موج دار به صورت یکی درمیان بین صفحات فنری جریان می یابند و با یکدیگر تبادل گرمایی می کنند این صفحات به صورت متقارن پشت سرهم قرار می گیرند و سیال سرد و گرم مابین این صفحات در گردش هستند.

این آرایش سطح صفحات سبب ایجاد مبدل حرارتی GEA امواجی در سیال شده و به این تربیت انتقال حرارت و برودت دما بین دو سیال به سرعت صورت می گیرد. اهداف اصلی طراحی، در این مبدل ها در نظر گرفتن انبساط گرمایی پوسته و لوله ها، تمیز کردن آسان مجموعه، و در صورت با اهمیت نبودن سایر جنبهها، کم هزینه ترین روش ساخت و تولید آنهاست.

 

هزینه ساخت مبدل حرارتی GEA

انبساط یا انقباض به تنهایی ممکن است مبدل حرارتی GEA  (tfcenter.ir/انواع-مبدل-حرارتی-صفحه-gea/)موجب شکستن و یا خمیدگی لولهها شود، لذا اختلاف درجه حرارت دو سیال که با هم تبادل حرارت میکنند نباید زیاد باشد، مبدلهای سر ثابت مواقعی بکار میروند که تغییرات درجه حرارت محدود باشد.

در صورتی که سرعت سیال ورودی به پوسته زیاد باشد، سیال میتواند بطور جدی باعث فرسایش لولهها شود. استفاده میشود. این صفحات با شکستن جریان یکنواخت سیال باعث افزایش میزان انتقال حرارت میشوند، همچنین علاوه بر آن، بافلها وزن لولهها را تحمل میکنند و برای لولههای با طول زیاد که احتمال خم شدن آنها وجود دارد از این اتفاق جلوگیری میکنند.

 

این طرح بین دو صفحه لوله فضایی  مبدل حرارتی GEA را فراهم میکند و سیال نشت شده وارد این فضا میشود و چون فضای بین صفحه لولهها به خارج از مبدل راه دارد سیال میتواند از مبدل خارج شود. بواسطه این صفحات میتوان جریان را به دو یا چند مسیر تقسیم نمود. • سیال سمت تیوب محدود به یک، دو یا چند بار عبور از شل باشد. مبدل حرارتی به چند دسته تقسیم می شود؟ پره ها به صورت وسیع در مبدل های حرارتی گاز – گاز یا گاز – مایع در جایی که ضریب انتقال گرما در یک یا هر دو سمت کوچک باشد و به مبدل های حرارتی فشرده نیاز باشد استفاده می گردند.

سخت شدن رگ ها یک مثال از تشکیل مبدل حرارتی GEA رسوب در بدن انسان است که در آن تجمع کلسترول و اجتماع بافت های اتصال دهنده در دیواره یک شریان، لایه ای تشکیل می دهد که به سمت داخل رشد می کند.

 

تکامل بویلرهای مدرن و کندانسورهای کارامدتر برای صنعت نیروگاهی، یک مایلاستون مهم در مهندسی بوده است. پوسته نوع K: این پوسته که به Kettle Type Reboiler معروف است دارای یک دسته لوله در کف پوسته و فضای بدون لوله در بالای خود میباشد. واضح است که هنگامیکه تعداد مسیرها افزایش یابد زمان موثر تماس سیال داخل پوسته با لولهها افزایش مییابد.

 

مبدل حرارتی GEA رو از کجا تهیه کنی؟

به عنوان مثال صفحات انحراف دهنده حلقه و مبدل حرارتی GEA صفحه برای سیالات رسوب زا بدلیل اینکه رسوب در پشت حلقه جمع میشود و از جاری شدن سیال در امتداد مبدل جلوگیری میکند مناسب نیستند. در سمت راست پوسته یک صفحه با نام Weir Plate قرار دارد و به عنوان یک سرریز بکار میرود، مایع تبخیر نشده

از این سرریز انتهایی ریزش کرده و از طریق نازل سمت راست خارج میشود. این پوسته دارای کاربردهایی با افت فشار کم طراحی، مانند چگالنده در خلاء نسبی است. تعیین انتقال حرارت و عملکرد افت فشار مبدل موجود یا مبدلی که از قبل اندازه های آن تعیین شده است را rating problem می گویند.

هر قسمت شبکه تقریبا همدما است و دلیل آن این است که دوران عمود بر گرادیان دما و جهت سیال است و در راستای آنها نیست. امکان انبساط یا انقباض برای هر یک از دو جزء حامل سیال یعنی لوله و پوسته وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
بازدید : 18
علی
14:53
دو شنبه 4 مرداد 1400

پوسته کر درایر چیست و چه کاربردی دارد؟

اما پوسته کر کستل چیست؟ اما سوال اینجاست که چرا پوسته به صورت عمودی نصب می شود؟ این پوسته در مسیر بازگشت سیال و نصب می شود و نصب آن نیز به صورت عمودی می باشد. علاوه بر این، در خروجی فیلتر، کلاهک پلاستیکی وجود دارد

که لبه آن به صفحه داخلی چسبیده و مانع از ورود کثیفی ها به لوله خروجی در حین کار می شود. نحوه کار پوسته کر به این صورت است که ابتدا مبرد از یک رینگ بزرگ که بین بلوک و صفحه داخلی فیلترتعبیه شده برای گرفتن مواد خارجی عبور کرده و سپس از تورهای شبکه ای که بر روی بلوک ها قرار دارد، می گذرد. تمیزی قسمت داخلی بدنه پوسته کر از ویژگی های فیلترهای کستل است، که تضمین می شود.

از ویژگی های کر درایر کستل می توان به موارد زیر اشاره نمود. در ان مقاله قصد داریم به معرفی پوسته کر درایر پرداخته و ویژگی های آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. از راههایی که می توان به زمان تعویض فیلتر درایر یا کر پی برد بررسی وضعیت سایت گلاس است که معمولا بعد از فیلتر درایر نصب می گردد. در زمان انتخاب فیلتر درایر حتما بایستی به نوع مبرد و روغن کمپرسور توجه نمود تا از تناسب آن با مبرد و روغن مورد استفاده اطمینان حاصل گردد.charsounews.ir/پوسته-کر-درایر-چیست-و-چه-کاربردی-دارد/

انواع پوسته کر

این نوع درایر بیشتر در خط ساکشن به منظور جذب اسید بخصوص در زمان تعمیرات سیستم و حفاظت از کمپرسور استفاده می گردد. فیلتر وظیفه جذب ذرات معلق و آلودگی های خط را بر عهده دارد. این فیلتر وظیفه دارد تا قبل از بازگشت مایع سیال به کمپرسور، رطوبت اضافی آن را جذب کند

و علاوه بر آن تمامی ذرات جامد و ناخالصی ها را از بین ببرد. پوسته کر ظرفیت مشخصی دارد و پس از مدتی باید تعویض شود. پوسته کر (DRIER SHELL) یا فیلتر درایر با هسته تعویض پذیر وسیله ای است که مواد خارجی مانند خاک ، رطوبت و اسید تولید شده توسط رطوبت را از مبرد میگیرد . این نوع فیلتر درایرها یک بار مصرف بوده و بیشتر با اتصال مهره ای نصب می شود تا در هنگام تعویض نیازی به لحیم کاری مجدد نباشد. از یک پوسته شامل فیلتر و یک درایر یا کر قابل تعویض تشکیل شده است که در داخل پوسته قرار می گیرد.

فیلتر مناسب بایستی قابلیت جذب ذرات با قطر 20 میکرون را دارا باشد. درایرهای فوق قابلیت جذب بیشترین میزان رطوبت در سیستم برودتی را دارند و معمولا در خط ساکشن و مایع نصب می گردند. پوسته کر در یک چرخه سرمایشی در خط مایع و بعد از شیر خروجی رسیور، و قبل از لوله مویین یا شیر انبساط نصب می شود

شیر را روی خط خروجی مایع باز کنید. فیلتر درایر های برای محافظت سیستم سرمایشی و تهویه مطبوع در مقابل رطوبت ، اسید ها و ذرات جامد ریز که در خط مایع و خط برگشت (ساکشن) مورد استفاده هستند.

 

کر درایر چه کابردی دارد

پوسته کر در یک سیکل تبرید در خط مایع قبل از شیر انبساط نصب می شود . محل قرارگیری پوسته کر دقیقا قبل از رسیور است و بنابراین رطوبت اضافی و مواد خارجی به کمک توریهای شبکه ای، به همراه مایع مبرد وارد رسیور نخواهد شد. توجه داشته باشید اگر مشکل اساسی در اواپراتور وجود داشته باشد و به صورت مداوم مایع را برگرداند، مایع شکن نمیتواند به عنوان مانعی جدی تلقی شود و نهایتا مایع وارد کمپرسور خواهد شد. وجود رطوبت در سیستم های رطوبتی ممکن است

باعث ایجاد آسیب هایی به تجهیزاتی مانند کمپرسور شود. به عبارت دیگر کندانسور وظیفهی مایع کردن مبرد را بر عهده دارد؛ بنابراین به سادگی میتوان متوجه شد در سیستمهای برودتی یک سیکل وجود دارد که تکرار آن تضمین کنندهی عملکرد صحیح سیستم است.

 

عملکرد پوسته کر درایر اینگونه است که مایع وارد رینگ شده و از آن عبور می کند. از این نوع درایر یا کر در سیستم هایی با میزان رطوبت و اسید بالا استفاده شده و در خطوط مایع و مکش نصب می گردد. 3. کمپرسور را استاپ کرده تا فشار مکش از فشار اتمسفر بیشتر شود. برای اینکه وظیفهی پوسته کر را متوجه شوید، اجازه دهید گریزی به یکی دیگر از اجزای سیستم تبرید، بزنیم. مایع شکن یکی از اجزایی است

 

انواع پوسته کر کستل را نام ببرید

که در عملکرد صحیح اواپراتور و نهایتا کل سیستم تبرید نقش اساسی دارد. سیلیکا ژل یکی از گزینه های مناسب برای انجام این کار است که به عنوان یک جاذب شیمیایی این وظیفه را انجام می دهد. دانش آموزان بخشی از توده حیاتی هم سن و سالان مناسب و کاربران زبان مشترک هستند و تعامل معتبر با همسالان را تجربه می کنند. برخی از مدارس ناشنوایان خدمات ویژه ای برای حمایت از دانش آموزان ناشنوا مستقر در مدارس محله خود ارائه می دهند.

مدارس ناشنوایان همچنین به عنوان مراکز منبع سراسری خرید پوسته کر برای تمام مناطق پوسته کر مدارس خدمت می کنند تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنند. مدارس پوسته کر ناشنوایان یک آموزش جامع ، با کیفیت بالا و با انتظارات بالا ، معلمان بسیار واجد شرایط و یک برنامه درسی دقیق آموزش عمومی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 15
بازدید : 15
علی
14:49
دو شنبه 4 مرداد 1400

در ساختمان اکسپنشن الکترونیکی ets 250 قطعه ای کوچک به نام استپ موتور یا استپر موتور (stepper motor) قرار دارد؛ این قطعه وظیفه باز و بسته کردن این شیرها را دارد. لوله مویین علاوه بر ساختمان ساده و قیمت ارزان، با ساده کردن سیستم تبرید هزینه تولید را پایین میآورد. برای سیستمهایی با ظرفیت نسبتاً بیشتر از اکشپنشن ولوی استفاده میشود که نوع حرارتی آن به علت قیمت کمتر مقرون بهصرفهتر است

 

ولی نوع الکتریکی عملکرد بسیار بهتری دارد. حباب با مبرد مایع، در این نوع حبابها مقدار نسبتاً زیادی مبرد مایع وجود دارد به طوری که در شرایط کاری تنظیم شده هرگز تمام حجم مبرد تبخیر نمیشود. حباب حرارتی MOP، که در آن به اندازهای مبرد مایع وجود دارد که بعد از یک دمای مشخص تمام آن بخار شده و دیگر فشار داخل حباب افزایش نمییابد یعنی بعد از دمای مشخص شیر بیشتر باز نمیشود، کاربرد این نوع از حبابها در سیستمهایی است که در شروع به کار بار برودتی زیاد باشد. همچنین مقدار دقیق مبرد تزریقی به اواپراتور را مشخص کرد. 

شرکت دیبا پارت مجموعهای از این محصولات و همچنین سایر ابزارهای مورد نیاز در این صنعت را در مدلها و برندهای مختلفی مانند سانهوآ، دانفوس و کستل و پایا مدار در اختیار مشتری قرار داده است. در این نوع شیرها بر خلاف نوع ترموستاتیک از هیچ فشار خارجی جهت کنترل مبرد عبوری استفاده نمی شود. بنا به دقت بالایی که این نوع شیرها دارند و پاسخ گویی که به سیگنالهای الکترونیکی خواهند داشت، مصرف انرژی کمتری را نیز دارا میباشند. تمام پارامترهایی که در کنترل کننده بالا شروع میشوند، نشان دهنده مقادیر نمایشی میباشند. این دو ویژگی نشان دهنده دقت بسیار بالایی اکسپنشن های برقی می باشد. اما قبل از این مرحله باید فشار مبرد کاهش یابد تا بتواند در دمای پایین تبخیر شود. و در مرحله آخر باید در اواپراتور با تبخیر شدن گرما را جذب نماید.

اکسپنشن الکترونیکی چیست

این نوع از اکسپنشن ولو راندمان کمی دارند، چون فشار اواپراتور در طول کارکرد سیستم ثابت باقی خواهد ماند، باید شیر را برای کمترین درجه حرارت لازم تنظیم کرد که این امر باعث کاهش راندمان کمپرسور میشود، چرا که در اوایل سیکل کاری سیستم، اواپراتور پر و دمای مکش بالاتر است و کمپرسور نمیتواند بلافاصله اواپراتور را تخلیه نماید و سریعاً دما را کاهش دهد.

شیر انبساط با توجه به وظیفه و نقشی که در چرخه تبرید دارد، دارای طرحها و مدلهای متنوعی است که در ادامه به توضیح نوع شیر انبساط لوله مویین و اکسپنشن الکترونیکی میپردازیم. ترمیستور مقاومتی الکتریکی است که در بخش خروجی اواپراتور نصب میشود و سیگنال و اخبار مناسب را به هنگام تغییر دما به استپ موتور میفرستد و کمک میکند تا استپ موتور وظیفه خود را در خصوص میزان ورودی مبرد به درستی انجام دهد. این حسگر دما یک مقاومت الکتریکی بوده که مقاومت آن با تغییر دما تغییرکرده

و در نهایت متناسب با این تغییر، مقاومت مقدار جریان برق نیزتغییر می کند. این ترمیستور با تغییرات دمای خروجی اواپراتور سیگنالهای متناسب را به این دستگاه میفرستد. اکسپنشن ترموستاتیکی یا مکانیکی قادر است جریان مبرد ورودی به اواپراتور را متناسب با میزان بار برودتی اواپراتور تنظیم نماید. در شکل زیر یک اکسپنشن ولو مکانیکی (ترموستاتیکی) را مشاهده می کنید که به یک کویل انبساط مستقیم یا همان اواپراتور هوایی متصل شده است.حباب حسگر دما در خروجی اواپراتور نصب می شود

 

https://faratarazkhabar.ir/%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%D9%87-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D9%86%D8%B4%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1/

 

، همانطور که اشاره کردیم، این سنسور، دمای بخار سوپرهیت مبرد خروجی از اواپراتور را حس می کند. شیر انبساط / اکسپنشن ولو به عنوان یکی از 4 قسمت اصلی و جدایی ناپذیر سیستم سردخانه و تبرید است و به عنوان یک شیر اتوماتیک در مسیر حرکت مبرد قبل از اواپراتور نصب می گردد و با ایجاد افت فشار باعث تبخیر مبرد می شود و گاز مبرد را به درون اواپراتور اسپری و تولید سرما می کند.

 

شیر انبساط و یا اکسپنشن ترموستاتیکی که با علامت اختصاری TEV وTXV معرفی میشود، یکی دیگر از پرکاربردترین شیرهای انبساط به شمار میآیند که اغلب در دستگاههای سرمایشی تولید سرما در سردخانه مورد استفاده قرار میگیرند. شیر انبساط حرارتی یا ترموستاتیکی، یکی از پرکاربردترین نوع شیرهای انبساط است. در شیر انبساط با متعادلکننده خارجی، از فشار خروجی اواپراتور در داخل شیر استفاده میشود

 

اکسپنشن برقی چیست

ولی در نوع متعادلکننده داخلی از فشار ورودی اواپراتور استفاده میشود. 1.استپر موتور تک قطبی: این نوع استپر موتوردارای دو فاز بوده که و هر فاز نیز دارای یک سر وسط است. این اتفاقی وقتی رخ می دهد که در زمان عکس العمل شیر در مقابل سیستم اختلافی بوجود می آید. مطابق شکل زیر در فرآیند سیکل تبرید، ماده مبرد یا سرمازا (به شکل مایع) پس از عبور از شیر انبساط با افت فشار زیادی مواجه شده و به تبع آن افت دمای قابل توجهی نیز پیدا می کند و سپس وارد اواپراتور می شود.

شیر انبساط قطعه ای از اجزای سیستم تبرید است که میزان ورود مبرد به اواپراتور را کنترل می کند. اگر ظرفیت انتقال حرارت مورد نیاز در اواپراتور افزایش یابد، اکسپنشن ولو اجازه می دهد مقدار بیشتری از ماده سرمازا به داخل اواپراتور راه یابد و عکس این موضوع نیز صادق خواهد بود، یعنی زمانی که ظرفیت برودتی اواپراتور کاهش می یابد، شیر انبساط مقدار مبرد ورودی را کاهش خواهد داد و این چنین کاهش نرخ جریان جرمی (Mass flow) ماده مبرد در اواپراتور، باعث تثبیت میزان سوپرهیت در آن شده و از ورود مایع مبرد به درون کمپرسور جلوگیری می کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 15
بازدید : 15
علی
14:45
دو شنبه 4 مرداد 1400

شیر روتولاک چیست

برای تاسیسات با ریسک پایین بازگشت روغن، مانند تاسیسات دارای اواپراتورهای متعدد و یا کندانسورهای متعدد، تعبیه­ی یک جداکننده­ی روغن، توصیه می­گردد.

درپوشهای تخلیه و مکش، برای جلوگیری از ورود هوا و رطوبت به کمپرسور، دقیقا باید بهنگام اتصال کمپرسور به تاسیسات برداشته­ شود. استفاده از شیر روتولاک این امکان را فراهم میکند که بدون نیاز به تخلیه مبرد کل سیستم، تنها مبرد موجود در کمپرسور را در هنگام تعمیرات تخلیه کرد. وقتی که تمامی قسمت­ها سرجایشان قرار گرفتند و اجزای مورد نیاز جوش شدند، آنگاه درپوش­های کمپرسور برداشته شده

و کمپرسور با کمترین تماس با هوای محیط، به سیستم متصل شود. این شیرها در مواقع سرویس کمپرسور و شارژ گاز مبرد از اجزای ضروری سیستم به شمار میآیند. شیر روتولاک دارای دو سایز است این جمله بدین معناست که بر روی شیر روتولاک دو قسمت وجود دارد یک قسمت که به بدنه کمپرسور و یا منبع رسیور جوش می خورد و یا برخی موارد که پیچ می شود و یک قسمت که از آن به عنوان سایز روتولاک یاد می شود

. شیر روتولاک در زمان سرویس ها و یل در زمان بازدیدهای فصلی عملکرد خود را نشان می دهد چرا که با وجود شیر روتولاک به راحتی می توان حرکت مبرد ( گاز فریون ) را در کمپرسور و منبع رسیور کنترل کرد .

 

شیر کمپرسور فریونی

شیر روتولاک که نام دیگرش شیر کمپرسور می باشد است بر روی کمپرسور و یا منبع رسیور نصب می شود . شیر روتولاک که با نام شیر کمپرسور نیز شناخته میشود، یکی از انواع شیرهای سرویس است که بر روی کمپرسور و یا ریسیور نصب میشود. ثبتنام کنید ساخت حساب کاربری خوش آمدید برای استفاده از امکانات عضو شوید

نام کاربری شما ایمیل شما رمز عبور تایید رمز عبور ثبتنام حریم خصوصی قبلاً عضو شدهاید؟ کمک بگیرید حریم خصوصی عضو نیستید؟ شرکت فریگو پوینت(frigo point)روسیه تولید کننده قطعات مربوط به سیستم های برودتی (چیلر,سردخانه, سیستم های سرمایشی,یخچال های صنعتی و فروشگاهی)تولید کننده ی شیر روتولاک ها نیز میباشد.شرکت پرگاس آلتین تجارت نماینده انحصاری این شرکت در ایران آماده ارائه ی محصولات شرکت فریگو پوینت روسیه در ایران میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تولید کننده ی شیر روتولاک ها نیز میباشد.شرکت پرگاس آلتین تجارت نماینده انحصاری این شرکت در ایران آماده ارائه ی محصولات شرکت فریگو پوینت روسیه در ایران میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تولید کننده ی شیر روتولاک ها نیز میباشد. این شیرها تا فشار 45 بار قابل استفاده بوده و با اکثر مبردهای رایج سازگار میباشد.

این شیرها تا فشار 45 بار قابل استعمال بوده و با اکثر مبردهای رایج سازگار میباشد. شیر روتولاک که با اسم شیر کمپرسور فریونی نیز شناخته می گردد، یکی اشکال شیرهای خدمت میباشد که بر روی کمپرسور و یا این که ریسیور نصب می شود.

وظیفه اصلی شیر روتولاک این است که از هدر رفت مبرد ( گاز فریون ) در زمان خرابی کمپرسور جلوگیری کند که این کار باعث منافع بسیاری هم به جهت اقتصادی و هم به جهت زیست محیطی می شود به همین دلیل حتما به شما دوستان توصیه می کنیم تا در زمان طراحی و ساخت هرگونه سیکل تبرید تراکمی

( چیلرهای تراکمی و سردخانه های فریونی ) حتما از شیر روتولاک استفاده کنید . های پرشر سوییچ باید با توجه به کاربرد و شرایط محیطی روی مقادیر پایین­تر بهصورت دستی تنظیم شده تا از کارکردن دستگاه در محدوده­ی فشار بالا جلوگیری بعمل آید. ساده­ترین راه کاهش صدا کمپرسور، استفاده از عایق آکوستیک است که بعنوان ملزومات

 

قیمت شیر روتولاک

کمپرسورمنیروپ تولید و عرضه می­گردد. شیرهای روتولاک محرمانه awa جنس دنالاین ایتالیا بوده و با رعایت استانداردهای پباده سازی و تولید مثلا استاندارد ISO 9001 بسیار کیفیت خوب و با دوام میباشند. برای هر محفظه فشرده سازی حداقل یک شیر مکش و یک شیر تخلیه وجود دارد.

 

در دماهای پایین محیطی، دما و فشار کندانسور کاهش یافته و ممکن است مایع کافی برای ورود به اواپراتور وجود نداشته باشد. این موضوع منجر به خاموش شدن کمپرسور توسط لو پرشر سوئیچ (کلید فشارِ پایین)میشود. کلید ایمنی برای استاپ کمپرسور درصورتی که فشار سمت “های” از حد مجاز، که در جدول زیر آمده است، بیشتر باشمورد نیاز است.

این قطعه بر روی خط مکش، تخلیه و یا رسیور نصب شده و زمان تعمیر و یا شارژ مبرد از آن استفاده میشود. به این ترتیب این شیر شرایطی را برای تکنسین فراهم میکند تا بدون نیاز به تخلیه ی مبرد کل سیستم تبرید بتوانیم فقط مبرد کمپرسور را تخلیه و تعویض کنیم. به کارگیری از شیرهای روتولاک این قابلیت را مهیا مینماید که فارغ از نیاز به تخلیه مبرد تمام سیستم، صرفا مبردموجود در کمپرسور را در هنگام تعمیرات تخلیه کرد. شیر روتولاک توسط برندهای معتبر جهانی همچون آلکو دانفوس GMC و همچنین برخی برندها از کشورهای ترکیه و چین تولید می شود . آنها صرفاً به حفظ تحمل درست تولید ، چه در ساخت و چه پس از تعمیر بستگی دارند. این عمل باید از زمان برداشتن درپوش­های کمپرسور آغاز گردد و تا زمان پایان جوشکاری ادامه یابد.

 

dostemansalam.ir/شیر-کمپرسور-چه-کاری-انجام-می-دهد؟/

تعداد بازدید از این مطلب: 21
بازدید : 21
علی
14:30
یک شنبه 3 مرداد 1400

انواع از دست دادن شنوایی
کاهش شنوایی در اثر آسیب به یک یا چند قسمت از سیستم شنوایی کم شنوایی ایجاد می شود. نوع کاهش شنوایی بستگی به محل آسیب دیدگی دارد. سه نوع کاهش شنوایی وجود دارد: 1) رسانا ؛ 2) حسگر عصبی ، و 3) مخلوط.

کاهش شنوایی رسانایی هنگامی رخ می دهد که در گوش خارجی یا میانی آسیب یا بیماری وجود داشته باشد. این شامل گوش ، مجرای گوش ، لاله گوش یا استخوان های گوش میانی است. کاهش شنوایی رساننده را گاهی می توان با جراحی یا دارو اصلاح کرد. وقتی جراحی دارو مفید نباشد ، کم شنوایی را اغلب می توان با سمعک بهبود بخشید.

کاهش شنوایی رسانا می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

مایعات در گوش میانی
آسیب به استخوان های گوش میانی
آسیب به لاله گوش
موم گوش
نقائص هنگام تولد
کاهش شنوایی حسی-عصبی هنگامی رخ می دهد که به گوش داخلی (حلزون گوش) یا عصب شنوایی آسیب برسد. گاهی اوقات از این به عنوان ناشنوایی عصب یاد می شود ، اما اصطلاح پزشکی آن کاهش شنوایی حسی عصبی است. کاهش شنوایی حسی معمولاً دائمی است و قابل اصلاح نیست. سمعک و سایر فناوری های کمکی شنوایی اغلب می توانند به این نوع کم شنوایی کمک کنند.

کاهش شنوایی حسی می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

روند پیری طبیعی
ژنتیک
قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد
داروهایی که برای گوش سمی هستند
آسیب تروماتیک
بیماری
کاهش شنوایی مخلوط ترکیبی از کاهش شنوایی رسانا و حسی- عصبی است. بنابراین ، هر دو گوش خارجی یا میانی و گوش داخلی آسیب می بینند.

ارزیابی تفکیک شنوایی برای تفکیک بین انواع کاهش شنوایی و گزینه های درمانی مناسب ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش ارزیابی ، لطفاً به بخش تست شنوایی عمومی در زیر برگه ارزیابی شنوایی مراجعه کنید.


بازگشت به: مرکز آموزش شنوایی> چگونه می شنویم> انواع کاهش شنوایی

 

http://hearing.wustl.edu/Hearing-Education-Center/How-We-Hear/Types-of-Hearing-Loss

تعداد بازدید از این مطلب: 18
بازدید : 18
علی
14:5
یک شنبه 3 مرداد 1400

ما ثبت شرکت را در مجارستان ، کشوری با یکی از پایین ترین شرکت ها ارائه می دهیم
نرخ مالیات در اروپا. جذاب ترین نوع تجارت ثبت شرکت در مجارستان در مجارستان مسئولیت محدود است
شرکت (KFT) روش ثبت شرکت ، ساختار شرکت ، مالیات و
حسابداری ، جمع آوری اسناد لازم و اداره سالانه.
مزایای عمده تجارت در مجارستان:
- تصویر مثبت از حوزه قضایی اروپا ؛
- در هیچ لیست سیاه دریایی نیست.
- سیستم بانکی پایدار ؛
- توانایی کار با دلار آمریکا.
- ثبت سریع شرکت ؛
- امکان افتتاح سریع حساب بانکی محلی - از 1 روز.
- ایجاد سریع و مقرون به صرفه مواد در کشور ثبت نام ؛
- 9٪ مالیات شرکتی (حداکثر بار مالیاتی برای یک شرکت ، از جمله مالیات شهرداری تا 11٪ است) ؛
- 0٪ مالیات سود سهام و مالیات سود سرمایه ؛
- شماره مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا هنگام ثبت نام ؛
- شبکه وسیعی از معاهدات مالیات مضاعف ؛
مجارستان: ثبت شرکت. KFT
https://gsl.org/fa/offers/company-registration-in-hungary
- امکان اخذ اجازه اقامت در منطقه شینگن (اطلاعات دقیق در دسترس است
در صورت درخواست)
چارچوب زمانی برای راه اندازی تجارت در مجارستان:
- ثبت شرکت در عرض 2 هفته ؛
- افتتاح حساب بانکی محلی از 1 روز.
 ثبت شرکت:
شما باید در مورد:
- نام شرکت برای بررسی در دسترس بودن آن  (حداقل دو نام) بررسی شود ، از جمله نام:
- نباید با نام یک شرکت موجود یکسان یا مشابه باشد.
- باید با پسوند مشخص کننده نوع موجودیت خاتمه یابد: برای یک شرکت با مسئولیت محدود محدود KFT است
(Korlatolt Felelossegu Tarsasag) ؛
- ممکن است حاوی حروف لاتین باشد
- نباید حاوی کلماتی مانند: "مجارستانی" ، "بوداپست" "ملی" ، "ایالتی" و غیره باشد.
- ساختار شرکت (مدیران ، اعضا) ؛
- سرمایه مشترک و توزیع مشارکت بین اعضا (حداقل 3 000 000 HUF =
appr 10 000 یورو)
- فعالیت و جغرافیای تجارت.
پرداخت هزینه ها در این مرحله ، نه تنها نیاز به پرداخت هزینه های ثبت نام دارید
شخص (وکیل رسیدگی به ثبت شرکت) ، اما همچنین سپرده برای پوشش دیگر
هزینه ها ، مانند هزینه های دفتر اسناد رسمی ، هزینه های ثبت نام ، و غیره
شما باید اسنادی را برای مدیران / اعضا / وکلا (اصل یا.) ارائه دهید
نسخه های محضری):
- گذرنامه داخلی و بین المللی ؛
- اثبات آدرس (مگر اینکه گذرنامه داخلی حاوی مهر آدرس باشد).
تهیه بسته اسناد برای ادغام شرکت ، داشتن اسناد
امضا شده توسط مدیران و اعضا:
1. وکالت نامه به نام GSL’s Attorney برای ثبت شرکت و بانک
افتتاح حساب در مجارستان (تأیید شده توسط کنسولگری مجارستان یا محضری ، با ضمانت نامه و
همراه با ترجمه محضری به زبان مجارستانی)
2. اساسنامه شرکت (امضا شده توسط اعضا / سهامداران) ؛
3. اسنادی که توسط مدیر / وکیل امضا شده است

 

https://gsl.org/ru/files/offers/33350/Hungary_Company_Registration.pdf

تعداد بازدید از این مطلب: 16
بازدید : 16
علی
13:33
یک شنبه 3 مرداد 1400

اواپراتور پلیت

در آرایش خطی مربعی تعداد کمتری اواپراتور پلیت  از لولهها در یک سطح معین جا میگیرند بنابراین انتقال حرارت کمتر خواهد بود همچنین در این آرایش کمترین مقاومت در برابر جریان وجود دارد و در نتیجه افت فشار کمتری بوجود میآید. لولهها در ردیفهای موازی و بصورت افقی و یا عمودی قرار میگیرند که به این حالت، آرایش خطی (In Line) میگویند.

آیا استخر در محیط سر است یا گرم؟ در واقع این نوع دستگاه بیشتر به عنوان اواپراتور پلیت  استخر مورد استفاده قرار میگیرد. اواپراتور پلیت  بشقاب معمولاً بسته به کاربرد و مایعات مورد استفاده ، باریک یا واشر هستند. آرایش لولهها بصورت مربعی و یا مثلثی انجام میگیرد.

جدول زیر در انتخاب آرایش لولهها بکار میرود. انبساط یا انقباض به تنهایی ممکن است موجب شکستن و یا خمیدگی لولهها شود، لذا اختلاف درجه حرارت دو سیال که با هم تبادل حرارت میکنند نباید زیاد باشد، مبدلهای سر ثابت مواقعی بکار میروند که تغییرات درجه حرارت محدود باشد. در سمت راست پوسته یک صفحه با نام Weir Plate قرار دارد و به عنوان یک سرریز بکار میرود، مایع تبخیر نشده، از این سرریز انتهایی ریزش کرده و از طریق نازل سمت راست خارج میشود.

این صفحه به پخش کردن جریان سیال کمک کرده و آن را به طرف کنارههای مبدل هدایت میکند. علاوه بر جلوگیری از فرسایش لولهها با پخش کردن سیال باعث افزایش سطح تماس بین لولهها و سیال شده و میزان انتقال حرارت را نیز افزایش میدهد. سیال ورودی در پوسته روی تمامی طول لولهها پخش میشود و با آنها آرایش جریان متقاطع میسازد.

مشخصات و قیمت خرید اواپراتور پلیت

سطح انتقال حرارت به تعداد و طول و قطر خارجی لولهها بستگی دارد. هر چه سطح به هادی بیشتر باشد حرارت سریعتر هدایت میشود بدین معنی که در مبدلها بجای استفاده از یک لوله با قطر بزرگ، از یک دسته لوله با قطر کم استفاده میشود که این عمل سطح را به منظور انتقال حرارت افزایش میدهد. در این مقاله با اواپراتور پلیت  آشنا شدیم و دیدم که وظیفه اصلی در سیکلهای مختلف مورد استفاده در صنایع چیست و وجود آنها چه اهمیتی دارد. اتصال بصورت پرسی آب بندی بهتری دارد و برای فشارهای نسبتا بالا تا ۲۰۰ پوند مورد استفاده قرار میگیرد.

برای مشاهده طرز کار اواپراتور پلیت  روی عکس بالا کلیک کنید. به عنوان مثال یک فن هوای اتاق می تواند همانند یک اواپراتور پلیت  عمل کنید. در مقاله استفاده از واترجت صنعتی برای شستشوی اواپراتور پلیت  میتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

 به عنوان مثال صفحات انحراف دهنده حلقه و صفحه برای سیالات رسوب زا بدلیل اینکه رسوب در پشت حلقه جمع میشود و از جاری شدن سیال در امتداد مبدل جلوگیری میکند مناسب نیستند. استفاده میشود. این صفحات با شکستن جریان یکنواخت سیال باعث افزایش میزان انتقال حرارت میشوند، همچنین علاوه بر آن، بافلها وزن لولهها را تحمل میکنند و برای لولههای با طول زیاد که احتمال خم شدن آنها وجود دارد از این اتفاق جلوگیری میکنند. در ضمن فیکس کردن بافلها بدلیل جلوگیری از ویبره آنها و در نتیجه خورده شدن تیوبهایی که در تماس با بافلها هستند ضروری می باشد.

انواع اواپراتور پلیت

 

  1. بدین منظور و جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به لوله ها، در محوطه ورودی جریان به فضای پوسته (داخل پوسته و جلوی نازل ورودی)، از صفحه انحراف دهنده جریان ورودی (Impingement Plate) استفاده میشود. از پوسته (Shell)، برای عبور یک سیال (معمولا آب) استفاده میشود همچنین پوسته محلی است که لولهها در آن قرار میگیرند.
  2. معمولا این سطوح از جنس آلیاژهای فلزی ساخته می شوند. معمولا جنس این تیوب ها استنلس استیل ، کربن استیل و یا مس می باشد . بافلها قطعهای دایره شکل هستند که قسمتی از آن بصورت افقی و یا عمودی و یا از مرکز دایره بریده شده است. تیغه ها به شکل دایره برش خورده یا دیسک و حلقه (Disc & Ring) ساخته می شوند.
  3. قیمت اواپراتور پلیت  U شکل در ارزان ترین سطح نسبت به سایر مبدل ها قرار دارد و خرید آن کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. از آنجا که ضریب انتقال حرارت در سمت گاز بسیار کوچکتر از مایع است، سطوح انتقال حرارت پره دار در سمت گاز برای افزایش سطح انتقال گرما استفاده میشوند. در نتیجه،
  4. ضریب انتقال حرارت نسبت به کانال صاف و لوله به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. اواپراتور پلیت  صفحه ای واشردار پر کاربردترین نوع اواپراتور پلیت است که شامل مجموعه ای از صفحات نازک با سطوح موج دار یا منحنی است که سیالات را از یکدیگر متمایز می کند. مطابق تست انجام شده یک برگه گزارش تست شامل نمودارها ، نحوه تست، نوع سیال و … در یک اواپراتور پلیت  پوسته و لوله با ورق های لوله ثابت، پوسته به صفحات لوله جوش داده می شود و برای تمیز کردن به قسمت خارج لوله دسترسی وجود ندارد.

rah-khabar.ir/مبدل-حرارتی-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟/

تعداد بازدید از این مطلب: 16
بازدید : 16
علی
13:23
یک شنبه 3 مرداد 1400

کندانسور صفحه ای چیست؟

وقتی که آرایش لوله ها مثلثی باشد، افت فشار جریان پوسته کندانسور صفحه ای بیشتر از وقتی است ک آرایش مربعی باشد، اما میزان انتقال حرارت در آرایش مثلثی بیشتر است . انواع مختلف طراحی مبدل های پوسته و لوله در استاندارد بین المللی TEMA (با در نظر گرفتن استاندارد ASME, Section VIII, Division 1 برای بویلر و مخازن تحت فشار) بیان شده است.

 بعنوان مثال، سوار کردن آن ها در بالای برج های  کندانسور صفحه ای تقطیر برای چگالش بخار خروجی از بالای برج مشکل است. از جمله صنایعی که این مبدل درآنها استفاده میشود، شامل پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، صنایع ساخت و تولید، صنایع غذا و دارو، صنایع ذوب فلز، گرمایش، تهویه مطبوع ، سیستم های تبرید و کاربردهای فضایی است.

 این خواسته تنها با به کارگیری تکنیک های بهینه سازی محاسبات بعد از تعیین اندازه اولیه محقق میشود تا اهداف طراحی کندانسور صفحه ای در میان چهار چوب محدودیت های تحمیلی بهینه سازی شود .

مبدلهای صفحهای پره دار به وفور برای مصارف چگالش در واحدهای مایع سازی  کندانسور صفحه ای بخار و همچنین در صنایع شیمیایی و تبرید، گرمایش و سرمایش، تهویه سیستمهای بازیابی گرمای اضافی، در توربینهای گازی، نیروگاههای هستهای و مهندسی پیشرانه بوجود آمده اند. ورقهای موجدار بین صفحات باعث ایجاد سطح انتقال گرمای بیشتر و همچنین ایجاد تکیه گاهی برای صفحات تخت میشوند.

کاربرد کندانسور صفحه ای

در کندانسور صفحه ای پره دار، جریانهای سیال با صفحات تخت که بین آنها پرههای موجدار قرار داده شده اند از هم جدا میشوند و آنها میتوانند با توجه به جریانهای سیال با شکل بندیهای متفاوت آرایش داده شوند. این مبدل ها دارای صفحات یا لوله های پره دار، با آرایش بسیار فشرده هستند و معمولاَ وقتی به کار می روند که حداقل یکی از سیالات گاز، و لذا دارای یک ضریب جابجایی کوچک باشد، لوله ها ممکن است تخت یا دایرهای باشند.

 این مبدل میتواند ساختمان یکی از انواع  کندانسور صفحه ای خنک کنندههای آبی یا هوایی را داشته باشد و معمولا «به طور افقی نصب میشوند. بعنوان مثال از لولههای پره مارپیچی بطور گسترده در خنک کنندههای هوایی استفاده میشود.

یک کندانسور صفحه ای پوسته و لوله از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است : کندانسور صفحه ای هدر جلویی : قسمت ورودی سیال به داخل تیوب های مبدل می باشد. هدر پشتی : قسمت خروجی سیال از مبدل برای مبدل های یک گذر و قسمت برگرداننده سیال به هدر جلویی برای مبدل های چند گذر می باشد.

انواع کندانسور صفحه ای

  1. حداکثر طول تیوب برای مبدل های حرارتی تیوب باندل ثابت محدودیتی نداشته کندانسور صفحه ای و معمولاً تا حداکثر 15 متر در نظر گرفته می شوند. حداکثر طول تیوب برای مبدل های حرارتی که قابلیت خارج کردن باندل را داشته باشند،
  2. محدود به 9 متر می شود. ۴- قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد را دارند. میتوان گفت که ساختمان مبدلها شامل تعدادی لوله واست که در داخل یک استوانه قرار میگیرند، و دو سیال مورد نطر که یکی سرد و دیگری گرم است.
  3. بدون اینکه بطور مستقیم با یکدیگربرخورد کنند از طریق دیواره فلزی کندانسور صفحه ای لولهها با یکدیگر تبادل حرارت خواهند کرد. این کندانسور صفحه ای از دو لوله هم مرکز ساخته شده که یکی کوچکتر از دیگری میباشد. بدلیل کوچک
  4. بودن کانالهای جریان در این مبدل ها، سرعت جرمی جریان نیز کوچک است و این موضوع کانال را مستعد تشکیل رسوب مینماید، با توجه به اینکه این مبدلها بصورت مکانیکی قابل تمیز شدن نیستند استفاده از آنها منحصر به سیالهای تمیز میباشد.

کندانسور صفحه ای چگونه کار میکنه

مبدلهای حرارتی صفحهای معمولاً “در جریان سیالتی با فشار پائین تر از ۲۵bar و دمای کمتر از ۲۵۰ درجه محدود میشوند. از آنجا که کانالهای جریان کاملاً کوچک هستند جریان قوی گردابهای و توربولانس موجب بزرگ بودن ضرایب انتقال حرارت و افت فشارها میگردد

بعلاوه بزرگ بودن تنش برشی موضعی باعث کاهش  کندانسور صفحه ای تشکیل رسوب میشود. واشرها از نشتی سیال به بیرون مبدل جلوگیری میکنند و سیالها را در صفحات به شکل مورد نظر هدایت مینمایند. شکل جریان عموماً” به نحوی انتخاب میشوند که جریان

سیالها خلاف جهت یکدیگر باشند. به طور معمول قطر کندانسور صفحه ای خارجی تیوب ها بین 19.05 تا 25.4 میلی متر در نظر گرفته می شود، که در واحدهای کوچک، این قطر خارجی می تواند تا 6.35 میلی متر کوچک شود. بیشتر مبدلهای حرارتی لولههایی

با قطر 8/5 اینچ، 4/3 اینچ و یا 1 اینچ دارند. لولههایی با پره داخلی نیز وجود دارند ولی عموما در این مبدلها بیشتر از پرههای بلند طولی استفاده میشود که در خارج لولهها کندانسور صفحه ای تعبیه شده اند.

 

newsspot.ir/کندانسور-صفحه-ای-چیست-و-چه-کاربردی-دارد/

تعداد بازدید از این مطلب: 10
بازدید : 10
علی
13:18
یک شنبه 3 مرداد 1400

کندانسور پلیت چیست

بدین منظور و جهت جلوگیری از آسیب کندانسور پلیت، در محوطه ورودی جریان به فضای پوسته (داخل پوسته و جلوی نازل ورودی)، از صفحه انحراف دهنده جریان ورودی (Impingement Plate) استفاده میشود. بدین طریق امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت خارجی لولهها میسر میگردد.

 این صفحه به پخش کردن جریان سیال کمک کرده و آن را به طرف کنارههای مبدل هدایت میکند. در بیشتر موارد ، طراحی مبدل های حرارتی به شرکت ها کمک بسیاری می کند تا هزینه های کندانسور پلیت سربار مربوط به خنک کننده الکتریکی ، از جمله هزینه های انرژی و نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. ضریب انتقال گرما در لوله حلزونی در مقایسه با لوله مستقیم بیشتر میباشد.

در گوشههای هر صفحه مجرایی جهت ورود و خروج سیال گرم و سرد در نظر گرفته شده است و موقعیکه صفحات روی هم فشرده میشوند این محلهای سوراخ شده در یک خط مستقیم قرار میگیرند. در این نوع آرایش جریانهای هر کدام از سیالها فقط یک بار ارتفاع صفحات را طی میکنند در حالیکه در آرایشهای کندانسور پلیت چندگذر یک سیال ممکن است ۲ بار و یا بیشتر ارتفاع مبدل را طی نماید. این نوع مبدل ها بیشتر در مقیاس های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

کندانسور پلیت چه کاربردی دارد

این مبدلها برای انبساط گرمایی سیالهای تمیز مناسب هستند، زیرا تمیز کردن کامل داخل آنها تقریبا غیرممکن است. بنابراین به منظور گرم کردن آب استخر مبدل های حرارتی با دو مدار گردش مورد استفاده قرار می گیرد که در یک طرف آب گرم بویلر و در طرف دیگر آب استخر در حال جریان می باشد. کندانسور پلیت 3- مبدل های حرارتی نوع تماس مستقیمدر این نوع مبدل های حرارتی ، سیال سرد و گرم به طور مستقیم تماس حاصل نموده ( هیچ دیواره ای بین جریانهای سرد و گرم وجود ندارد ) و تبادل انرژی یا حرارت انجام می گیرد. کندانسور پلیت صفحه (PHE) توسط دکتر ریچارد سلیگمن در سال ۱۹۲۳ اختراع شد و روشهای گرمایش و سرمایش غیر مستقیم مایعات را متحول کرد. گرمایش بازیاب یکی از روشهای مهمی بود که در طی انقلاب صنعتی کشف شد و در کورهها استفاده میشد. استفاده عمده مبدلهای دو لولهای برای گرمایش و سرمایش محسوس سیالهای فرآیندی است که در آنها سطوح انتقال گرمای کوچکی (تا ۵۰ متر مربع) مورد نیاز میباشد.

این مبدلها دارای هزینه ساخت کمتری میباشند، زیرا در آنها فقط به یک صفحه لوله نیاز است. اگر ضریب انتقال گرما برای سیال عبوری در فضای بین لوله داخلی و خارجی کوچک باشد، کندانسور پلیت دارای پرههای طولی میتواند استفاده شود. از دو سر مبدل یعنی سر جلویی و عقبی مبدل (Front and Rear Head) برای ورود و خروج سیال به لولهها استفاده میشود و بسته به نیاز و کاربرد دارای انواع مختلفی میباشند.

هزینه خرید کندانسور پلیت

 مبدل های حرارتی پره دار عمدتا برای کاربرد های “گازـ گاز” یا ” مایع ـ گاز” استفاده می شود که بصورت وسیعی در صنایع مختلف از جمله در تبرید با دمای خیلی کم مانند کندانسور و اواپراتور سیستم های سردخانه، بازیابی انرژی، صنایع فرآیندی، تبرید و سیستم های تهویه مطبوع مانند کویل آب سرد آب گرم هواساز ها، کندانسور پلیت  فن کویل ها، کویل آب گرم یونیت هیتر ها و … از جمله صنایعی که این مبدل درآنها استفاده میشود، شامل پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، صنایع ساخت و تولید، صنایع غذا و دارو، صنایع ذوب فلز، گرمایش، تهویه مطبوع ، سیستم های تبرید و کاربردهای فضایی است. این مبدل ها کاربرد وسیعی در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع و استخر و حتی صنایع شیمیایی دارند.

شکل اغلب استوانه ای این گونه از کندانسور پلیت ها باعث می شود تا در برابر فشارهای مختلف کاربرد داشته باشند. ایراد این مبدلها فاصله نسبتا زیاد بین پوسته و لوله میباشد. با باز کردن پیچ و مهرهها، کانال از پوسته جدا میشود و صفحه لولهها و دسته لولهها را میتوان از پوسته خارج نمود به طوری که امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت خارجی لولهها میباشد.

انواع کندانسور پلیت

  • وجود خم در لولهها مانعی برای تمیز کردن و بازدید قسمت داخلی لولهها میباشد. کندانسور پلیت در شبیه سازی کندانسور پلیت اگر سیال سمی باشد، بهتر است در قسمت لوله قرار بگیرد. از نازلها برای ورود و خروج سیال به کندانسور پلیت (قسمت پوسته و لولهها) استفاده میشود که شامل نازلهای کندانسور پلیت ورودی (Inlet Nozzle) و نازلهای خروجی (Outlet Nozzle) میشوند.
  • همانطور که از نام این کندانسور پلیت پیدا است لولهها به شکل حرف لاتین ساخته میشوند. از این رو اختلاف درجه حرارت دو سیالی که با هم تبادل حرارت میکنند هر چند که زیاد باشد اشکالی ایجاد نخواهد کرد، بعد از باز کردن صفحه ثابت، دسته لوله و سر شناور را میتوان مانند واحد یکپارچه بیرون کشید.

snowchat.ir/کندانسور-پلیت-چه-نقشی-در-سیستمهای-سرما/

تعداد بازدید از این مطلب: 7
بازدید : 7
علی
12:20
یک شنبه 3 مرداد 1400

انعطاف پذیری پلیت بریز نسبت به تفییر شرایط کاری ، از ویژگیهای منحصر بفرد این نوع پلیت بریز است و، با تغییر در تعداد صفحات مبدل، به راحتی و آسانی می توان به این مهم دست یافت. مبدل های حرارتی انواع مختلفی دارند از جمله Shell and Tube (پوسته و لوله) یا مبدل های صفحه ای و اقسام دیگر.

مبدلهای حرارتی در صنایع مختلف از جمله تهویه مطبوع و تبرید، نفت و گاز، انواع نیروگاه، صنایع فرآیندی و بسیاری صنایع دیگر مورد استفاده قرار میگیرند. سه برند آلفالاول، دانفوس و کلویون از جمله تولید کنندگان مهم انواع مبدل های حرارتی صفحه ای در سطح جهان هستند. پلیت بریزهپاکو دارای دمای کارکرد از 200 تا -196 درجه سانتی گراد می باشد. این مبدل جریان مخالف بوده و برای فشار بالا تا 965 بار و دما بالا تا 600 درجه سانتی گراد استفاده می شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این تجهیز بپردازیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

برای استعلام قیمت پلیت بریز میتوانید از طریق شمارههای درج شده در سایت با کارشناسان ساینا تهویه رادمان در ارتباط باشید. در ادامه با ساینا تهویه رادمان همراه باشید. قطعاتی به صورت شناور پلیت بریز بر روی فلوسوئیچ قرار گرفته اند که به آهن ربایی متصل بوده و زمانی که آب مصرفی باز می گردد این قطعات به همراه آهن ربا حرکت نموده و سبب اطلاع برد کنترل از باز شدن آب می گردد.

قیمت پلیت بریز

به مجموعه اجزای داخلی پوسته که اغلب به یک تیوب شیت متصل هستند دسته لوله گفته شده که می تواند در پوسته ثابت شده یا قابلیت خارج کردن و نظافت و تعمیر را داشته باشد. یک جفت از پلیت بریز صفحات با گسکت به یکدیگر متصل میشوند و این جفت به دو جفت دیگر جوش داده میشوند. این مبدل از دو لوله ی متحد المرکز با شعاع های متفاوت تشکیل شده است.

استفاده از سختی گیر برای تداوم کارایی مبدل های حرارتی و جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی تیوپ ها و سطوح داخلی انتقال حرارت، بسیار مفید است. • ممکن است محدودیتهایی بر روی قطر، طول، وزن و آرایش تیوبهای مبدل به دلیل ملزومات سایت، قابلیتهای لیفت و سرویس یا شرایط انبار وجود داشته باشد. پلیت بریز مبدل های گرمایی معمولاَ بر حسب آرایش جریان و نوع ساخت رده بندی می شوند.

 مزیت اصلی نوع پوسته لوله در این است که تقریبا محدودیتی در  پلیت بریز دما و فشار عملکردی آن ها وجود ندارد. اجزای اصلی مبدل پوسته و لوله عبارتند از لوله ، بافل ، پوسته ، تیوب شیت ، کلاهک جلو و عقب و نازل ها که در شکل مشاهده می کنید. بافل ها صفحاتی هستند که درون فضای پوسته برای محکم نگه داشتن لوله ها ، کاهش ارتعاشات و هدایت مسیر سیال استفاده می شوند.

مشخصات پلیت بریز

لولهها میتوانند یک یا چند گذر داشته باشند و توسط دیوارکهای عرضی پلیت بریز  عمود بر لوله ها، نگه داشته میشوند. پلیت بریز، یک سیستم مورد استفاده برای انتقال حرارت بین دو یا چند مایع است. یعنی اختلاف دمای خروجی دو سیال زیاد است. در بیشتر مبدل ها ، یک دیوار جامد برای جلوگیری از مخلوط شدن بین دو ماده وجود دارد که با دو سیال در تماس است و انتفال حرارت از طریق رسانش گرمایی درون آن رخ می دهد

. سطحی که با سیال تماس مستقیم دارد تا گرما را توسط رسانش منتقل کند « سطح تماس اولیه یا مستقیم » نام دارد. از نظر تماس داشتن دو سیال ، این تجهیزات تبادل حرارت به دو دسته ی تماس مستقیم و تماس غیر مستقیم تقسیم می شوند. برای افزایش سطح تماس می توان از سطح ثانویه به نام « فین » استفاده کرد. همچنین می توان مبدل را از نظر تعداد سیال ، مسیر جریان سیال و نوع سیال طبقه بندی کرد. This data

این نوع از جداکننده ها در مواقعی که نیاز به کاهش رسوب دهی پلیت بریز در پوسته، به حداقل رساندن افت فشار و جلوگیری از ارتعاش می باشد ارجحیت می یابد. در پتروشیمی و پالایشگاه های نفت و گاز برای خنک سازی یا حرارت دهی به گاز فراوان مورد استفاده قرار می گیرند. البته کاربرد مبدلهای حرارتی تنها در مجموعه های آبی خلاصه نمی شود ، بلکه این وسیله کاربردی ، در تأسیسات اکثر واحدهای صنعتی مانند کارخانجات ذوب آهن ، پتروشیمی ، پالایشگاه ها ، نیروگاه ها و سایر واحدها و کارخانه های تولیدی کاربرد دارد. مجموعه استوانه به وسیله الکتروموتور چرخش کرده و تبادل حرارت

 

بین دوسیال رخ میدهد. انواع تجهیزات تبادل حرارت در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری فراوان استفاده می شوند.

، سرمایش و گرمایش در ساختمان و صنعت می باشد. همچنین این وسیله برای اتلاف یا ذخیره گرما جهت سرمایش یا گرمایش در سیستم تهویه مطبوع ، فرآیند تقطیر ، پاستوریزه کردن ، تغلیظ و …

 

behtaringam.ir/فروش-انواع-مبدل-حرارتی-چیست-تا-30-درصد-تخ/

تعداد بازدید از این مطلب: 14
بازدید : 14
علی
12:1
یک شنبه 3 مرداد 1400

فن سردخانه ای چیست

اما لازم است بدانید که قبل از اقدام فن سردخانه به هر کاری باید برق ورودی به یونیت خارجی کولر گازی کاملاً قطع باشد.  فن سردخانه در داخل یونیت خارجی و کندانسور کولر گازی از قطعه دیگری به نام خازن راه انداز نیز استفاده شده که این قطعه کارکرد موتور فن و کمپرسور را راه اندازی می کند.

همانطور که در نقشه سیم کشی برق کولر گازی فن سردخانه در قسمت فوق مشاهده می کنید، از دو عدد خازن دو پایه برای راه اندازی کمپرسور و فن کندانسور استفاده شده است. با این حال مشاهده شده که برخی از افراد قصد دارند به جای موتور فن فن سردخانه سه سیم قبلی از مدل 4 سیم در فن جدید استفاده کنند

و یا می خواهند فن سه سیم را به  فن سردخانه خازن راه انداز تک یا خازن راه انداز دوگانه وصل کنند. 8. اکنون میتوانید فن دستگاه را مشاهده کنید که به وسیله پیچها و پایانههایی به بدنه آن متصل شده است. چنانچه موتور فن جدید خریداری شده شما 4 سیم داشت و فن سردخانه قصد استفاده از خازن راه انداز تک را داشتید، باید به شیوه ای که در ادامه می گوییم سیم کشی آن ها را انجام دهید.

قیمت فن سردخانه

بر روی کنتاکتور دو پایه وجود دارد فن سردخانه که برق 115 ولت ورودی برای مصرف قطعات داخلی دستگاه و کارکرد مناسب آن ها عبور می کند

اگر شاهد این مشکل در کولر گازی خود بودید، کولر خود را خاموش کنید و با تکنسین تعمیر کولر گازی تماس بگیرید تا در صورتی که موتور نیاز به تعمیر و یا تعویض داشت، شما را آگاه کنند. فن سردخانه البته ممکن است

یخچال در هنگام کار، صدا هایی از خود تولید کند که بعضی از این صدا ها طبیعی است و نیاز به نگرانی نیست، اما بعضی از آن ها طبیعی نیست و باید آن را تعمیر کنید که از جمله ی آنها صدای زیاد فن یخچال است. این قطعه در حالت اولیه خود به صورت قطع است،  فن سردخانه مگر اینکه فاز به آن وسط شود.

هر چند اکثر موارد نقشه سیم کشی فن کولر گازی بر روی برچسب این قطعه درج شده است، اما موارد استثناء هم وجود دارند. اکثر موتورهای فن کولر گازی از نوع سه سیم هستند و کمتر فن سردخانه شاهد استفاده از موتور فن 4 سیم بر روی کندانسور کولر گازی اسپلیت هستیم.

خرید فن سردخانه

فن کندانسور سردخانهها اعم از بالای صفر و زیر صفر و تونل انجماد عمدتا از نوع مکنده آکسیال میباشد. سیم کشی فن کولر گازی در انواع مدل اسپلیت و پنجر ای آن با یکدیگر متفاوت است  فن سردخانه و اگر با طریقه نصب سیم ها آشنایی نداشته باشید، چه بسا با یک اتصال اشتباه با دست خودتان موتور فن کولر گازی را بسوزانید.

همزمان یک پمپ آب را از مخزنی که در پایین کندانسور قرار دارد بر روی لوله ها میپاشد و همزمان شدن آب و هوا حرارت بیشتری را از سیال می گیرد. در این دستگاه ها به جای رله اصلی می توان فن سردخانه از یک عدد کنتاکتور ساده هم استفاده کرد.

اگر می خواهید با نحوه اتصال صحیح کابل ها در کولر گازی آشنا شوید، فقط کافیست روی لینک مقاله مورد نظر بزنید. اگر شما از خازن راه انداز دوگانه در سیستم کندانسور کولر گازی استفاده کردید، فن سردخانه تنها باید اتصال را بر روی 3 پایه از 4 پایه موتور فن کندانسور اعمال کنید.

چنانچه خازن راه انداز تک و موتور فن 3 سیم تهیه کردید، روش سیم کشی به این صورت است که باید سیم مشکی را باید به همان پایه ای که در موتور فن قبلی سیم مشکی به آن وصل بوده متصل کنید، فن سردخانه یعنی سیم مشکی را به کنتاکتور وصل می کنید. به طور کلی در سیستم دفع آب موازنه اقتصادی بین هزینههای آب و ظرفیت به این ترتیب است که دبی آب ۰٫۰۲۵ لیتر بر ثانیه بازای هر Kw ظرفیت تبرید میباشد.

نحوه کارکرد فن سردخانه

در کندانسورهای هوایی دبی هوای جریانی  فن سردخانه بر روی کویل بیش از افت فشار هوا حائز اهمیت است. در داخل سیم کشی برق کولر گازی اسپلیت از فیوز استفاده شده است، علت اصلی قرار دادن این فیوز جلوگیری از آمپر کشیدن بیش از حد کولر گازی از سیم های داخلی ساختمان می باشد.

ساختمان های بسیار بزرگ – سیستم های کولر گازی دارای کندانسورهای تبخیری گزینه خوبی برای ساختمان های بزرگ مانند کارخانه ها، ساختمان های اداری بزرگ و غیره می باشد. به دلیل رعایت ایمنی در دستگاه های ظرفیت بالا، برق اصلی دستگاه به صورت مستقل به پایه های L و N پنل کندانسور که در بیرون ساختمان نصب می شود، فن سردخانه متصل می گردد. کنتاکتور کولر گازی در واقع یک کلید مغناطیسی کنترل شونده قطع و وصل است

 

که بر روی کولر گازی نصب می شود تا فرمان قطع و وصل کمپرسور و موتور فن این وسیله را ارسال کند. کولر گازی یک خازن دوطرفه یا Dual Run دارد. در نهایت سیم قهوه ای را باز هم باید به پایه ای که موتور فن قبلی شما به آن اتصال داشته، یعنی پایه F یا ترمینال Fan بر روی خازن راه انداز دوگانه مصل نمایید. پایه شماره 3 وظیفه فعال کردن فن سردخانه رله کمپرسور را به عهده دارد، در نتیجه با اتصال برق به این پایه، رله مربوطه تحریک شده و برق اصلی از پایه L به سوکت C کمپرسور می رسد.

https://prmf.ir/%d9%81%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%d8%af%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af/

تعداد بازدید از این مطلب: 2
بازدید : 2
علی
11:47
یک شنبه 3 مرداد 1400

نمایندگی آلفالاوال در ایران

همانطور که در مبحث مبدل حرارتی صفحه ای واشردار اشاره شد، هزینه طراحی و ساخت مبدل های حرارتی صفحه ای واشر دار به دلیل طراحی نمایندگی آلفالاوال در ایران قالب های پلیت ها و واشر های مبدل حرارتی، پرس ها و کلیه مراحل تولید قطعات مبدل حرارتی صفحه ای، قابل توجه و تا حدودی بالا است. همانطور که گفتیم یکی از انواع مبدل های حرارتی صفحه ای، مبدل های حرارتی صفحه ای واشرداراست.

ما در ادامه تعدادی از سازندگان مبدل حرارتی صفحه ای اورجینال و مطرح را معرفی کرده ایم اما همانطور که می دانیم قیمت طراحی مبدل حرارتی صفحه ای اورجینال تقریباً 4 یا 5 برابر بیشتر از طراحی مبدل حرارتی صفحه ای غیراورجینال است. برای طراحی و سفارش انواع مبدل های حرارتی صفحه ای قاب و واشر دار آلفالاوال، بریز پلیت های آلفالاوال یا مبدل های جوشی آلفالاوال، انواع پلیت و واشر (گسکت های) های آلفالاوال اورجینال یا با برند غیر اورجینال اسپانیایی لیگو (Laygo Gaskets) با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت با ما در تماس باشید.

قیمت مبدل حرارتی آلفالاوال

مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار در هر شرایط کاری و هر عملکردی می توانند سازگار باشند. شرایط کاری خاصی که دارند دارای قیمت گوناگونی هستند. این سیستم برای محصولات دیگر که دمای کاری بالا تا 210 درجه سانتی گراد دارند، کارایی دارد. مبدل حرارتی صفحه ای Alfa Laval مدل BaseLine برای محصولات لبنی، غذایی، نوشیدنی، دارویی، و سایر موارد بهداشتی کاربرد دارند. مبدل های الفالاوال مدل FrontLine برای کاربردهای بهداشتی خاص مانند صنایع لبنی، غذایی، نوشیدنی و بهترین گزینه برای محیط های حساس به گرما است. امروزه سیستم مبدل حرارتی APV Paramine بر مشکلات ناشی از نشتی گاز از آمین ها در مبدل های قدیمی فایق آمده و مبدل های پلیت حرارتی صفحه ای را به محدوده های دمایی خاص می رساند.

در مبدل حرارتی صفحه ای واشردار، هرگونه نشتی سیال به دلیل نقص آب بندی واشرها یا گسکت های مبدل حرارتی صفحه ای، مایع دیگر را آلوده نمی کند و فقط به بیرون هدایت می شود. مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار M Line آلفالاوال در سه سایز مختلف و با انواع پلیت ها کار می کند. انعطاف پذیری مبدل حرارتی : برخی مبدل های حرارتی با برند های خاص دارای انعطاف پذیری مناسبی هستند و می توانند با انواع مختلف مایعات کار کنند.

مشخصات مبدل حرارتی آلفالاوال

در صورت تغییر شرایط فرایند به راحتی می توان صفحات یا پلیت های انتقال را کم و زیاد کرد؛ گوشه های صفحه اتصال قابل تعویض هستند. این کار باعث می شود وظیفه گرمایشی، سرمایشی و تعویض در مبدل حرارتی به راحتی صورت گیرد. مبدل حرارتی Clip 3 به راحتی و بدون نیاز به پمپ یا واحدهای دیگر توسط سیستم CIP شستشو میگردد. اگر در انتخاب درست مدل مبدل حرارتی صفحه ای براساس سازنده معتبر و قابل اطمینان، در ابتدا دقت به خرج دهیم، در آینده نه تنها هزینه به سیستم صنعتی مان بر می گردد بلکه خیال خود را از مشکلات آتی که ممکن است تنها به دلیل کم کردن هزینه ها گریبان گیرمان شده، راحت کنیم. مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل Alfa Cond در سیستم های تبخیر یا اواپوراتور ها ( Evaporation systems )، در کندانسورهای اتانولی در کارخانجات بیواتانول (Ethanol Condensers in bioethanol Plants)، در کندانسورهای بخار پَن در پالایشگاه های قند و شکر ( Pan Vapor Condensers in Sugar refineries) و در کندانسورهای توربین در نیروگاه های کوچک ( Turbine Condensors in small Power Plants) مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی و ساخت مبدل حرارتی صفحه ای می تواند به دو صورت انجام گیرد: طراحی مبدل حرارتی صفحه ای با سازنده های اورجینال و طراحی مبدل حرارتی صفحه ای با سازندگان غیراورجینال.

 

برای طراحی و سفارش انواع مبدل های حرارتی صفحه ای قاب و واشر دار GEA (Kelvion)، بریز پلیت های GEA (Kelvion) یا مبدل های جوشی GEA (Kelvion)، انواع پلیت و واشر (گسکت های) های GEA (Kelvion) اورجینال یا با برند غیر اورجینال اسپانیایی لیگو (Laygo Gaskets) با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت با ما در تماس باشید. برای سفارش و خرید انواع مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی یا بریز پلیت ها (اورجینال و غیر اورجینال) با قیمت مناسب و کیفیت استاندارد با ما در تماس باشید. محدوده عملکرد و کاربرد مبدل حرارتی صفحه ای Alfa Laval مدل ClipLine در موارد بهداشتی مانند مبدل حرارتی مدل FrontLine است اما مبدل های ClipLine برای کارهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند. در فرایندهای قند و شکر، بیواتانول، خمیر کاغذ، پتروشیمی ها و کندانسورها برای بازیابی گرما مورد استفاده قرار می گیرند. مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی یا بریز پلیت، فاقد هِدر، میله و واشرهای آب بند هستند؛ صفحه ها یا پلیت ها در مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی یا بریز پلیت در دمای 1100 درجه سانتی گراد از نوع کوره ای هستند. هزینه ساخت و طراحی مبدل حرارتی صفحه ای واشردار، به دلیل طراحی قالب های پلیت ها و واشر های 

 

 

emrooztafahom.ir/نمایندگی-آلفالاوال-در-ایران-انواع-مبد/
paper-news.ir/راهنمای-انتخاب-مبدل-حرارتی-آلفالاوال/

تعداد بازدید از این مطلب: 27
بازدید : 27
علی
11:5
یک شنبه 3 مرداد 1400

قیمت انواع ساید گلاس

 

در زمان تمیز کردن خطوط، قیمت انواع ساید گلاس امکان مشاهده باقی­مانده و مواد خارجی غیر معمول را فراهم می­سازد. رنگ زرد: نشان دهنده زمان تعویض فیلتر رطوبت گیر می باشد.

 

۲-در زمان تمیز کردن خطوط، سایت گلاس امکان مشاهده باقی مانده و مواد خارجی غیر معمول را فراهم می­سازد. اما با این تفاوت که SGN برای کار با گاز های غیر قابل اشتعال (HFC refrigerants) و SGI برای کار با روغن های معدنی (HCFC refrigerants) مناسب است.

 

جنس این محصول U-PVC میباشد که دارای استحکام بالایی است و همچنین در برابر خوردگی و مواد شیمیایی نیز مقاومت خوبی دارد. شرکت صنعت سازان نوین سما ( SSNS ) با تکیه بر تجربه و نیروهای متخصص و با توجه به نیاز صنایع مختلف از قبیل صنایع نفت و و شیمیایی و غذایی و… محلی که میخواهیم سایت گلاس را نصب کنیم، سیال موردنظر و خواص شیمیایی آن، دما و فشار کاری و هزینهای که میخواهیم صرف کنیم.

سایت گلاس آمونیاکی

باید توجه داشت که مدل تمام دید برای خطوطی که در دما یا فشار بالا کار میکنند مناسب نمیباشند. از طریق سایت گلاس می توان میزان روغن و همچنین تمیز و کثیف بودن آن را در دستگاه هایی که دارای مخزن روغن می باشند و یا روغن در آنها پمپاژ می گردد، بررسی نمود.

سایت گلاس در خط مایع درست قبل از شیر انبساط و بعد از هر وسیله ی جنبی دیگر خط مایع نصب می شود. سایت گلاس باید در مسیر سیال قبل از شیر انبساط و بعد از هر وسیله جانبی قرار گیرد.

 

در این تیپ به دلیل حالتیکه در ورودی می­باشد یک جت از سیال تشکیل می­شود که باعث شده حرکت، شفافیت، رنگ و شرایط سیال به خوبی قابل رویت باشد. همان طور که ذکر شد، سایت گلس در سردخانه وسیله ای برای رویت سیال در سیستم می باشد و به وسیله مشاهده می توان از وجود رطوبت و برخی خرابی ها در سیکل تبرید با خبر شد. سایت گلاس U-PVC پیمتاش لولهای شفاف است

 

که از آن برای رویت سیال یا دیگر اجزای داخل لوله استفاده میشود. اگر رطوبت در سیستم وجود داشته باشد با تغییر رنگ ماده ای که در وسط سایت گلاس نصب شده است ، وجود رطوبت تشخیص داده خواهد شد. جنس این ورق را نوعی ترموپلاستیک تشکیل داده است که در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود. لوله سایت گلاس در آب نما ها و صنایع آزمایشگاهی برای دیدن مایع عبوری از داخل آن می باشد چرا که اگر مبرد داخل سایت گلاس به صورت حباب دار و کف آلود سفید باشد نشانه آن است که سیستم دارای مشکل می باشد.

پلی گلاس نوعی چوب ام دی اف می باشد که بصورت روکش شده با ورقه ی نازک شیشه ای به نام پلکسی گلاس است و از جنس پلاستیک می باشد. نوع اتصالات مکش و تخلیه ی در این سایت گلاس از نوع SOLDER و ODF است و اندازه ی ورودی و خروجی آن 1/2 اینچ می باشد. این محصولات از جنبههای مختلفی میتوانند دستهبندی شوند.

سایت گلاس کمپرسور

سایت گلاسها دارای دستهبندی و انواع مختلفی هستند که هر کارخانه با توجه به تجهیزات و خط تولید خود میتواند یک یا چند نوع از آن را تولید کند. سایت گلاس در بدنه کمپرسور برای مشاهده وضعیت روغن کارتل : همیشه باید این نوع به گونه ای نصب شود که دریچه دید روغن در معرض دید اپراتور باشد تا اپراتور وضعیت روغن را از لحاظ آلودگی و یا اسیدی شدن و حل شدن با مبرد را به راحتی بررسی نماید. فروشگاه چشمک جزء اولین نمایندگان شرکت آبنوس تولید کندده سایت گلاس های چدنی و استیل و صافی دریچه ی بین فلنچی استیل و شیر خودکار دیسکی بین فلنچی و ساخت بوستر پمپ های آبرسانی و آتشنشانیو تابلو برق های کنترلر دار و … سایت گلاس ها معمولا بین فیلتر درایر و اکسپنشن ولو نصب می شوند تا وضعیت مبرد را کنترل کنند. 

در هر سیستم برودتی، فاصله ی بین کندانسور تا اواپراتور، مبرد به صورت مایع در جریان است، به همین دلیل به این مسیر خط مایع گویند. این سایت گلاس ها به شما اجازه می دهند تا عبور جریان منظم مبرد را از طریق یک شیشه دید نصب شده بر روی بدنه بررسی کنید. رنگ زرد (wet) نشان از وجود رطوبت و رنگ سبز (dry) نشان از عدم وجود رطوبت می باشد. در صورتی که وکیوم ناقص انجام شود، مقداری رطوبت وارد سیستم برودتی می شود. در صورتی که سیستم برودتی به درستی کار بکند، این ابزار، مبرد مایع سیستم برودتی را به صورت ستونی از مایع شفاف و بدون کف نشان می دهد.

 

اگر روغن داخل سیستم را که از شیشه سایت گلاس درصورت تمیزی کاملا دیده میشود ببینیم باید بی رنگ بوده و یا اگر رنگ روغن روشن متمایل به قهوه ای باشد روغن سالم و اگر رنگ آن تیره باشد روغن باید تعویض شود. از این تجهیز جهت مشاهده جریان سیال استفاده میشود. در کاربرد هایی که خطوط جریان ذرات وجود دارد، از سایت گلاس برای مشاهده میزان مخلوط شدن مواد و تایین مسیر حرکت ذرات استفاده می شود. در کاربردهای خاص برای نتیجه گیری بهتر و همچنین مشاهده و تشخیص جهت حرکت سیالات خیلی بی رنگ و شفاف،در داخل سایت گلاس از تجهیزات خاصی مانند نمایشگر مکانیکی درون این ابزار تعبیه شده که از انواع این نمایش ها می توان به integral spout ، figer ، ball ، propeller و flapper اشاره کرد.

 

aseman-ma.ir/سایت-گلاس-استیل-آبنوس/
tasiveh-news.ir/سایت-گلاس-مخصوص-سردخانه-و-چیلر-معرفی-2-ب/

تعداد بازدید از این مطلب: 2
بازدید : 2
علی
15:22
شنبه 2 مرداد 1400

شیوع
بیشتر افراد در یک زمان یا زمان دیگری دچار وزوز گوش موقتی می شوند درمان وزوز گوش که به مدت چند ثانیه یا چند دقیقه طول می کشد. با این حال ، دیگران وزوز گوش طولانی مدت را تجربه می کنند که می تواند برای یک عمر باقی بماند. شیوع وزوز گوش در میان افراد بالای 65 سال از 12٪ تا 15٪ است (1-6). تقریباً 1٪ از مردم از وزوز گوش شدید و ناتوان كننده رنج می برند كه بر خواب ، تمركز ، كار و كیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد و این امر به درمان و مشاوره پزشکی نیاز دارد. وزوز گوش در زنان و مردان تقریباً به یک اندازه اتفاق می افتد (7 ، 8). مانند اکثر اختلالات ، شیوع وزوز گوش با افزایش سن افزایش می یابد و در حدود 60-70 سالگی به اوج خود می رسد (7).

در سال 2005 ، تخمین زده شد که بازار بالقوه در ایالات متحده برای درمان وزوز حدود 10 میلیارد دلار باشد (9). گزارش مزایای اداره پیشکسوتان وزوز گوش را به عنوان دومین ناتوانی شایع در ارتباط با خدمات رتبه بندی کرده است. در میان کسانی که از سال 2006 مزایا را دریافت کردند ، وزوز گوش در میان معلولیت های مربوط به خدمات با 9.7٪ از کل (http://www.vba.va.gov/bln/21/) در رتبه اول در بین معلولیت های مربوط به خدمات قرار گرفت. در سال 2005 ، غرامت سالانه معلولیت مربوط به وزوز گوش 418 میلیون دلار بود. تأثیر اقتصادی این اختلال ناتوانی ، همراه با افزایش تعداد کارکنان رزمی در معرض سر و صدا و صفوف تورم افراد مسن مبتلا به وزوز گوش (10 و 11) ، باعث ایجاد علاقه مجدد به یافتن ترکیبات درمانی شده است که می توانند وزوز گوش را سرکوب یا مدیریت کنند.

ویژگی های ادراکی وزوز گوش
اندکی بیش از نیمی از بیماران وزوز گوش صدای فانتوم را از داخل گوش (وزوز گوش) می دانند که نشان می دهد ممکن است وزوز گوش از گوش داخلی منشا گرفته باشد. برخی دیگر گزارش می دهند که صدای فانتوم در داخل سر قرار دارد (وزوز گوش) ، احتمال ایجاد منشأ مرکزی را افزایش می دهد (12 ، 13) ، در حالی که چند بیمار صدای فانتوم را از خارج سر می دانند. تقریباً 60٪ بیماران وزوز گوش دو طرفه را تجربه می کنند ، در حالی که بقیه صدا را فقط از یک گوش می شنوند (14).

بیماران برای ارزیابی وضعیت مسیر شنوایی اغلب ارزیابی دقیق شنوایی سنجی و روان آکوستیک را انجام می دهند. شنوایی سنجی با صدای خالص ، که فرکانس های شنوایی را مختل می کند ، یک روش مهم است ، زیرا وزوز گوش به طور کلی با کاهش شنوایی همراه است. در افراد جوان کم شنوایی غالباً با قرار گرفتن در معرض سر و صدا همراه است ، در حالی که در افراد مسن اغلب با کاهش شنوایی مرتبط با سن یا پیرچشمی همراه است. شیوع وزوز گوش با درجه کم شنوایی مربوط به سن به طور پیوسته افزایش می یابد (7). با وجود ارتباط مکرر بین کاهش شنوایی و وزوز گوش ، بسیاری از افراد مبتلا به کم شنوایی وزوز گوش را تجربه نمی کنند. برعکس ، برخی از افراد با شنوایی طبیعی وزوز گوش را تجربه می کنند. با این حال ، تعریف شنوایی "طبیعی" می تواند گمراه کننده باشد ، زیرا بیشتر آزمایش های شنوایی فقط در فواصل اکتاو از 125 تا 8000 هرتز انجام می شود. می توان تصور کرد که این شنوندگان "عادی" در واقع ممکن است کم شنوایی ناشناخته در فواصل بین نواری ، یا کاهش شنوایی بین 8000 تا 20،000 هرتز داشته باشند ، جایی که شنوایی به ندرت ارزیابی می شود ، یا سایر اختلالات شنوایی که توسط دستگاه شنوایی سنجی تشخیص داده نمی شود. آزمایشات بالینی که اثربخشی داروهایی را که برای درمان وزوز گوش استفاده می شوند ارزیابی می کنند ، اغلب از آزمایشات روان آکوستیک استفاده می کنند تا مشخص شود آیا در نتیجه درمان ، بلندی صدا ، صدا یا سایر کیفیت های وزوز گوش تغییر می کند. در بعضی از افراد ، کیفیت ادراکی وزوز گوش ممکن است از صبح تا عصر یا از روز به روز دیگر در نوسان باشد ، در حالی که در برخی دیگر وزوز گوش با گذشت زمان ثابت می ماند (15). اگر وزوز گوش بیمار نوسان دارد ، انجام چندین اندازه گیری اساسی قبل از شروع درمان مهم است.

گام و کیفیت طیفی وزوز گوش از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما متداول ترین توصیف کننده های زنگ ، وزوز ، خش خش یا سوت زدن هستند (16). از آنجا که سیستم شنوایی از نظر تنوتوپی مرتب شده است به گونه ای که فرکانسهای مختلف مکانهای مختلف آناتومیکی را در مسیر شنوایی فعال می کنند (شبیه صفحه کلید پیانو) ، کیفیت صدا و طیفی وزوز گوش ممکن است سرنخهایی را در مورد نورونها ایجاد کند که باعث ایجاد احساس شبح می شود. گام یا کیفیت طیفی وزوز گوش اغلب در منطقه حداکثر کاهش شنوایی یا در مرز بین شنوایی طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد (17 ، 18). این نتایج نشان می دهد که سلولهای عصبی مسئول درک وزوز گوش ممکن است در لبه یا مرز حداکثر کاهش شنوایی قرار داشته باشند (19).

بلندی ، یک پدیده ادراکی ، بیشترین ارتباط را با شدت صدا دارد ، اندازه گیری فیزیکی ارزیابی شده در واحد دسی بل (دسی بل). اندازه گیری بلندی صدای وزوز گوش اغلب با مقیاس 10 نقطه ای آنالوگ بصری به دست می آید ، با نمره 10 بسیار بلند و نمره 1 نرم است. هنگامی که از بیماران خواسته می شود بلندی ذهنی وزوز گوش خود را ارزیابی کنند ، میانگین درجه بلندی صدای آن 6.3 ~ است که نشان می دهد صدای فانتوم نسبتاً بلند است (20). رویکردهای دیگر با داشتن ضمیمه موضوع ، بلندی صدای وزوز گوش را تخمین می زنند

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136369/

تعداد بازدید از این مطلب: 10
بازدید : 10
علی
15:16
شنبه 2 مرداد 1400

اگر شما یکی از 48 میلیون آمریکایی هستید که دارای درجه ای از کاهش شنوایی هستید خرید سمعک ، ممکن است این سال را داشته باشید که آیا سمعک می تواند به بهبود شنوایی شما کمک کند.

اگرچه آنها نمی توانند شنوایی طبیعی را بازیابی کنند ، اما یک سمعک می تواند توانایی شنیدن شما را بهبود بخشد ، و همچنین ممکن است نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی شما داشته باشد.

به مطالعه ادامه دهید تا با انواع مختلف سمعک موجود و نحوه انتخاب مناسب یکی از آنها آشنا شوید.

سمعک چیست؟
اگر دچار کم شنوایی هستید ، پزشک ممکن است یک وسیله الکترونیکی کوچک به نام سمعک را که در گوش یا پشت گوش خود استفاده می کنید ، توصیه کند.

طبق انستیتوی ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی (NIDCD) ، این دستگاه ارتعاشات صوتی ورودی به گوش را بزرگتر می کند و به بهبود شنوایی و درک گفتار کمک می کند.

سمعک ها ، صرف نظر از نوع ، سه قسمت مختلف دارند:

میکروفون
تقویت کننده
بلندگو
صدا از طریق میکروفون پخش می شود و سپس به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود. این سیگنال ها به تقویت کننده می روند که باعث افزایش قدرت سیگنال می شود. سپس آمپلی فایر آنها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

انواع سمعک ها
سمعک با توجه به مکان قرارگیری ، نحوه کار و ویژگی های خاص متفاوت است. چهار نوع اصلی دستگاه عبارتند از:

پشت گوش (BTE)
درون کانال (ITC)
در گوش (ITE)
گیرنده در کانال (RIC)
ما در بخش های زیر به مرور هر یک از این انواع خواهیم پرداخت.

یک کلمه در مورد هزینه
بسته به نوع ، فناوری و ویژگی ها ، سمعک ها با توجه به یک مجموعه داده Data Trust Source و 4،700 دلار با توجه به مجموعه دیگری از داده ها ، می توانند از 1400 دلار تا 2200 دلار باشند. بهترین راه برای یافتن سمعک با قیمت های مختلف ، خرید در اطراف است.

پشت گوش (BTE)
پشت گوش یا کمک BTE در پشت گوش قرار می گیرد و یک لوله شفاف به گوش گوش متصل می شود. قطعات - محفظه باتری ، میکروفون و کنترل ها - همه در محفظه ای است که پشت گوش قرار دارد. این سبک برای کم شنوایی خفیف تا عمیق مناسب است.

BTE ها به راحتی تمیز و اداره می شوند و همچنین نسبتاً محکم هستند. طبق منبع معتمد سازمان غذا و دارو (FDA) ، BTE برای کودکان توصیه می شود زیرا شما می توانید گوش گوش را همزمان با رشد جایگزین کنید.

نوعی از BTE سمعک باز است که به شما اجازه می دهد مجرای گوش با قرار گرفتن در پشت گوش کاملاً باز بماند. یک لوله باریک به داخل کانال می رود. در صورت داشتن جرم گوش زیاد یا مستعد تجمع ، گاهی اوقات این سبک توصیه می شود.

درون کانال (ITC)
In-the-canal (ITC) پوستی پلاستیکی سبک است که در داخل کانال قرار دارد. آنها به راحتی و استفاده آسان معروف شده اند. بعلاوه ، آنها متناسب با اندازه و شکل گوش شما ساخته شده اند. با این حال ، از آنجا که کوچک هستند ، بعضی از افراد استفاده از آنها را دشوارتر می کنند.

ITC برای کاهش شنوایی متوسط ​​تا شدید کار می کند اما برای کاهش شنوایی عمیق توصیه نمی شود.

تنوع سمعک ITC
نوعی سمعک ITC نوعی دستگاه است که عمیقا در کانال قرار گرفته است. این سبک کاملاً درون کانال (CIC) نیز خوانده می شود ، این سبک کوچک است ، با کمترین میزان قابل مشاهده است و هنگام استفاده از تلفن هیچ بازخوردی را ارائه نمی دهد.

با این حال ، CIC گرانتر است و ممکن است باعث شود صدای شما خیلی بلند شود (همچنین به عنوان اثر انسداد شناخته می شود).

این سبک بیشتر برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​مناسب است.

در گوش (ITE)
سمعک های داخل گوش (ITE) کمی بزرگتر از سمعک های ITC هستند ، اما کار با آنها آسان است. این قسمت ها در پوسته ای قرار دارند که در قسمت خارجی گوش پر می شوند.

طبق NIDCD ، یکی از مزایای ITEs امکان نصب telecoil است. با این کار می توانید برخلاف میکروفون ، صدا را از طریق مدار سمعک دریافت کنید. همچنین شنیدن هنگام استفاده از تلفن باعث سهولت در شما می شود.

ITE برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند بهتر عمل می کند.

گیرنده در کانال (RIC)
سبک گیرنده در کانال (RIC) گیرنده را درون کانال گوش حرکت می دهد. لوله تقریباً نامرئی است و گیرنده آن بسیار کوچک است. آنها معمولاً کوچکتر از BTE هستند و برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​مناسب هستند.

 

https://www.healthline.com/health/types-of-hearing-aids#in-the-ear-ite

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2
بازدید : 2
علی
15:11
شنبه 2 مرداد 1400

تقویت کننده های شنوایی و سمعک هر دو محصولی هستند سمعک زیمنس که صدا و صدا را تقویت می کنند. برای خرید آمپلی فایر نیاز به نسخه پزشک نیست. با این حال ، کسانی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند ممکن است سمعک را مفیدتر بدانند.

این مقاله توضیح می دهد که تقویت کننده های شنوایی و سمعک چیست و تفاوت بین آنها ، برخی از محصولات را برای خرید آنلاین بررسی می کند و اطلاعاتی در مورد سلامت شنوایی ارائه می دهد.

تقویت کننده های شنوایی چیست؟
تقویت کننده های شنوایی یا محصولات تقویت کننده صدای شخصی ، دستگاه های پوشیدنی هستند که برای بلند کردن صداهای اطراف از میکروفون استفاده می کنند. سپس آنها این صدا را پردازش کرده و با صدای بلندتر به گوش فرد می رسانند.

شخص برای خرید دستگاه تقویت کننده شنوایی نیازی به نسخه پزشک ندارد. با این حال ، تولیدکنندگان این دستگاه ها را برای افراد کم شنوا تولید نمی کنند. در عوض ، افراد می توانند از تقویت کننده های شنوایی برای شنیدن صداهای خاص با وضوح بیشتری مانند هنگام شکار یا تماشای پرنده استفاده کنند.

سازمان غذا و دارو (FDA) در حال حاضر تقویت کننده های شنوایی را به عنوان دستگاه های پزشکی تنظیم نمی کند.

نظرسنجی خواننده
لطفاً یک بررسی سریع 1 دقیقه ای انجام دهید
پاسخ های شما به ما کمک می کند تا تجربه خود را بهبود ببخشیم. تو بهترینی!

سمعک چیست؟
سمعک وسیله ای است که صداها را بلندتر می کند تا افراد کم شنوا از حد خفیف تا شدید بتوانند بشنوند و به طور کامل تری در فعالیت های روزمره شرکت کنند. سبک ها و انواع مختلفی برای خرید موجود است.

سمعک دارای میکروفون ، تقویت کننده و بلندگو است. میکروفون صدا را می گیرد و صدا به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود که به یک تقویت کننده ارسال می شود. سپس تقویت کننده امواج صوتی را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

FDA سمعک ها را به عنوان وسایل پزشکی تنظیم می کند. برای خرید سمعک فرد به نسخه پزشک یا شنوایی سنج نیاز دارد.

در اینجا در مورد انواع مختلف سمعک بیشتر بدانید.

تفاوت در چیست؟
اگرچه هم تقویت کننده های شنوایی و هم سمعک ها می توانند صدا را تقویت کنند ، این محصولات برای افراد مختلف مناسب است.

انستیتوی ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی (NIDCD) اظهار داشت: تقویت کننده های شنوایی برای افرادی که کم شنوایی کم و بدون شنوایی دارند بهترین حالت برای تقویت توانایی شنوایی در شرایط خاص مانند شکار یا تماشای پرندگان است.

اگر فردی دچار کم شنوایی باشد ، ممکن است سمعک مفیدتر باشد. شنوایی شناسان می توانند سمعک را متناسب با نیازهای خاص فرد برنامه ریزی کنند و سمعک ها برنامه های مختلفی برای محیط های مختلف صوتی دارند.

برخی از تفاوت های اضافی بین تقویت کننده های شنوایی و سمعک ها شامل موارد زیر است:

سفارشی سازی: بسته به نیازهای شخص ، سمعک دامنه و گزینه های بیشتری برای سفارشی سازی دارد. سمعک ها نیز به سبک ها ، انواع و رنگ های مختلفی ارائه می شوند. از طرف دیگر ، آمپلی فایرهای شنوایی معمولاً در طرح "یک اندازه متناسب برای همه" ارائه می شوند.
نسخه: شخص برای خرید سمعک به نسخه نیاز دارد. با این حال ، برای تهیه تقویت کننده شنوایی به نسخه نیاز ندارند.
مقررات: FDA سمعک ها را تنظیم می کند ، در حالی که تقویت کننده های شنوایی نیازی به تنظیم FDA ندارند.
هزینه: هزینه تقویت کننده ها معمولاً کمتر از سمعک است.
میزان صدا واضح نیست: تقویت کننده ها صدا را در مقابل واضح تر می کنند. آنها معمولاً نمی توانند بین گفتار و سایر نویزهای پس زمینه تفاوت قائل شوند و همیشه مانند اکثر سمعک ها لغو بازخورد ندارند.
مهم این است که فرد دستگاه مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کند. منبع FDATrusted می گوید اگر برخی از افراد قرار ملاقات شنوایی سنجی و نسخه سمعک را با تقویت کننده شنوایی جایگزین کنند ، ممکن است کاهش شنوایی قابل توجه تری داشته باشند. دلیل این امر این است که برخی از اشکال کاهش شنوایی بدون درمان به تدریج بدتر می شوند.

یکی از بررسی های 2017 منبع معتمد دریافت که برخی از دستگاه های شنوایی مستقیم به مصرف کننده ، از جمله تقویت کننده های شنوایی ، می توانند در نتیجه سطح بسیار زیاد صدا آسیب ببینند. افراد نباید از حجم تقویت کننده شنوایی که بیش از حد لازم است استفاده کنند.

خبرنامه پزشکی امروز
دانش قدرت است. خبرنامه رایگان روزانه ما را دریافت کنید.
بیشتر در موضوعات مربوط به سلامتی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید ، کاوش کنید. امروز در اولین خبرنامه حقایق ما مشترک شوید.

 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/hearing-amplifiers-vs-hearing-aids-whats-the-difference#whats-the-difference

تعداد بازدید از این مطلب: 2
بازدید : 2
علی
15:5
شنبه 2 مرداد 1400

کاهش شنوایی کاهش ناگهانی یا کم شنوایی است. بسته به علت ، می تواند خفیف یا شدید ، موقتی یا دائمی باشد.

کاهش شنوایی مادرزادی یعنی شما بدون شنوایی به دنیا آمده اید. این موضوع بر کاهش شنوایی تدریجی متمرکز است ، که با گذشت زمان اتفاق می افتد و می تواند افراد را در همه سنین تحت تأثیر قرار دهد.

اگر دچار کم شنوایی هستید ، ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید ، به خصوص اگر با گذشت زمان اتفاق افتاده باشد. اعضای خانواده یا دوستان شما ممکن است متوجه شوند که در درک سخنان دیگران مشکل دارید.

روش هایی وجود دارد که می توانید با کاهش شنوایی کنار بیایید. و سمعک ها و سایر دستگاه ها می توانند به شما در شنیدن کمک کنند.

چه عواملی باعث کاهش شنوایی می شود؟
در بزرگسالان ، شایع ترین علل کاهش شنوایی عبارتند از:

سر و صدا. کاهش شنوایی ناشی از صدا می تواند با گذشت زمان به آرامی رخ دهد. قرار گرفتن در معرض صداهای روزمره ، مانند گوش دادن به موسیقی بسیار بلند یا استفاده از ماشین چمن زنی ، می تواند به ساختارهای گوش داخلی آسیب برساند و منجر به کاهش شنوایی در طی سالها شود. صداهای ناگهانی و بلند مانند انفجار می تواند به شنوایی شما آسیب برساند.
سن. در کاهش شنوایی مربوط به افزایش سن ، تغییراتی در گوش داخلی که با افزایش سن رخ می دهد باعث کاهش شنوایی آرام اما مداوم می شود. این خسارت ممکن است خفیف یا شدید باشد و همیشه دائمی است.
از دیگر دلایل از دست دادن شنوایی می توان به تجمع موم گوش ، جسم در گوش ، آسیب به گوش یا سر ، عفونت گوش ، پارگی لاله گوش و سایر شرایطی اشاره کرد که گوش میانی یا داخلی را تحت تأثیر قرار می دهد.

علائم چیست؟
علائم رایج کاهش شنوایی شامل موارد زیر است:

شنوایی خفه و احساس گرفتگی گوش شما.
مشکل در درک آنچه مردم می گویند ، به ویژه هنگامی که افراد دیگر در حال صحبت هستند یا هنگام ایجاد سر و صدای پس زمینه ، مانند رادیو.
گوش دادن به تلویزیون یا رادیو با صدای بیشتر نسبت به گذشته.
علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

صدای زنگ ، خروش ، خش خش ، یا وزوز در گوش ، به نام وزوز گوش.
درد گوش ، خارش یا تحریک گوش ، یا نشت مایعات از گوش.
احساسی که شما یا اطرافتان می چرخید (سرگیجه).
کم شنوایی چگونه تشخیص داده می شود؟
ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما معاینه فیزیکی می کند و در مورد علائم و سلامتی شما در گذشته س askال می کند. او همچنین ممکن است با وسیله ای روشن به نام اتوسکوپ به گوش شما نگاه کند.

شما می توانید مستقیماً با مراجعه به متخصص شنوایی سنجی یا پزشک ابزار شنوایی بدون مراجعه پزشک وقت بگیرید.

اگر متخصص مراقبت های بهداشتی شما فکر می کند که کم شنوایی دارید ، وی آزمایش شنوایی را انجام می دهد تا بررسی کند که آیا شما کم شنوایی دارید یا خیر و از شدت آن پی می برد. این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

یک تست تنظیم چنگال ، که به پزشک شما کمک می کند بفهمد چه نوع کم شنوایی دارید.
آزمایش های دیگر برای اینکه بفهمید چه نوع کم شنوایی دارید یا کدام قسمت از گوش شما را تحت تأثیر قرار داده است.
چگونه درمان می شود؟
ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی می تواند به شما کمک کند تا در مورد بهترین روش درمانی تصمیم بگیرید. کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا یا وابستگی به سن را می توان با دستگاه های شنوایی مانند سمعک درمان کرد. دستگاه های دیگر می توانند به شما در مورد صداهای اطراف خانه مانند تلفن یا زنگ در کمک کنند. اگر سمعک به درد شما نمی خورد ، کاشت حلزون ممکن است یک گزینه باشد.

شما همچنین می توانید راه های زندگی با کاهش شنوایی را یاد بگیرید ، مانند توجه به حرکات ، حالت های چهره ، وضعیت بدن و تن صدا.

در انواع دیگر کاهش شنوایی ، می توانید مشکلی که باعث کم شنوایی شده را درمان کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید جرم گوش را بردارید یا برای عفونت دارو کمک کنید تا به شنوایی شما برگردد.

چگونه می توانید از کاهش شنوایی جلوگیری کنید؟
از سر و صدای زیاد مانند سر و صدای دستگاه های محل کار ، ابزارهای برقی ، موسیقی بسیار بلند و موتورسیکلت های بسیار بلند خودداری کنید.
هر چیزی را که از طریق جوانه های گوش یا هدفون گوش می دهید ، مانند پخش کننده های MP3 ، میزان صدا را کم کنید.
از محافظ شنوایی استفاده کنید ، مانند شاخه گوش یا مانتوی گوش.
از قرار دادن اشیا در گوش خودداری کنید.

 

https://www.healthlinkbc.ca/health-topics/hw107979

تعداد بازدید از این مطلب: 2
بازدید : 2
علی
14:58
شنبه 2 مرداد 1400

مجارستان از نظر موقعیت جغرافیایی ، اقتصاد بسیار پیشرفته و با ثبات ثبت شرکت در مجارستان یکی از مراکز مطلوب قضایی است. برای مشاغل خاص ، این کشور ممکن است فرصت های اضافی فراهم کند. متخصصان Prifiance ممکن است دقیقاً در مورد مزایایی که ممکن است هنگام انجام تجارت در اینجا از آن بهره مند شوید دقیقاً با شما مشورت کنند. نمایه این کشور کوتاه ممکن است در هنگام در نظر گرفتن مجارستان به عنوان حوزه قضایی خود به شما کمک کند.

اشکال حضور حقوقی و تجاری
اگر قصد دارید حضور شرکتی خود را در مجارستان تاسیس کنید ، مجاز به انجام این موارد به صورت عمده است:

شرکت با مسئولیت محدود - وسیله نقلیه ای که می تواند پس از تشکیل سرمایه قانونی اولیه به مبلغ 3،000،000 HUF تأسیس شود. در این مورد ، مسئولیت شرکای تجاری برای کلیه شرکتها فقط به ارزش مبالغ مشارکت یافته محدود می شود. سهام را نمی توان به تبلیغات عمومی ارائه داد. از مالکیت شخصی م foundسسان (سهامداران) نمی توان برای جبران خسارات خودرو استفاده کرد ، مگر در موارد خاص. این نهاد ممکن است توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی ادغام شود. آنها می توانند هم مقیم باشند و هم اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی. محدودیت های صفر در این مورد اعمال می شود.
شرکت خصوصی محدود شده توسط سهام - وسیله نقلیه ای با حداقل سرمایه قانونی اولیه به مبلغ 5،000،000 HUF. همچنین نسبت مشارکت های نقدی در زمان ثبت شرکت نباید کمتر از 30 درصد باشد. سهام آن می تواند آزادانه منتقل شود و بنیانگذاران (سهامداران) فقط در ارزش اسمی یا صادر شده سهام متعلق به خود مسئولیت دارند.
شرکت سهامی عام محدود شده توسط سهام - این تشکیلات تجاری باید حداقل سرمایه قانونی اولیه 20،000،000 HUF داشته باشد. مقدار مشارکت های نقدی نباید در زمان عضویت از 30٪ کمتر باشد. سهام ممکن است به عموم عرضه شود. این سهام می توانند عادی ، ترجیحی ، قابل بازخرید و غیره باشند.
مشارکت عمومی - این تشکیلات تجاری است که توسط شرکا برای انجام فعالیت های تجاری مشترک تأسیس شده است مشروط بر اینکه مسئولیت آنها در قبال کلیه مشارکت های مشارکت نامحدود باشد. این تشکیلات شخصیت حقوقی جداگانه ای ندارد.
مشارکت محدود - تشکیل مشاغل تجاری است که می تواند توسط حداقل دو شریک تاسیس شود که در آن (من) حداقل یک شریک عمومی وجود دارد که مسئولیت نامحدودی برای کلیه شرکت های مشارکت دارد و (ب) شرکای محدود که مسئولیت آنها منحصر به مقدار محدود است از مشارکت های انجام شده در این حالت ، مشارکت شخصیت حقوقی جداگانه ای نیز ندارد.
شعبه - این شکل مناسب حضور تجاری برای اشخاص خارجی است که قصد دارند فرصت های شغلی این حوزه را بدون سرمایه گذاری مقادیر قابل توجهی در لحظه تأسیس کشف کنند.
شرایط ثبت نام و مراحل
اگر گزینه ایجاد شرکت در مجارستان را در نظر می گیرید ، ممکن است لازم باشد این مراحل اولیه را انجام دهید:

تعیین اولویت های کاری خود و تنظیم برنامه کاری.
انتخاب نام تجاری برای یک شرکت آینده و تأیید در دسترس بودن آن.
جمع آوری اطلاعات در مورد بنیانگذاران و صاحبان ذی نفع.
جستجوی مدیران شرکت آینده. معمولاً هیئت مدیره باید از سه نفر تشکیل شود. اما ، سند قانونی وسیله نقلیه ممکن است به یک مدیر واحد اجازه دهد این وسیله نقلیه را اداره کند. توصیه می شود برای عضویت و اداره وسیله نقلیه در مجارستان مدیر محلی انتخاب کنید.
ترتیب شکل گیری سرمایه قانونی خودرو. ساده ترین روش ، در این مورد ، انتقال کمک به مدیر آینده است که بیانیه تأیید مربوطه را به صورت کتبی اجرا می کند. بعداً این مبلغ در سوابق وسیله نقلیه احتمالی منعکس خواهد شد.
انتخاب آدرس ثبت شده برای وسیله نقلیه آینده.
تهیه اسناد قانونی.
تشکیل مجموعه اسناد ثبت نام (کلیه اسنادی که به زبان مجارستانی نیستند باید قبلاً محضری ، ضمیمه شده و ترجمه شوند).
ارسال مجموعه اسناد ثبت نام به دادگاه ثبت احوال وزارت دادگستری.
ثبت نام برای اهداف مالیاتی (ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده به طور پیش فرض انجام می شود).
ثبت نام برای اهداف تأمین اجتماعی.
افتتاح حساب بانکی
چارچوب قانونی و نظارتی
ممکن است فضای قانونی مجارستان به طور کلی مطلوب تلقی شود. مجارستان اقداماتی را برای ارتقا the بخشهای مختلف اقتصاد اعمال می کند. صنایع تولیدی و خدماتی مهمترین تمرکز سیاست دولت مجارستان است. هنوز هم ، سرمایه گذاری ها تشویق می شوند - تجار خارجی ممکن است از انگیزه های خاصی برخوردار شوند. در نتیجه ، مجارستان دارای درصد بالایی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

روش ایجاد شرکت در مجارستان سنگین و پرهزینه نیست. مقامات مجارستان اقدامات ساده ای را برای ساده سازی روش ایجاد و تجارت در این کشور انجام می دهند. یک فرصت بسیار سودمند دیگر برای انجام تجارت این است که سود سهام پرداختی به افراد غیر مقیم کاملاً از پرداخت مالیات معاف است. هنوز هم ، قانون تجارت مجارستان کاملاً قانون اساسی دارد

 

https://prifinance.com/en/european-companies/hungary/

تعداد بازدید از این مطلب: 3
بازدید : 3
علی
14:0
شنبه 2 مرداد 1400

وزن صورت با توجه به مقدار واقعی فیبر در هر متر مربع تعیین می شود موکت تایل و بر حسب اونس اندازه گیری می شود. به عنوان مثال یک فرش معمولی ممکن است دارای وزن صورت 35 تا 45 اونس باشد.

سرانجام ، تراکم معیاری برای محکم دوختن نخ در پشت اولیه است. فرش با چگالی بالاتر معمولاً بهتر از فرش با چگالی کم می پوشد.


مرحله دوم تولید فرش کاربرد رنگ است.
اکنون فرش یکی از دو فرآیند رنگرزی گرفته شده است.

روش اول رنگرزی رنگرزی نخ یا بعضاً قبل از رنگرزی نامیده می شود که در آن رنگ قبل از تافت زدن روی نخ زده می شود.

از مزایای همه روش های رنگ آمیزی کاموا می توان به سازگاری رنگ در کنار هم ، اندازه های زیاد و یکنواختی اشاره کرد.

روش دوم شامل استفاده از رنگ روی نخ پس از تفت خوردن فرش است.

به این روش رنگرزی فرش می گویند. روشهای مختلفی برای رنگرزی فرش موکت تایل چیست وجود دارد که هر یک نتیجه نهایی منحصر به فردی را ایجاد می کنند.

تکنیک اول ، که اغلب به آن بک یا رنگرزی دسته ای گفته می شود ، شامل دوختن انتهای فرش به یکدیگر ، و سپس اجرای حلقه فرش پرزدار از طریق گلدان های بزرگ رنگ و آب به مدت چندین ساعت است. فرآیند Beck برای دوره های تولید کمتر و محصولات با وزن بالاتر وزن ایده آل است.

رنگرزی مداوم فرایندی مشابه رنگرزی بک است ، اما شامل فرش علاوه بر کاربرد رنگ ، از طریق چندین فرآیند است. رنگرزی مداوم با اسپری یا چاپ رنگ را مستقیماً روی صورت فرش اعمال می کند. این فرایند همچنین برای ایجاد جلوه های چند رنگ یا طرح دار در فرش استفاده می شود.

چاپ روی صفحه یکی دیگر از روشهای معمول رنگ آمیزی فرش است که در آن از هرجای یک تا هشت صفحه ابریشم استفاده می شود.

مهمترین مزایای رنگرزی فرش ، رنگ آمیزی فرش پس از مراحل تافتینگ ، انعطاف پذیری بیشتر رنگ و هزینه کمتر است.


مرحله سوم و آخر در تولید فرش ، فرآیند نهایی است.
این فرآیند به طور معمول یک خط تولید واحد است که مرحله نهایی ساخت فرش را به پایان می رساند.

در فرآیند اتمام ، یک پوشش از لاتکس به پشتوانه اولیه فرش منگوله ای ، رنگ آمیزی شده و همچنین به پشتی ثانویه اعمال می شود. پشتوانه ثانویه به طور معمول از یک ماده پلی پروپیلن مصنوعی بافته شده ساخته می شود.

این دو قسمت در یک پرس گرم بزرگ به هم فشرده می شوند ، جایی که آنها محکم نگه داشته می شوند تا شکل خود را حفظ کنند.

قیچی ، یکی از آخرین مراحل تولید فرش ، فرآیند از بین بردن اندکی انتهای سست و بیرون کشیدن الیافی است که ممکن است در طی تافتینگ ایجاد شده باشد. همچنین به دستیابی به تعریف نوک نخ از فرش تمام شده کمک می کند.

سرانجام ، هر فرش قبل از غلتاندن ، بسته بندی و حمل ، از نظر یکنواختی خرید موکت تایل رنگ و سایر نقص تولیدی به دقت بررسی می شود.

این داستان ما در مورد نحوه ساخت فرش است. ما معتقدیم که دانش صحیح می تواند به اندازه خود فرش کاربردی و عملی باشد. ما همچنین امیدواریم که اطلاعاتی که در اینجا ارائه کرده ایم شما را به درک بهتری از چگونگی ایجاد این محصول زیبا و همه کاره هدایت کند و به شما کمک کند تا یک خریدار فرش بهتر ، باهوش و باهوش باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 3
بازدید : 3
علی
13:0
شنبه 2 مرداد 1400

دانش دیوار به دیوار در مورد نحوه تولید فرش.
دانستن نحوه ساخت فرش می تواند بسیار سودمند باشد. موکت اداری ارزان  این امکان را برای شما فراهم می کند تا مواد محصول را از همان بدو تولد درک کنید. به یاد داشته باشید که اینها موادی هستند که با آنها زندگی خواهید کرد و در صورت انتخاب فرش نصب در خانه ، اینها هستند.

دانستن مواد مختلفی که فرشهای مختلف را تشکیل می دهد به شما کمک می کند جنبه های عملکرد آنها را نیز درک و ارزیابی کنید: چرا برخی از فرش ها راحت تر نصب می شوند ، چرا بعضی از آنها فرسوده تر ، بلندتر می پوشند و چرا دیگران برای مراقبت و تمیز کردن آسان تر هستند.

بعلاوه ، شاید مهمترین ، درک تولید و مواد فرش می تواند شما را به یک خریدار باهوش تر تبدیل کند ، به شما کمک می کند ارزش فرش را بهتر تعیین کنید و در مرزهای بودجه بهسازی منزل خود قرار دهید.

حال ، قبل از اینکه نحوه ساخت فرش را به شما معرفی کنیم ، به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب فرش ، ضخامت همیشه بهتر نیست. آنچه باید نگاه کنید ساخت فرش است.

شما می خواهید در هر نخ پیچ و تاب داشته باشید ، در انتها شل و فرسوده نباشد.

یک توده محکم و متراکم نیز نشانه یک فرش با کیفیت است. چگونه چگالی را بررسی کنیم؟ گوشه ای از فرش را خم کنید و ببینید چقدر پشتوانه نشان می دهد. هرچه پشتوانه بیشتری ببینید ، تراکم و دوام فرش کمتر است.

و برای مناطق پرتردد ، فرشهایی با مشخصات کمتری را در نظر بگیرید که پتانسیل مات و له شدن ندارند.

اما ما از خودمان جلوتر هستیم برای شروع در ابتدا ، مطالب و داستان ساخت ما را که در زیر می آید بررسی کنید.


درک فرش دانستن درباره الیاف است.
فیبر ماده اولیه ای است که یک فرش از آن تشکیل شده است.  موکت اداری خارجی بیش از نود درصد از کل فرش های ساخته شده امروز از الیاف مصنوعی تشکیل شده است.

بقیه الیاف طبیعی است که معمولاً پشم است. اول ، بیایید رایج ترین الیاف مصنوعی را بررسی کنیم.

الیاف مصنوعی معمولاً از یکی از سه ماده نایلون ، پلی پروپیلن یا پلی استر تشکیل شده اند. هر سه با فرآیندهای شیمیایی مشابه با استفاده از نفت و گاز طبیعی ایجاد می شوند.

نیلون راه را رهبری می کند.
تقریباً 75٪ فرش امروز از نایلون ساخته شده است و در مقایسه با سایر الیاف زیر بهترین عملکرد را دارد. نایلون در: حفظ ظاهر ، محو شدن و مقاومت در برابر حرارت ، مقاومت در برابر خاک و لکه ها ، و رنگ و مدل سازی پیشرو است. نایلون با بیشترین عملکرد نوع 6.6 است که ساختار مولکولی محکم تری دارد و باعث مقاومت فرش در برابر نفوذ لکه می شود.

پلی پروپیلن به طور طبیعی و طبیعی مقاومت می کند.
مورد متداول بعدی که در ساخت فرش استفاده می شود ، پلی پروپیلن است. پلی پروپیلن BCF که در اواخر دهه 1950 در ایتالیا معرفی شد ، طی بیست سال گذشته رشد سریعی داشته است و امروز بیش از سی و پنج درصد از کل الیاف مورد استفاده در صنعت فرش را نشان می دهد.

در حالی که پلی پروپیلن به اندازه نایلون در برابر سایش مقاوم و مقاوم نیست ، اما به طور طبیعی مقاوم در برابر لکه و محو شدن است. مقاومت طبیعی آن در برابر رطوبت به این معنی است که باید قبل از اکسترود رنگ شود و در نتیجه محدوده بیشتری از گزینه های رنگ وجود دارد. از پلی پروپیلن اغلب در سازه های فرش شمع حلقه ای استفاده می شود.

عملکرد پلی استر بسیار راضی است.
سومین نوع ماده ای که معمولاً در ساخت فرش استفاده می شود پلی موکت اداری استر است. پلی استر در اواسط دهه 1960 به صنعت فرش معرفی شد و به دلیل حجیم بودن ، شفافیت رنگ و مقاومت در برابر لک و محو شدن بسیار مورد قبول واقع شده است. اگرچه به اندازه نایلون انعطاف پذیر نیست ، فرش الیاف پلی استر ساخته شده با فناوری های جدید امروز می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3
بازدید : 3
علی
12:31
شنبه 2 مرداد 1400

 

 مبدل حرارتی صفحه جوشی چیست

در مبدلهای حرارتی معمولاً دو سیال بدون تماس جرمی با یکدیگر تبادل حرارت میکنند. در مبدلها در حالت ایدهآل و بدون در نظر گرفتن پرت انرژی، مقدار گرمایی که سیال گرم از دست میدهد  مبدل حرارتی صفحه ای جوشی + قیمت خرید و مقدار گرمایی که سیال سرد میگیرد برابر بوده و طبق رابطه بنیادی زیر برای هر سیال قابل محاسبه است. سیال سرد تر در تماس با سیال گرم انرژی حرارتی گرفته و دمای آن بالا میرود و در عوض سیال گرم تر با از دست دادن حرارت، سرد میشود. معمولاً در مبدل های گرمایی محیط سرد و گرم در تماس مستقیم با یکدیگر نیستند و توسط یک جدار جامد از هم جدا شده اند. سیال در این پوسته از یک انتهای پوسته وارد و از انتهای دیگر خارج می شود. اساس کار مبدل حرارتی صفحه ای بدین صورت است

 

که از دوجهت مخالف سیال سرد به سمت بالا و سیال داغ به سمت پایین جریان دارد تا راندمان انتقال حرارت افزایش یابد. هدف از ارائه ی این مطلب، معرفی کاربردهای موثر مبدل های حرارتی صفحه ای در صنعت و بررسی مزایای آن در مقایسه با نوع پوسته و لوله می باشد. محل اتصال سیکل بویلر با بدنه  مبدل حرارتی به صورت فلنچی و استفاده از پیچ و مهره های از جنس استنلس استیل می باشد، در نتیجه با باز کردن چند پیچ به راحتی می توان داخل و کویل مبدل را اسیدشویی کرد.

چیدمان شبکه میله ها در هر ردیف متفاوت از ردیف قبل و بعد از خود طوری انتخاب و اجرا می گردند تا استحکام کافی جهت محافظت از تیوب ها در برابر ارتعاشات را ایجاد نمایند. در بعضی از طراحی ها برای گرفتن سرعت سیال از جدا کننده های برش نخورده متخلخل استفاده می گردد که بیشتر در مبدل های دارای دو پاس و بیشتر اجرا شده اند.

 

 مشخصات مبدل حرارتی صفحه جوشی 

جداره خارجی لولهها به پره مجهز شدهاست تا سطح انتقال حرارت بین سیال داخل لولهها با هوای خنک افزایش یابد. صفحات ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا مواد با کیفیت بالاتر میباشند. که مبدل های چند گذره یا چند مسیره میباشند.   مبدل حرارتی وظیفه این مبدل تبدیل بخار به مایع است و بر این اساس لازم است که گرمای نهان تبخیر یک بخار را جذب تا به مایع تبدیل شود. شکل زیر از نوع پوسته و لوله برای آرایش جریان های یک گذر و چند گذر میباشد. ولی قبل از انتخاب این نوع مبدل توجه به مزایا و معایب آن ضروری است.

مبدل های حرارتی صفحه ای1 نسل جدیدی از  مبدل حرارتی هستند که استفاده از آن ها در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و مزایای متعدد آن ها نظیر حجم و وزن کم، بازده بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی، تعمیر و نگهداری آسان و قیمت مناسب سبب شده است تا در اکثر کاربرد ها جایگزین مطلوبی برای مبدل های حرارتی پوسته و لوله به شمار روند. 

در کوره با توجه به نوع منبع گرمایشی مکانیزم انتقال حرارت به صورت جابهجایی (Convection) و تشعشعی (Radiation) توأم است. به همین دلیل با پیشرفت تکنولوژی،روشهای جدیدی برای حداقل کردن میزان انرژی مصرفی در کارخانجات ابداع گردیده است که هنگام طراحی یک کارخانه باید در نظر گرفته شود. دلیل این موضوع هم این است که در این صورت فقط یک طرف مبدل (لوله) دچار خوردگی می شود. طرح ها شامل جریان عرضی و جریان غیر همجهت است که کوپل شده با پیکربندی های مختلف پره مانند پره های مستقیم، پره های افست و باله های مواج میباشد.

کولرهای هوایی با پنکه مکنده (Induced Draft)، فن بالای کولر قرار میگیرد. اگر سیال رسوب زا باشد باید آن را در لوله (Tube) قرار بدهیم. در نتیجه برای کاهش هزینه ها در طراحی سیال پرفشار را در لوله وارد می کنیم. سیال سرد وارد حاشیه و گذر مارپیچ می شود و در مرکز خارج میشود.

 

خرید مبدل حرارتی صفحه جوشی 

باید در پایین ترین حالت ورودی (همانطور که در نمودارهای فوق نشان داده شده است) وارد کنید تا اطمینان حاصل شود که مبدل حرارتی همیشه پر از آب است. از دیگر مزیت این مبدل ها این است که بسته به دمای مایع خنک کننده، آن ها می توانند دمای مایعات را در سطح بسیار کم و پایداری حفظ کنند. این نوع مبدلها امکان کاهش اندازه مبدل حرارتی را تا مقادیر زیر فراهم می کنند. اندازه و ابعاد مبدل حرارتی استخر استیل نسبت به مبدل های حرارتی از جنس مس کوچک تر می باشد

و همین مسئله موجب صرفه جویی در اشغال فضای موتورخانه می شود. از آنجا که کانال های جریان کاملا کوچک هستند جریان قوی گردابه ای و توربولانس موجب بزرگ بودن ضرایب انتقال حرارت و افت فشارها می گردد به علاوه بزرگ بودن تنش برشی موضعی باعث کاهش تشکیل رسوب می شود. مبدل حرارتی (heat exchanger) جز تجهیزاتی است که برای انتقال حرارت بهینه از یک محیط به محیط دیگر به کار میرود.

 

مبدل حرارتی یا مبادله کن گرمایی وسیله ای است که در آن تبادل حرارت بین دو سیال یا منبع سرد و گرم صورت می گیرد و هدف از بکارگیری این تکنولوژی خنک کردن یا گرم کردن یک سیال به کمک سیال دیگر، دفع حرارت به محیط و یا خنک کردن و گرم کردن یک فضاست.

 

 

shomal-khabar.ir/مبدل-حرارتی-heat-exchenger/

تعداد بازدید از این مطلب: 7
بازدید : 7
علی
11:58
سه شنبه 22 تير 1400

شنوایی سنج چیست؟
شنوایی سنج وسیله ای ذهنی است که برای ارزیابی آستانه شنوایی سنجی فرد استفاده می شود. شنوایی شناس یا سایر پرسنل آموزش دیده برای تعیین آستانه شنوایی و شناسایی و همچنین تعیین کمیت میزان کاهش شنوایی فرد ، از یک سنج شنوایی سنجی بهمراه تکنیکهای آزمایش شنوایی سنجی خاص استفاده می کنند. از این نتایج می توان ارجاع مناسب برای معالجه پزشکی یا تجهیزات احتمالی سمعک را تجویز کرد. با استفاده از دستگاه شنوایی سنج ، فرکانس های مختلف در گوشه های مختلف گوش بیمار ارائه می شود. آستانه شنوایی همان سطحی است که در آن فرد فقط می تواند محرک را بشنود. شنوایی سنج یک دستگاه آزمایش ذهنی است ، پاسخ بیمار لازم است.

چه نوع سنج سنج وجود دارد؟
در تست شنوایی سنجی از تجهیزات مختلفی برای انجام انواع مختلف آزمایش استفاده می شود. در شنوایی سنج ها ما بین شنوایی سنج های غربالگری ، شنوایی سنج های تشخیصی و شنوایی سنج های بالینی تفاوت قائل می شویم. ما در MAICO بر روی غربالگری و شنوایی سنج های تشخیصی تمرکز می کنیم. برای تشخیص کمبود شنوایی بالقوه از یک سنج شنوایی غربالگری استفاده می شود. غربالگری ناموفق نیاز به ارجاع برای یک باتری تست تشخیصی کامل دارد. دستگاه شنوایی سنج تشخیصی اولین دستگاهی است که در باتری تست تشخیصی کامل استفاده می شود. برای شناسایی و کمی سازی اختلالات شنوایی و همچنین ریشه های احتمالی آنها استفاده می شود و بنابراین عملکرد و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دستگاه شنوایی سنج غربالگری دارد.

تست غربالگری شنوایی چیست؟
غربالگری شنوایی ارزیابی است که برای شناسایی کمبود بالقوه شنوایی استفاده می شود. بنابراین غربالگری شنوایی در صورت مشکوک به کم شنوایی ، برای جداسازی کم شنوایی احتمالی در کودکان تازه متولد شده ، در دانش آموزان سال اول مدرسه یا غربالگری شنوایی صنعتی انجام می شود. شنوایی سنجی با صدای خالص رایج ترین انتخاب برای ارزیابی شنوایی در تعدادی از فرکانس های تعیین شده است. با کمک دستگاه شنوایی سنج ، آزمایش کننده (پزشک ، پرستار یا یک متخصص بهداشت) صدای یک یا هر دو گوش بیمار را ارائه می دهد. تستر شدت محرک را در فرکانسهای مختلف افزایش و کاهش می دهد و پاسخ بیمار را ثبت می کند. در طول سنجش شنوایی سنجی ، زنگها در طیف گفتاری - بیشتر بین 500 تا 4000 هرتز - ارائه می شوند. نتایج آزمایش اطلاعات مهمی را در اختیار شنوایی شناس قرار می دهد تا تعیین کند که آیا برای درمان بیشتر به ارجاع نیاز است.

تست شنوایی تشخیصی چیست؟
اگر بیمار در آزمایش غربالگری شنوایی رد شده باشد ، تست های  شنوایی سنجی در اهواز شنوایی تشخیصی دنبال می شود. تست شنوایی تشخیصی برای بررسی کم شنوایی ، تعیین میزان ، نوع و علت کم شنوایی استفاده می شود. تست شنوایی معمولاً توسط شنوایی سنج با کمک دستگاه شنوایی سنج تشخیصی انجام می شود. تست شنوایی تشخیصی می تواند روی افراد در هر سنی انجام شود و شامل آزمایش های مختلفی است. رایج ترین باتری آزمایشی شامل: هدایت هوا ، هدایت استخوان ، آزمایش گفتار یا آزمایش بیش از حد است. تست تشخیصی نرم ترین صدایی را که بیمار می تواند بشنود تعیین می کند و به طور معمول با گوش شروع می شود که بیمار فکر می کند شنوایی بهتری دارد.

سنجش فشار سنج و تشخیص شنوایی برای آزمایش های سریع و کارآمد شنوایی
ما دستگاه های شنوایی سنج را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند آزمایش ها و روش های شنوایی سنجی را با سهولت انجام دهید. از بین سنج های شنوایی تشخیصی یا غربالگری با انواع عملکردهای مختلف تست مانند آزمون خودکار هاگسون-وستلیک یا SISI یکی را انتخاب کنید. دستگاه های سنج شنوایی از MAICO برای دو کاربرد مختلف ، شنوایی سنجی غربالگری و شنوایی سنجی تشخیصی طراحی شده اند. آنها به عنوان شنوایی سنج قابل حمل یا به عنوان دستگاه رومیزی در دسترس هستند. با اتصال دستگاه های شنوایی سنجی ما به رایانه ، داده های بیمار و نتایج آزمایش را می توان به راحتی بازیابی ، ذخیره و چاپ کرد.

محدود شده توسط
فیلترها را پاک کنید
رده محصولات
فن آوری
تعداد راه حل ها 7

MA 1


MA 25


کارشناسی ارشد 28


MA 33


کارشناسی ارشد 42


تست خلبانی


TREMETRICS RA660

محصولات خانگی شنوایی سنج
MAICO Diagnostics GmbH
Sickingenstr. 70-71
10553 برلین ، آلمان

تلفن: +49 30-7071 460
نمابر: +49 30-7071 4699

ایمیل: info@maico.biz

درباره ما
اخبار
مناسبت ها
حرفه
مخاطب
اطلاعات
جستجوی MAICO Diagnostics
سلب مسئولیت
سیاست حفظ حریم خصوصی
متصل شوید
با فیس بوک تماس بگیرید
LinkedIn

https://www.google.com/maps/place/%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C+%7C+%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9+%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A2%D8%B0%DB%8C%D9%86%E2%80%AD/@31.3385961,48.677477,17z/data=!3m1!4b1!4m12!1m5!8m4!1e2!2s113940285690536667386!3m1!1e1!3m5!1s0x3fc3dfd19268e2e3:0xe00979e03635e4c1!8m2!3d31.3385915!4d48.6796657!16s%2Fg%2F11rrtw91h0

تعداد بازدید از این مطلب: 6
بازدید : 6
علی
11:42
سه شنبه 22 تير 1400

اکنون برای سخت ترین و خطرناک ترین قسمت حرکت پیانو -
در واقع آن را بیش از 4 پله پایین متوالی بالا یا پایین می برید.

همه آنچه که تاکنون به شما آموزش داده شده است در مقایسه حمل پیانو  با آنچه اکنون می آید چیزهای بسیار ساده ای است. از اینجا به بعد ، خطر بالقوه زیادی وجود دارد که این جنبه حرکت پیانو است که باعث می شود ما اکیداً به شما توصیه کنیم خودتان این کار را نکنید. بنابراین لطفاً نسبت به هر عکس و هر آنچه می گوییم بسیار مراقب باشید.

هنگام بالا رفتن و پایین آمدن از پله ها ، چند ملاحظه مقدماتی وجود دارد که باید قبل از تلاش برای حمل پیانو حتی در یک مرحله ، به درستی بررسی شود. برای افرادی که پیانو را به حرکت در می آورند و خود پیانو نیز بسیار خطرناک است اگر قبل از انجام هیچ کاری برای حمل و نقل و پایین آمدن پیانو از طریق پیانو ، این کار کاملاً درست و کامل انجام نشود. حتی با فقط 5 یا 6 پله مستقیم ساده برای عبور و مرور ، این کار آماده سازی باید با دقت انجام شود.

نحوه تهیه پیانوی ایستاده برای حمل
اول از همه ، پیانو باید دقیقاً در وسط دالی متمرکز و متعادل باشد (همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود). برای یادگیری نحوه انجام این کار ، نصب پیانوی ایستاده را در کنار آن بر روی یک دالی مشاهده کنید.

سپس پیانو را باید محکم به دالی با بند پیانو حمل پیانو (Carrying a piano) ببندید همانطور که در 2 تصویر زیر نشان داده شده است. برای یادگیری نحوه انجام این کار ، ببینید که چگونه پیانوی ایستاده را به یک دالی ببندید.

در آخر ، قسمت بالایی باید به خوبی پر شود و مانند تصویر زیر چسب زده شود.


با پیانویی که به دالی پیانوی 4 چرخ بسته شده و در قسمت بالایی حمل پیانو (Carrying a piano) آن کاملاً پر شده است ، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است ، پیانو اکنون آماده حمل است.

نحوه حمل پیانوی ایستاده
ابتدا دوبار بررسی کنید که پیانو با کمربند پیانوی قفل دار به دالی محکم بسته شده است تا پیانو و دالی در طول حمل محکم در کنار هم باشند. پیانو به دالی زده می شود که هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها ، در واقع به آن جوش داده می شود ته پیانو.


همانطور که به راحتی می توانید تصور کنید ، اگر دالی هنگام حمل پیانو (Carrying a piano)  بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها زیر پیانو شل شود ، کمترین اتفاق بدی که می تواند بیفتد آسیب به پیانو است! معلوم شده است که اتفاق بسیار بدتری وجود دارد بنابراین هنگام بستن بند فشار را فشار دهید! قرار نیست به پیانو صدمه بزند که محکم کمربند آن را بزند.

در مرحله بعد ، دسته قوز در زیر دولی قرار دارد ، در داخل دو چرخ دالی که نزدیک ترین راه به پله خواهند بود ، بین پایه تزئینی و دالی مطابق تصویر زیر قرار دارد. اگر بند کوهنوردی را روی پا بپیچید ، به محض بالا بردن پیانو آنرا می شکنید.


این هومپاسترها کاملاً محکم هستند ، بنابراین هنگام بلند کردن پیانو نگران شکستن آنها نباشید. آنها به راحتی می توانند بیش از 1000 پوند را حمل کنند.

همانطور که به پله هایی که باید پیمایش کنید نزدیک می شوید (پیانو در کنار آن روی دالی پیانو قرار دارد) ، قسمت پایینی پیانو باید رو به پله ها باشد و سمت صفحه کلید پیانو باید رو به دیوار و پشت پیانو باشد. رو به نرده باشید (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است).


به این ترتیب ، اگر پیانو به شدت از تعادل خارج شود ، قسمت حمل پیانو (Carrying a piano) پشتی مسطح پیانو از نرده برخورد می کند / می لغزد یا اگر از طرف دیگر پیانو از تعادل خارج شود ، صفحه کلید پر شده فقط در امتداد دیوار برخورد می کند / می لغزد. در هر صورت ، پیانو به حالت ایستاده باقی خواهد ماند و می توان دوباره در حالت متعادل قرار گرفت.

اگر موقعیت شروع پیانو معکوس شود (صفحه کلید به نرده ، پشت به دیوار) و یک وضعیت کاملاً نامتعادل ایجاد شود ، صفحه کلید می تواند در نرده گیر کند ، به آن آسیب برساند و شرایط نامتعادل آن را بیشتر پیچیده کند.

همانطور که قبلاً بحث کردیم پیانوها بسیار حمل پیانو (Carrying a piano) سنگین هستند! بنابراین قوزبند برای دستیابی به بالا و پایین پیانو به کار می رود تا وی برای بلند کردن آن مجبور باشد که کمترین حالت خم شدن پشت را با وزن سنگین پیانو انجام دهد.

مرد برتر از این بند استفاده می کند ، دور مچ و بازوها پیچیده شده است ، تا آنها را گسترش دهد تا بتوانند به راحتی انتهای پیانو خود را بلند کنند.
آنها همچنین می توانند بدون کمک به انتهای خود بالا یا پایین بروند ، در درجه اول با استفاده از عضلات قوی پا و شکم خود را از طریق بازوهای کشیده و بند (که به پایین پیانو پیچیده شده است) تأمین می کنند. حمل پیانو (Carrying a piano)آنها افراد پایین را هدایت می کنند و برای حفظ تعادل پیانو با استفاده از بند جبران می کنند ، در حالی که 2 نفر پایین وزن بیشتر پیانو را روی شانه های خود حمل می کنند.

مردان زیرین برای حمل کوتاه با بازوها سهم خود را از وزن پیانو بلند می کنند اما برای حمل طولانی تر شانه های خود را زیر پیانو می گیرند.

قرار است شخصی که در کنار صفحه کلید در قسمت پایین پیانو است ، برخی از کارهای بلند کردن را انجام دهد اما کار اصلی او این است که برای حفظ تعادل پیانو همه کارهای ممکن را انجام دهد. اگر آنها بیش از حد بلند کنند (همانطور که در صنعت جابجایی بیش از حد انتخاب می شود) ، باعث می شوند که دو نفر دیگر وقتی که برای جبران تعادل برای حفظ تعادل پیانو ، جبران می کنند ، کمر خود را جمع کنند.

بنابراین آنها باید مواظب باشند فقط در مواقع نیاز بلند حمل پیانو (Carrying a piano) شوند تا تعادل پیانو حفظ شود. موقعیت آنها

تعداد بازدید از این مطلب: 7
بازدید : 7
علی
11:7
سه شنبه 22 تير 1400

آیا به قیمت سمعک علاقه دارید؟ نقل از قیمت های دقیق دشوار است ، خرید سمعک اهواز زیرا بیش از 1000 سمعک مختلف در هند موجود است. در حال حاضر ، قیمت ها از 24،990 پوند برای یک دستگاه اساسی تا 2،74،990 پوند برای سمعک برتر است. با این حال ، کدام یک برای شما بهترین است به عوامل مختلفی مانند کاهش شنوایی ، نیازهای فردی ، سبک زندگی ، مهارت ، مشارکت خانواده و غیره بستگی دارد. ما خوشحال خواهیم شد که با شما صحبت کنیم و به شما کمک کنیم سمعک های متناسب با سبک زندگی خود را پیدا کنید. اطلاعات بیشتر در مورد انواع سمعک های موجود و محدوده قیمت مربوطه را می توانید در این صفحه بیابید.

در listen.com ، قیمت سمعک شامل یک بسته خدمات  Hearing aid Machine جامع است که برای سالهای آینده مناسب است! امروز به کاهش شنوایی خود بپردازید - و پیشرفت های چشمگیری در کیفیت زندگی خود مشاهده کنید. دریغ نکنید با کارشناسان سمعک ما تماس بگیرید. ما آماده پاسخگویی به هر یک از سوالات شما و رفع هرگونه نگرانی شما هستیم.

بررسی اجمالی
دسته های قیمت
حق بیمه
میان برد
پایه ای
سرویس listen.com
مروری بر دسته های قیمت
قیمت سمعک به سطح فناوری موجود بستگی دارد. سمعک ها در سه دسته اصلی ، حق بیمه ، میان رده و پایه دسته بندی می شوند. اطلاعات زیر مختصری از نوع فناوری هر دسته از سمعک ها را به شما ارائه می دهد. چه یک دستگاه ممتاز ، میان رده یا پایه باشد ، همه سمعک های ما دیجیتال هستند و کیفیت صدای عالی را ارائه می دهند. همه آنها درک بهینه گفتار و همچنین بازخورد و کاهش صدای پس زمینه را دارند.

بنابراین ، از کجا می دانید چه نوع سمعک را انتخاب کنید؟ دو عامل اصلی باید در نظر گرفته شود ، قدرت و سطح فناوری. افراد به سمعک هایی با قدرت کافی نیاز دارند تا بتوانند با سطح کم شنوایی خود مطابقت داشته باشند. اگر فردی دچار کم شنوایی شدید باشد ، سمعک های قدرت یا قدرت فوق العاده بهترین گزینه هستند. اگر شخصی سبک زندگی فعالی دارد ، مانند کار در یک مکان شلوغ و پر سر و صدا ، در این صورت به دستگاهی با فناوری کاهش صدا بسیار عالی نیاز دارد تا در ملاقات با بسیاری از افراد گوش دادن را آسان کند ، سمعک باید از فناوری میکروفون خودکار برخوردار باشد. عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از انتخاب سمعک مورد توجه قرار گیرد مانند: مهارت ، افراد مسن باید سمعک بدون دردسر داشته باشند ، برای آنها سمعک های قابل شارژ می تواند بهترین راه حل باشد. متخصص گوش شنوایی بهترین شخصی است که می تواند بهترین راه حل و سمعک مناسب را برای نگرانی های شنوایی شما تصمیم بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری سمعک و قیمت سمعک ، Hearing می توانید اطلاعات زیر را بخوانید. این اطلاعات می تواند به فرد کمک کند تا تصمیم بگیرد کدام سمعک را انتخاب کند. به یاد داشته باشید ، مهمترین عامل در انتخاب دستگاه میزان کم شنوایی و نیازهای شنوایی خواهد بود. پس از معاینه شنوایی دقیق توسط شنوایی شناس شریک ، می فهمید که کدام سمعک برای آنها مناسب است. سپس می توان مقایسه قیمت سمعک را با زیر مجموعه کوچکی از دستگاه ها انجام داد.

جدول قیمت سمعک
آیا دوست دارید سمعک ها را آزمایش کنید؟
اکنون آنها را با listen.com امتحان کنید!
سمعک ها را اکنون آزمایش کنید »
حق بیمه
سمعک های ممتاز از 1،54،990 پوند تا 2،74،990 پوند هزینه دارند. آنها خرید سمعک در اهواز بهترین فناوری را برای گوش شما ارائه می دهند! فناوری قدرتمند در سمعک های برتر ، گفتار را به بهترین شکل انتخاب می کند و مکالمات را با صدای شفاف تولید می کند. سمعک های برتر می توانند حتی با سخت ترین شرایط شنوایی کنار بیایند. شما می توانید در کافی شاپ محلی با دوستان خود صحبت کنید در حالی که مردم در اطراف شما مکالمات زیادی دارند و هنوز دوستان شما را می شنوند! در حالی که میکروفون های سمعک بر روی بلندگو تمرکز می کنند ، سمعک همچنین صدای پس زمینه را کاهش می دهد. این ترکیب تقویت کننده و کاهش سر و صدا تجربه شنیدن دلپذیری را ایجاد می کند. هزینه سمعک های برتر گران است ، اما ارزش آن نیز زیاد است! این سمعک ها بهترین تجربه صدا و بیشترین راحتی را برای شما فراهم می کنند.

معرفی مختصر:
Signia Pure_312_NX
Signia Pure Nx
Signia pure Nx احتمالاً بهترین سمعک موجود است. سیستم شنوایی همه کاره هم شنوایی را فراهم می کند و هم راحتی در پوشیدن. میکروفون های جهت دار به شما امکان می دهند هر کلمه ای را درک کنید در حالی که لغو صدای پس زمینه باعث از بین رفتن حواس پرتی شدید می شود. این سمعک ها همچنین دارای فناوری پیشرو در ارتباط ultra HD e2e هستند که به فرد کمک می کند تا از کنار همه جا بی عیب و نقص روی میز شام با خانواده یا جلسات مهم با مشتریان خود گوش دهد. پیروی از مکالمات هرگز آسانتر نبود. ویژگی های اضافی مانند برنامه موسیقی HD صدای زیبایی را که قبلاً لذت می بردید به طبیعت باز می گرداند.

ویژگی های اصلی عبارتند از:

طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها
جهت گیری فضایی 360 درجه افزایش یافته است
تنظیم خودکار به محیط های مختلف گوش دادن
برنامه چند رسانه ای در صورت تمایل (به عنوان مثال تلویزیون یا تلفن همراه)
تنظیم خودکار تنظیمات
سمعک های مادربزرگ خود را به خاطر بسپارید که پس از چند دقیقه صدا را تنظیم می کرد. اما فناوری این سمعک ها بسیار پیچیده است که هوشمندانه ، دقیق و دقیق میزان سکوریت شما را شناسایی می کند

تعداد بازدید از این مطلب: 12
بازدید : 12
علی
11:3
سه شنبه 22 تير 1400
این ملات پاش ديواري نسل جدید اسپری رنگ اسپری حرفه ای برای سیمان ، گل آب ، دوغاب آهک ، ملات ضد آب و سایر مواد نازک سمپاشی با کارایی چند برابر است! می توان از آن برای گچ کاری گچ بری ، گچ کاری های گچ بری مانند یک روکش یا سه لایه گچ یا GFRC ، استفاده از گچ ، گچ بری ، EIFS ، شاتکریت در مقیاس کوچک ، کاغذ کاغذ ، مخلوط های آرتن و غیره استفاده کرد.
 
 
امکانات:
اسلحه ملات راحت برای گچ بری های سنتی گچ بری ها مانند یک روکش یا سه روکش گچ یا GFRC.
تفنگ قیف اسپری گچ بری که برای گچ کاری یک خانه گچ بری استفاده می شود.
تفنگ سمپاش خمپاره انداز به جای 10 کارگر با چهار سوراخ پاشش است!
هاپر از مواد فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ، با ضمانت ضد زنگ ساخته شده است.
شیر هوای جدید از برنج 100٪ با کیفیت بالا ساخته شده است.
سوپاپ شامل یک مفصل گردنده زن 1/2 "، یک شاخه هوا 1/4" با نر NPT 3/8 "است.
سوپاپ با 120 PSI کار می کند و می تواند حداکثر 100 CFM ارائه دهد.
کارکرد آسان ، صرفه جویی در مصرف آب و صرفه جویی در مواد ، راحت ، کارآمد و سریع. ملات پاش دستي
به طور گسترده ای برای دکوراسیون منزل و رنگ آمیزی سایت های ساختمانی بزرگ به جای استفاده از فناوری سنتی برای بهبود کارایی کار استفاده می شود.
 
توجه داشته باشید:
نیاز به پیکربندی 0.6 متر مکعب ، فشار اگزوز 8 کیلوگرمی یا استفاده از کمپرسور هوا بزرگتر است.
 
مشخصات فنی:
رنگ: نقره ای
مواد: فولاد ضد زنگ + مس
نوع: سمپاش ملات دیواری
سوپاپ: شامل دور زن 1/2 "، یک شاخه هوا 1/4" با نر NPT 3/8 "
فشار دریچه: 120 PSI ، حداکثر 100 CFM
مقدار سوراخ پاشش: 4 عدد
اندازه سوراخ پاشش: 18 میلی متر
فشار هوای فعال: از 4 تا 6 دستگاه خودپرداز
فاصله بین سمپاش وال و ملات: حداکثر از 50 تا 100 میلی متر
مناسب برای استفاده: گچ ، سیمان ، گل و لای آب ، دوغاب آهک ، ملات ضد آب و سایر مواد نازک سمپاشی
اندازه مورد: 640 * 225 * 210 میلی متر / 30.31 * 8.86 * 8.27 اینچ
وزن مورد: 2 کیلوگرم / 4.41 پوند
اندازه بسته: 35 * 23 * 23 سانتی متر / 13.78 * 9.06 * 9.06 اینچ
وزن بسته بندی: 2.6 کیلوگرم / 5.73 پوند
این سمپاش ملات دیواری نسل جدید اسپری رنگ اسپری حرفه ای برای سیمان ، گل آب ، دوغاب آهک ، ملات ضد آب و سایر مواد نازک سمپاشی با کارایی چند برابر است! می توان از آن برای گچ کاری گچ بری ، گچ کاری های گچ بری مانند یک روکش یا سه لایه گچ یا GFRC ، استفاده از گچ ، گچ بری ، EIFS ، شاتکریت در مقیاس کوچک ، کاغذ کاغذ ، مخلوط های آرتن و غیره استفاده کرد.
 
 
امکانات:
اسلحه ملات راحت برای گچ بری های سنتی گچ بری ها مانند یک روکش یا سه روکش گچ یا GFRC.
تفنگ قیف اسپری گچ بری که برای گچ کاری یک خانه گچ بری استفاده می شود.
تفنگ سمپاش خمپاره انداز به جای 10 کارگر با چهار سوراخ پاشش است!
هاپر از مواد فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ، با ضمانت ضد زنگ ساخته شده است.
شیر هوای جدید از برنج 100٪ با کیفیت بالا ساخته شده است.
سوپاپ شامل یک مفصل گردنده زن 1/2 "، یک شاخه هوا 1/4" با نر NPT 3/8 "است.
سوپاپ با 120 PSI کار می کند و می تواند حداکثر 100 CFM ارائه دهد.
کارکرد آسان ، صرفه جویی در مصرف آب و صرفه جویی در مواد ، راحت ، کارآمد و سریع.
به طور گسترده ای برای دکوراسیون منزل و رنگ آمیزی سایت های ساختمانی بزرگ به جای استفاده از فناوری سنتی برای بهبود کارایی کار استفاده می شود.
 
توجه داشته باشید:
قيمت ملات پاش بادي بيستون  نیاز به پیکربندی 0.6 متر مکعب ، فشار اگزوز 8 کیلوگرمی یا استفاده از کمپرسور هوا بزرگتر است.
 
مشخصات فنی:
رنگ: نقره ای
مواد: فولاد ضد زنگ + مس
نوع: سمپاش ملات دیواری
سوپاپ: شامل دور زن 1/2 "، یک شاخه هوا 1/4" با نر NPT 3/8 "
فشار دریچه: 120 PSI ، حداکثر 100 CFM
مقدار سوراخ پاشش: 4 عدد
اندازه سوراخ پاشش: 18 میلی متر
فشار هوای فعال: از 4 تا 6 دستگاه خودپرداز
فاصله بین سمپاش وال و ملات: حداکثر از 50 تا 100 میلی متر
مناسب برای استفاده: گچ ، سیمان ، گل و لای آب ، دوغاب آهک ، ملات ضد آب و سایر مواد نازک سمپاشی
اندازه مورد: 640 * 225 * 210 میلی متر / 30.31 * 8.86 * 8.27 اینچ
وزن مورد: 2 کیلوگرم / 4.41 پوند
اندازه بسته: 35 * 23 * 23 سانتی متر / 13.78 * 9.06 * 9.06 اینچ
وزن بسته بندی: 2.6 کیلوگرم / 5.73 پوند
این سمپاش ملات دیواری نسل جدید اسپری رنگ اسپری حرفه ای برای سیمان ، گل آب ، دوغاب آهک ، ملات ضد آب و سایر مواد نازک سمپاشی با کارایی چند برابر است! می توان از آن برای گچ کاری گچ بری ، گچ کاری های گچ بری مانند یک روکش یا سه لایه گچ یا GFRC ، استفاده از گچ ، گچ بری ، EIFS ، شاتکریت در مقیاس کوچک ، کاغذ کاغذ ، مخلوط های آرتن و غیره استفاده کرد.
 
 
امکانات:
اسلحه ملات راحت برای گچ بری های سنتی گچ بری ها مانند یک روکش یا سه روکش گچ یا GFRC.
تفنگ قیف اسپری گچ بری که برای گچ کاری یک خانه گچ بری استفاده می شود.
تفنگ سمپاش خمپاره انداز به جای 10 کارگر با چهار سوراخ پاشش است!
هاپر از مواد فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ، با ضمانت ضد زنگ ساخته شده است.
شیر هوای جدید از برنج 100٪ با کیفیت بالا ساخته شده است.
سوپاپ شامل یک مفصل گردنده زن 1/2 "، یک شاخه هوا 1/4" با نر NPT 3/8 "است.
سوپاپ با 120 PSI کار می کند و می تواند حداکثر 100 CFM ارائه دهد.
کارکرد آسان ، صرفه جویی در مصرف آب و صرفه جویی در مواد ، راحت ، کارآمد و سریع
 
تعداد بازدید از این مطلب: 7
بازدید : 7
علی
10:55
سه شنبه 22 تير 1400

بررسی اجمالی
ارزیابی شنوایی سنجی یک تست شنوایی بدون درد و غیرتهاجمی شنوایی سنجی در اهواز است که توانایی فرد در شنیدن صداها ، صداها یا فرکانسهای مختلف را اندازه گیری می کند. بیمارانی که تومور در گوش یا اطراف گوش دارند ممکن است تحت آزمایش شنوایی سنجی قرار بگیرند تا مشخص شود آیا کاهش شنوایی رخ داده است یا اینکه شنوایی آنها را قبل و بعد از جراحی کنترل می کند. همچنین برای ارزیابی اینکه آیا سمعک یا جراحی ممکن است شنوایی فرد را بهبود بخشد استفاده می شود.

تست شنوایی چگونه کار می کند؟
گوش های ما دارای سه قسمت مشخص است: گوش خارجی ، میانی و داخلی  شنوایی سنجی (شکل 1). آزمایش های سنجش سنجی می تواند تشخیص دهد که آیا شما دچار کم شنوایی حسی عصبی هستید (آسیب به عصب یا حلزون گوش) یا کم شنوایی رسانا (آسیب به لاله گوش یا استخوان های کوچک استخوان). در طول ارزیابی شنوایی سنجی ، آزمایشات مختلفی ممکن است انجام شود.

آناتومی گوش
شکل 1. گوش خارجی امواج صوتی را از محیط جمع می کند و آنها را از کانال گوش به لاله گوش منتقل می کند. در صورت برخورد صدا به لاله گوش ، ارتعاشات صورت می گیرد. ارتعاشات از طریق استخوان های ریز (استخوان) در گوش میانی منتقل می شوند. استخوان ها از مچ پا ، اینکوس و منگنه تشکیل شده است. نوارهای ریز ارتعاشات را به حلزون گوش داخلی منتقل می کند. حلزون حلزونی یک لوله مارپیچ است که پر از مایع است و با سلولهای مویی پوشیده شده است که اندازه آنها میکروسکوپی است. وقتی لرزش به حلزون گوش می رسد ، باعث حرکت مایع و متعاقبا سلول های مو می شود. حرکت سلولهای مو سیگنالهای عصبی ایجاد می کند که مغز ما آنها را صدا می فهمد.
یک تست شنوایی سنجی با صدای خالص ، نرم ترین یا کم شنیدنی ترین صدایی را که فرد می تواند بشنود اندازه گیری می کند. در طول تست ، شما از گوشی استفاده خواهید کرد و طیف وسیعی از صداها را که همزمان به یک گوش هدایت می شوند ، خواهید شنید. بلندی صدا بر حسب دسی بل (دسی بل) اندازه گیری می شود. زمزمه حدود 20 دسی بل ، صدای بلند موسیقی 80-120 دسی بل و موتور جت حدود 180 دسی بل است. میزان صدا در فرکانس ها (هرتز) اندازه گیری می شود. میزان صدای بم پایین محدوده 50-60 هرتز ، صدای بلند 10000 هرتز یا بالاتر است. محدوده شنوایی طبیعی 250-8000 هرتز در 25 دسی بل یا پایین است.

یک تست تشخیص کلمه (که آزمون تبعیض گفتاری نیز نامیده می شود) شنوایی سنجی توانایی فرد در درک گفتار از سر و صدای پس زمینه را ارزیابی می کند. اگر تبعیض گفتاری شما ضعیف باشد ، ممکن است گفتار گنگ باشد. نمرات تشخیص کلمه می تواند در پیش بینی مفید بودن سمعک مفید باشد.

آزمایش تمپانومتری مشکلاتی مانند تجمع مایعات / موم ، لاله گوش سوراخ شده ، آسیب استخوان استخوان یا تومورهای گوش میانی را تشخیص می دهد. آزمایش رفلکس صوتی اعصاب جمجمه و ساقه مغز را ارزیابی می کند.

تست شنوایی چه چیزی را نشان می دهد؟
شنوایی سنجی با صدای خالص میزان شنوایی فرکانس های مختلف تن را در هر دو گوش ترسیم می کند. در نمودار شنوایی سنجی ، O قرمز نتایج گوش راست و X آبی نتایج گوش چپ را نشان می دهد (شکل 2).

شنوایی سنجی
شکل 2. آئودیوگرام بیمار با نوروم صوتی ، کاهش شنوایی در گوش چپ را نشان می دهد. خط قرمز گوش راست است. خط آبی گوش چپ است.
کاهش شنوایی اغلب به شرح زیر است:

نرمال = کمتر از 25 دسی بل HL
خفیف = 25-40 db HL
متوسط ​​= 41-65 دسی بل HL
شدید = 66-90 db HL
عمیق = بیش از 90 دسی بل HL
چه کسی آزمون را انجام می دهد؟
شنوایی شناس تست شنوایی را انجام می دهد.

چگونه باید برای آزمون آماده شوم؟
هیچ آمادگی خاصی برای آزمون وجود ندارد. تمام تلاش خود را بکنید که در طول آزمون ساکت و ساکت بمانید تا بتوان ضبط دقیقی انجام داد.

در طول آزمون چه اتفاقی می افتد؟
آزمایش های سنجش سنجی در یک اتاق ساکت و ضد صدا انجام می شود (شکل 3). هدفون روی سر شما قرار می گیرد. از شما خواسته می شود که آرام بنشینید و صحبت نکنید. این هدفون به دستگاهی متصل است که صدای یکنواخت و صداهای مختلف گفتار را به گوش های شما می رساند. شنوایی شناس با شنیدن صدایی از شما می خواهد که دست خود را بلند کنید. به عنوان مثال ، اگر صدایی را با گوش چپ شنیدید ، دست چپ خود را بلند کنید. اگر صدایی را با گوش راست شنیدید ، دست انواع شنوایی سنجی راست خود را بلند کنید. در بعضی از امکانات ممکن است از شما خواسته شود دکمه ای را فشار دهید یا علامت دیگری ایجاد کنید که صدایی را تشخیص داده اید. شنوایی شناس هر لحنی را در کمترین میزان صدای ممکن که می توانستید بشنوید ضبط می کند. قبل یا بعد از آزمون شنوایی سنجی عمومی ، از چنگال تنظیم نیز برای انجام آزمایش های Rinne و Weber استفاده می شود. هر تست پتانسیل انواع مختلف کاهش شنوایی را ارزیابی می کند.

تست شنوایی
شکل 3. تست شنوایی در یک اتاق ضد صدا انجام می شود. شما از هدفون یا شاخه گوش متصل به دستگاهی استفاده خواهید کرد که بطور همزمان صداهای با حجم و صدای مختلف را به یک گوش می فرستد. از شما خواسته می شود با هر بار شنیدن صدایی با بلند کردن دست یا فشار دادن یک دکمه پاسخ دهید.
برای ارزیابی تبعیض گفتاری ، به شما آموزش داده می شود که کلماتی را که می شنوید تکرار کنید. شما یک سری کلمات دو هجا را در حجم می شنوید که با پیشرفت آزمون به تدریج کاهش می یابد. در مرحله دوم آزمون ، شما یک سری واژه های یک هجایی را در یک حجم که تغییر نمی کند ، می شنوید و تکرار می کنید.

در طول تمپانومتری و آزمایش رفلکس صوتی ، یک پلاگین نرم در گوش شما قرار می گیرد. دوشاخه فشار را تغییر می دهد ، سر و صدای زیادی ایجاد می کند و پاسخ های شما را نسبت به صدا و انواع مختلف پیگیری می کند

منبع

تعداد بازدید از این مطلب: 5
بازدید : 5

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود